با یک چیدمان منحصر به فرد در آپارتمان کوچکتان، زبانزد شوید

در چند دهه اخیر آپارتمان های کوچک و نقلی نزد افراد مجرد یا کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند بسیار محبوب شده است، اما چیدمان خانه های کوچک نسبت به خانه های بزرگ تر، به دلیل کمبود فضا پیچیدگی بیشتری داشته و بنابراین نیاز به علم طراحی داخلی بیشتر احساس می شود، در این نوع آپارتمان ها کمترین وسیله ی اضافی منجر به به هم ریختگی فضا می شود پس باید بیشتر به فکر خرید وسایل چند منظوره بود و از خرید لوازم غیر ضروری خودداری کرد تا در عین سادگی دکوراسیون منزل نقلی ما صمیمی و زیبا باشد. همان طور که گفته شد چیدمان فضاهای کوچک با چالش بیشتری همراه است و با انجام اشتباهاتی مانند استفاده ی زیاد از رنگ های تیره، مبلمان بزرگ و اکسسوری های پر زرق و برق منزل شما به آسانی به یک مکان استرس زا تبدیل خواهد شد. در این مطلب ابتدا چند ایده کاربردی برای دکوراسیون اصولی خانه های کوچک ارائه شده و سپس طراحی داخلی یک آپارتمان 60 متری مدرن و منحصر به فرد بررسی خواهد شد:

معجزه ی رنگ و نور

نور پردازی اصولی در فضاهای کوچک بسیار مهم است بنابراین حداکثر استفاده را از نور طبیعی ببرید و از پرده های بلند و تیره به هیچ عنوان استفاده نکنید، از آباژور های متناسب با ابعاد مبلمان برای نور بیشتر استفاده کنید و سعی کنید روی دیوارها چراغ بیشتری نصب کنید تا هم زیبایی تابلو ها بیشتر به چشم بیاید و هم فضا نورانی و بزرگ تر شود. آینه ها کمک می کنند تا هر فضای کوچکی، بزرگتر به نظر برسد. شما حتی می توانید با یک آینه یا مجموعه ای از آینه ها، به طور کامل یک دیوار را بپوشانید. استفاده از آینه بر روی دیوار ورودی یا نشیمن باعث انتشار نور بیشتر و روشن شدن فضا میشود. از رنگ های روشن برای دیوارها و مبلمان استفاده کنید، می توانید برای تنوع از رنگ های تیره اما به میزان خیلی کم استفاده کنید، استفاده از رنگ های فانتزی و پاستیلی نیز در مکان های کوچک توصیه می شود. یادتان باشد رنگ ها شخصیت شما را به فضا تزریق می کند تا آن فضا را مانند خانه احساس کنید.

نگذارید مبلمان خانه تان را اشغال کند

با توجه به متراژ، حداکثر از یک ست یا حتی یک نیم ست مبلمان استفاده کنید تا فضا شلوغ نشود. مبل های راحتی و نیمه راحتی برای فضای شما کاربرد دارند، شما به یک کاناپه راحتی سه نفره پر کاربرد و زیبا با یک مبل تک نفره یا دونفره ی دیگر احتیاج دارید و نه بیشتر، با این کار فضای نشیمن و استراحت خود را کمی باز بگذارید و به خود فضای تنفس بدهید، انتخاب مبلمان برای شما بسیار مهم است چرا که هر قطعه باید ارزش کاربردی و زیبایی شناختی به خانه شما اضافه کند.

تناسبات را بهم بزنید

از اضافه کردن یک عنصر تزئینی که صرفاً به زیبایی فضا اضافه می کند نترسید. استفاده از پرده هایی با رنگ روشن و با ارتفاع سقف تا کف و به عرض بزرگتر از پنجره ی شما یک ایده هوشمندانه است که باعث میشود فضای شما بزرگ تر بنظر بیاید، پرده حریر نازک و روشن انتخاب مناسب و مقرون بصرفه ای است. در مقابل سعی کنید از وسایلی مثل کمد و بوفه های بزرگ استفاده نکنید، میز تلوزیون دیواری نصب کنید و با چند تخته چوب، روی دیوار شلف بسازید و وسایل دکوری یا کتاب ها را در آن قرار دهید. بجای فرش های بزرگ و نقوش شلوغ از قالیچه های ساده و تک رنگ در مرکز فضا استفاده کنید و اجازه ندید کفپوش تمام سطح شما را بپوشاند.

