حرفه ای ترین و زیباترین پلان ها برای یک ویلای مدرن

چیدوپلاس 10 مرداد 1399

دوری از فضای پرجنب و جوش شهری، ازدحام، ترافیک و آلودگی روزمره از دلایلی هستند که بخواهیم به دل طبیعت پناه برده و از تنفس در هوای آزاد لذت ببریم. خانه ویلایی پیوسته یکی از پرطرفدارترین فضاهای مسکونی بوده که هر کسی جهت آرامش فکری و افزایش شادابی و سر زندگی تمایل به داشتنش دارد. مکانی امن و دنج با حریم شخصی و محوطه ی زیبا که می تواند انرژی کل هفته ی ما را تامین کند. ویلاها میتوانند در سبک های متفاوت بنا بر ذوق و سلیقه ی افراد طراحی شوند، طراحی ویلاها همیشه در ارتباط با طبیعت بوده و باید روح زندگی در آنها جریان داشته باشد. هدف هیچ معماری، طراحی یک فضای خفه و کوچک آپارتمانی نیست اما در عمل تعداد زیادی از آنها رضایت کاربران را جلب نمی کنند. هر نوع طراحی خارجی و داخلی ویلا هرچند ساده باید حرفی برای گفتن داشته باشد و فضا را برای ساکنان خود به محیطی سبک و آرام تبدیل کند.

طراحی ویلاهای حدود 100 متری، احتمالا پر تقاضاترین نوع طراحی ویلا خواهد بود چرا که از فضاها به اندازه و متناسب با نوع نیاز استفاده میشود و فضای پرت به حداقل می رسد. اولین قدم در یک طراحی استاندارد این است که همه ی خواسته ها و نیازهایتان را روی کاغذ بیاورید و اولویت ها را مشخص کنید، آیا نیاز به اتاق خواب های بزرگ دارید یا یک پذیرایی و نشیمن بزرگ؟ آیا یک تراس بزرگ می خواهید یا ترجیح میدهید یک آلاچیق داشته باشید؟ آیا میخواهید میز نهارخوری تان را در آشپزخانه ویلایتان  قرار دهید یا می خواهید اپن آشپزخانه تان را تبدیل به یک میز شکیل کنید؟ بعد از تهیه لیستی از فضاهای مورد نیازتان، نوبت ایده گرفتن است، در این مرحله باید با نوع چیدمان فضاها و معماری داخلی و دکوراسیون متناسب با متراژ خود آشنا شوید تا بتوانید بهترین و راحت ترین ویلا را داشته باشید. در این مطلب چند ویلای مدرن با پلان و با متراژ حدودی صد متر مربع تشریح شده است که می تواند در ایده پردازی برایتان مفید باشد :

ویلای شماره 1:

در پلان این ویلا یک فضای تقسیم مناسب بین پذیرایی و اتاق خواب در نظر گرفته شده، برای جدا سازی آشپزخانه از سنگ پهنی برای اپن آشپزخانه استفاده شده که با قرار دادن چند صندلی بلند بعنوان میز صبحانه قابل استفاده است و فضایی کاربردی را ایجاد کرده است. دسترسی راحتی از اتاق خواب ها به سرویس و فضای نشیمن در نظر گرفته شده است. وجود فضایی مانند آبنما در گوشه ای از نشیمن تکمیل کننده زیبایی نشیمن است، شاید اولین گزینه ای که با شنیدن نام آبنما به ذهنتان خطور کند، حوض و فواره ای با ظاهر سنتی در فضای داخلی خانه است، اما طراحی های مدرن و جدیدتر آبنما که ویژگی های آب اعم از زلالی، شفافیت و درخشندگی را به فضای داخلی ویلا منتقل می کند، محیطی دلچسب برایتان فراهم میکند.

 

 

ویلای شماره 2 :

یکی از بهترین انواع استفاده از عناصر طبیعی در طراحی ویلا استفاده از نور به بهترین شکل ممکن است. پنجره بلند و تراس های زیبا و گاهی استفاده از شیشه در قسمت های از سقف ویلا برای بازی با نور در فضای داخلی امروزه مورد علاقه ی بسیاری از مردم است. پنجره های سرتاسری برای دید و منظر ویلا خیلی مناسب هستند و ارتباط با استخر و فضای طبیعی را بیشتر میکنند. یک نشیمن دنج با مبلمان ال بیشتر از هر چیزی در این ویلا خودنمایی میکند.

ویلای شماره 3:

در این ویلا اتاق خواب ها در زون متفاوتی از آشپزخانه و فضای پذیرایی قرار گرفته است، درواقع تعریف حریم شخصی یعنی شخصی که از ورودی وارد منزل میشود به تمام نقاط منزل شما مثل اتاق خواب و … دید نداشته باشد، در این ویلا به درستی تعریف شده است، وجود یک ورودی سبب زیبایی و چیدمان اصولی می شود، همچنین فضای ورودی باعث میشود که افراد یا مهمان مستقیما از بیرون وارد فضای پذیرایی نشوند و مسیری را برای رسیدن به آن طی کنند.

ویلای شماره 4:

وجود تراس در ویلا از واجباتی است که بسیار مورد توجه است، جاگذاری قسمتی مسقف در نزدیکی استخر به همراه شومینه هیزمی یک فضای دنج خانوادگی برای اعضا فراهم کرده است. ارتباط با طبیعت نیت اصلی در استفاده از هر ویلاست و در طراحی این ویلا به عناصر سنگ، چوب، آب و وجود چمن و فضای سبز توجه کافی شده است.

 

ویلای شماره 5:

ایده ال است که برای نشیمن یا پذیرایی پنجره های بزرگ و در شیشه ای در نظر بگیرید تا ارتباط فضای داخل و بیرون حفظ شود و نور خوبی بگیرد و ویلای شما مدرن و زیبا باشد. همچنین استخر می تواند یک نقطه ی عطف در ظاهر ویلا باشد که در فضای شما حس آرامش و طراوت را فراهم کند، با در نظر گرفتن استخر در نزدیکی نشیمن ویلایتان حضور آب را در نزدیک ترین مکان نسبت به خود حس کنید. حتی بعضی از طراحان خوش‌ذوق، پوشش گیاهی را در اطراف استخر درنظر می‌گیرند تا با تلفیق دو عنصر آب و گیاه فضایی بسیار زیبا و متفاوت به وجود بیاورند.

 

با ایده گرفتن از انواع چیدمان داخلی در فضاهای مختلف نوبت شماست که خلاقانه عمل کنید و متناسب با فضا و سلیقه ی خود دست بکار شوید و اصول معماری و فضایی را در چیدمان خود به شکل زیبایی به تصویر بکشید و محیط دنج و صمیمی برای خود فراهم کنید.

خانه ایده آل خود را بسازید:

برای نمای ویلایتان کدام نما را انتخاب می کنید؟ مدرن، آجری یا رومی؟

 



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<