وقتی هزینه ها اینقدر بالاست، چطور می تونم اولین خونم رو زیبا بچینم

چیدوپلاس 03 مرداد 1399

با افزایش تورم و هزینه ها و کمبود بعضی لوازم خانگی، دغدغه ی خانواده ها برای تهیه ی جهیزیه بیشتر و انتخاب ها سخت تر شده است. برخی افراد فکر میکنند وسایل گران قیمت، انتخاب های بهتری هستند، اما در حقیقت با توجه و دقت در خرید و ترکیب اصولی لوازم خانگی، هم می توانید چیدمان زیبایی داشته باشید و هم از هزینه ها کم کنید، برای مثال خرید یک یخچال رنگی با هزینه ی کم، به جای خرید یک یخچال ساید بای ساید هم هزینه هایتان را به شدت کاهش می دهد و هم خانه تان را متفاوت و خاص می کند. پروسه ی خرید لوازم جهیزیه به زمان و برنامه ریزی صحیح احتیاج دارد تا نتیجه، خانه ای دلنشین با چیدمان به روز و زیبا در محدوده ی  بودجه ی تعیین شده ی شما باشد.

برای کاهش هزینه ها سبک مینیمال که امروزه به یک سبک زندگی بسیار محبوب تبدیل شده است را سر لوحه ی انتخاب های خود قرار دهید، اصالت این سبک دوری از تجمل گرایی و مصرف گرایی است اما در عین حال آرامش و راحتی فراوانی را به شما هدیه می دهد، وسایل جهیزیه باید متناسب با نیاز های شما و ابعاد خانه باشد، بهتر است از خرید وسایل غیر ضروری و بی استفاده خودداری کنید. اولین قدم برای تهیه جهیزیه نوشتن لیستی از وسایل مورد نیاز است تا برای خرید برنامه ریزی بهتری داشته باشید: در نوشتن لیست وسایل جهیزیه میتوانید با دیگران درمورد تجربه ی خریدشان صحبت کنید و در مورد برند های موجود اطلاعات بدست بیاورید، بعد از تهیه لیست با توجه به فضای خانه و علاقه خود و رنگ دیوار ها، کفپوش و کابینت ها پالت رنگی مورد نظرتان انتخاب کنید، یادتان باشد قبل از هر گونه خرید حتما از عکس های اینستاگرام و پینترست و مطالب این سایت در بخش مجله ی دکوراسیون که برای خلق زیباترین چیدمان تهیه شده اند کمک بگیرید.

لوازم سالن پذیرایی

سه عضو اصلی پذیرایی، مبلمان، پرده و فرش هستند، در خرید این وسایل دقت زیادی به خرج دهید تا بتوانید لوازم تکمیلی را راحت تر ست کنید. مبلمان راحتی معمولا قیمت پایین تر و راحتی بیشتری دارند، اگر خانه ی شما کوچک و نقلی است از مبلمان ال یا نیم ست استفاده کنید، برای انتخاب مبلمان مناسب میتوانید به این مطلب که راهنمای جامعی در انتخاب مبل است مراجعه کنید. لازم نیست در ابتدای زندگی میز ناهارخوری بزرگ خریداری کنید، میزهای کوچک در ابعاد چهار نفره که در تناسب با مبلمان شما باشد، به شرط چیدمان درست جلوه زیباتری به منزلتان می دهد. انتخاب فرش و پرده باید با توجه به ترکیب رنگ مبلمان و در طیف های مکمل باشد. فرش های ماشینی نسبت به فرش دستباف قیمت مناسب تر و تنوع بی نظیری مثل نقوش اصیل یا طرح های هندسی دارند. آباژور و لوستر، تابلوها، کوسن های تزئینی و استندهای گل و گیاه از مواردی هستند که با کمک آنها می توانید با صرف هزینه ی کم فضای خانه تان را کاملا متفاوت کنید. همینطور در خرید میز تلویزیون و جا کفشی دقت لازم را به عمل آورید، ساخت سفارشی این دو مورد می تواند خانه تان را دگرگون کند.