اکسسوری های حیات بخش

یک یا دو اکسسوری خاص برای فضای شما کافی است تا بتوانید توجه همه را به قسمت های متفاوت خانه جلب کنید. میتوانید از اکسسوری های براق نقره ای برای عمق بخشیدن به فضا استفاده کنید. هرچه وسایل دکوری کمتری روی زمین باشند بهتر است، از عسلی های گرد در ابعاد متفاوت و یک شکل استفاده کنید که بسیار کاربردی و ترند هستند و دکور شما را مدرن و شیک میکنند.

هنگامی که فضای محدودی دارید، تنها گزینه شما خلاقیت بیشتر و ایجاد فضاهای چند منظوره است. به عنوان مثال، اگر جایی برای یک اتاق پدیرایی، اتاق نشیمن و خانوادگی و اتاق کار ندارید، همه مفاهیم را در یک فضا ترکیب کنید. عکس های زیر مربوط به یک آپارتمان زیبای نقلی است که تنها 60 متر فضا دارد، نمونه ی بارز یک چیدمان کاربردی و استفاده های متفاوت از یک فضا در این آپارتمان دیده می شود، آشپزخانه ی فانتزی و یخچال رنگی خاص آن در دید هر بازدید کننده ای جلب توجه میکند، انگار قلب این خانه ی کوچک مینیمال، آشپزخانه است، اپن کوچک آشپزخانه به عنوان میز صبحانه ی دونفری زیبا و چندکاره از بهترین استفاده های چیدمان داخلی است. این آشپزخانه ی مدرن با یخچال صورتی، رومیزی های حصیری و گلهای بهاری ظاهر شیک و زیبایی دارد.

این خانه پلان مستطیلی شکلی دارد، فضاها توسط وسایل با تقسیم بندی های کوچک عمودی و افقی از هم جدا سازی شده اند اما مسیر دسترسی راحتی بین آنها برقراراست و مثل تکه های پازل کنار هم چیده شده اند. فضای ناهارخوری با یک میز مستطیلی و صندلی های کوچک تکمیل شده و چراغ ها به طرز هوشمندانه ای درست بالای میز از سقف آویزان شده اند، در قسمت های دیگر هم لامپ ها و نورپردازی ها در ارتفاع بالا نصب شده و ارتفاع مناسبی دارند. استفاده از پرده ی حریر روشن با طیف رنگی خنثی و گرم باعث شده فضای خانه درخشان تر و بزرگ تر به نظر برسد. پترن های خاص روبالشتی ها و تعداد کم کوسن ها باعث جذابیت بصری فضای نشیمن شده است. صندلی راحتی با کوسن خاص و نصب دو تابلو در یک دیوار باعث شده فضای شخصی و جداگانه ای خلق شود که برای استراحت و مطالعه بسیار قابل قبول است. با وجود متراژ کم از فضای زیر پنجره هم به عنوان فضایی جهت نشستن و استفاده از هوای تازه و ارتباط با بیرون استفاده شده است.گلدان، کوسن های متفاوت، پاف و کوزه های هنری، حصیر، قالیچه ی سبک روشن و کاناپه های جمع و جور مینیمال همه از جزئیات دکوراسیون جذاب این خانه اند. دکوراسیون آرام و لطیف چیزی است که نظر هر انسانی را به خود جلب میکند، در حقیقت شما با دانستن اصول دکوراسیون و داشتن ذوق و سلیقه میتوانید زیباترین خانه ها را داشته باشید و متراژ کم ابدا مانعی برای رسیدن به خانه رویایی تان نخواهد بود.

برای بزرگتر دیده شدن عکس ها می توانید بر روی آنها کلیک کنید.

آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک
آموزش چیدمان منزل کوچک

خانه ایده آل خود را بسازید:

طراحی داخلی یک آپارتمان ۵۰ متری

۱۰ اشتباه رایج که نوعروسان در چیدمان اولین خانه شان انجام میدهند

ویدیو : مدل چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی

 



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<