وسایل برقی

وسایل برقی اصلی شما یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، فر یا ماکروفر هستند که بیشترین هزینه را به خود اختصاص میدهند برای خرید این وسایل خوب تحقیق کنید و موارد با کیفیت از برند مناسب با خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر تهیه کنید تا نگران خرابی و تعمیرات آنها نباشید، همچنین می توانید از گزینه ی خرید قسطی برای تهیه وسایل گران قیمت استفاده کنید، وسایل تکمیلی دیگری مثل ماشین ظرف شویی، چرخ گوشت، چای ساز، گوشتکوب برقی، همزن برقی، پلوپر، بخارپز، زود پز و .. در اولویت دوم قرار دارند، این وسیله ها را به دو قسمت تقسیم کنید، آنهایی که استفاده ی زیادی برایتان دارد و به اصطلاح کارتان را راه می اندازد در مرحله ی اول بخرید، اما برای خرید قسمت دوم عجله نکنید، همیشه برای خرید آنها وقت دارید می توانید هر سال یکی از این وسیله ها را به خودتان هدیه بدهید.

وسایل اتاق خواب

تخت خواب و تشک، لحاف و روتختی، میز آرایش و میز پاتختی و … از جمله وسایلی هستند که در اولویت خرید قرار دارند، اتاق خواب هم درست مثل سالن پذیرایی نیاز به صرف هزینه ی هنگفت جهت اجرای زیباترین چیدمان ندارد، تنها کافی است ملزومات یک خواب راحت و با آرامش را برای خود تهیه کنید.

ابزار آشپزخانه

ست چینی و دم دستی، قوری و کتری، دیس و سینی، قابلمه و لوازم پخت و پز، سرویس پذیرایی، ظرف حبوبات، سرویس قاشق و چنگال و صدها وسیله ی ریز و درشت دیگر که استفاده ی زیادی در آشپزخانه دارند در لیست خرید شما قرار دارند، یادتان باشد که براساس اصول فنگ شویی و برای راحتی بیشتر خودتان محیط آشپزخانه را از هر گونه شلوغی دور نگه دارید و از خرید بیش از نیاز بپرهیزید.

وسایل با اولویت کمتر

این وسایل، وسایلی هستند که بهتر است پس از خرید لیست اصلی خود به آنها فکر کنید یا سعی کنید در طول زندگی مشترک در صورت نیاز تهیه کنید. وسایلی مانند سینمای خانگی، بوفه، لوازم دکوری گران قیمت و … . با خارج کردن این اقلام از لسیت خریدتان استرس خرید را از خود دور کنید. با کمک جدول زیر میتوانید حدود بودجه ی مورد نیاز برای خرید جهیزیه را در سه بازه ی عادی، خوب و عالی معین کنید و در نهایت با پرسش و پاسخ از نزدیکان و مطالعه راجب برند های لوازم خانگی، با کیفیت ترین و مقرون بصرفه ترین وسایل را مطابق با نیاز و فضای خود تهیه کنید.

 

دسته بندی ریز اقلام بازه ی قیمتی ( میلیون تومان)
عادی خوب عالی
سالن پذیرایی مبلمان و میز ناهار خوری 25-15 40-25 40 به بالا
فرش و پرده 7-4 15-7 15 به بالا
لوستر و آباژور 3-2 6-3 6 به بالا
میز تلویزیون 3-1 5-3 5 به بالا
سایر ( تابلو، استند گل ..) 3-2 6-3 6 به بالا
لوازم برقی یخچال 12-4 40-12  40 به بالا
ماشین لباسشویی 7-3 18-7  18به بالا
ماشین ظرفشویی 12-7 20-12  20 به بالا
فر یا مایکروفر 6-3 9-6  9 به بالا
تلویزیون 5-3 5-10  10 به بالا
پلوپز، بخارپز، زودپز، آرام پز 3-1 3-5  5 به بالا
جاروبرقی، اتو 3-1 3-6  6 به بالا
چرخ گوشت، ساندویچ میکر، آبمیوه گیری و… 5-3 5-8  8 به بالا
لوازم آشپزخانه سرویس چینی پذیرایی 1-0.5 1-3  3 به بالا
ظروف پذیرایی 1-0.5 1-2  2 به بالا
ست دم دستی 1-0.5 1-2  2 به بالا
لوازم پخت و پز 1-2 4-2  4 به بالا
سایر لوازم 1-2 3-2  3 به بالا
لوازم اتاق خواب / حمام و سرویس بهداشتی تختخواب، میز آرایش و پاتختی 12-7 20-12 20 به بالا
تشک، بالش، لحاف و روتختی 6-3 9-6 9 به بالا
فرش و پرده 4-2 6-4 6 به بالا
حوله / ست سرویس بهداشتی و حمام 2-0.5 3-2 3 به بالا
مجموع – با نرخ روز دلار 20 هزار تومان 65 م. تومان 125 م. تومان 240 م. تومان


چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<