ساخت ویلای چوبی مدرن و لوکس برای نزدیکی هر چه بیشتر به طبیعت

چیدوپلاس 30 شهریور 1400

ویلا های چوبی از گذشته طرفداران زیادی داشته است؛ چوب به دلیل طبیعی بودن و همینطور در دسترس بودن همیشه به عنوان ماده اولیه در ساخت ویلا ها مورد استفاده قرار می گرفته است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکان استفاده از متریال های فلز و شیشه، می توان ویلا های چوبی زیبا، خاص و منحصر به فردی ساخت و از بودن در آنها لذت برد. هنگامی که به شمال کشور سفر می کنید کمی دقت کنید، انواع ویلای چوبی مدرن و لوکس را مشاهده خواهید کرد که در عین جذابیت تمامی ویژگی های مورد نیاز یک ویلا را هم دارند. در این مطلب به موضوع ویلای چوبی و انواع طرح ها و نماهای آن خواهیم پرداخت.

امکانات ویلای چوبی چیست؟

اگر با این ویلا ها آشنایی نداشته باشید شاید در نگاه اول فکر کنید که امکانات این ویلاها نسبت به ویلاها و خانه های ساخته شده معمولی کمتر است. اما باید گفت هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد و تمامی امکانات از معماری داخلی، پوشش کف، لوله کشی و سیم کشی های توکار، سیستم گرمایشی و سرمایشی، ضد زلزله بودن، عایق بودن، ضد رطوبت بودن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، درب ضد سرقت، شیشه های دو جداره و غیره همگی قابل اجرا در ویلای چوبی خواهد بود.

مزایای ویلای چوبی

بودن در خانه ای که از جنس طبیعت است لذت بیشتری دارد و حس و انرژی مثبتی که دیوار های چوبی می دهند، قابل مقایسه با دیوار های بتنی و گچی نیست. پس بزرگ ترین مزیت بودن در یک ویلای چوبی احساس خوبی است که از آن دریافت می کنیم. مزیت دیگر این مدل ویلا آن است که ویلای چوبی می تواند به صورت پیش ساخته آمده شود و هزینه ساخت و سفارش آن کمتر از ویلایی است که به صورت معمولی بنا شود. همچنین سازه این ویلا ها سبک هستند و به همین دلیل زیر سازی و فونداسیون پیچیده ای را طلب نمی کنند. از دیگر مزایای ویلای چوبی آن است که نمای این ویلا ها با طبیعت هم خوانی زیادی داشته و به نوعی از جنس طبیعت است. پس اگر برای منطقه ای خوش آب و هوا مانند شمال به دنبال یک نمای متناسب و هماهنگ با منطقه هستید، ویلای چوبی بهترین گزینه خواهد بود.

انواع ویلا های چوبی

ویلا های چوبی بسته به سلیقه و نظر مشتری دارای طرح های مختلفی هستند. بعضی از آنها به شکل کاملا مدرن و با طراحی های امروزی ساخته می شوند و در بعضی دیگر از طرح های کلاسیک و قدیمی تر که شبیه به خانه های روستایی قدیمی است، استفاده می گردد. بعضی از ویلاهای چوبی شکلی کاملا لوکس دارند و در ساخت آنها از چوب های گران قیمتی استفاده شده است و بعضی دیگر از ویلا ها در عین سادگی و نزدیکی به طبیعت ساخته می شوند. نمای داخلی ویلای های چوبی هم با همدیگر متفاوت هستند. در بعضی از آنها دیوار های داخلی چوبی باقی مانده اند و در بعضی دیگر از دیوار های کاذب گچی و پلیمری برای جداره داخلی استفاده شده است.

ویلای چوبی مدرن

در ساخت ویلای چوبی مدرن طراحی معماری خانه به شکلی کاملا مدرن صورت می گیرد و در آن از تزیینات و نماهای قدیمی خبری نیست. ویژگی اصلی ویلای چوبی مدرن سادگی و مینیمال بودن معماری آن است. همه چیز دارای شکل هندسی دقیق و ساده ای است و نورپردازی های آن هم به مدرن بودنش کمک کرده است. همچنین طراحی بعضی از این ویلا ها ممکن است کمی نامتعارف به نظر برسد. مثلا شکل کلی سازه به صورت مثلثی و یا شبیه به یک مکعب مستطیل باشد، که البته بیشتر مورد پسند جوان تر ها واقع می شود.

معمولا هزینه ساخت ویلای چوبی مدرن به خاطر طراحی های خاص و متفاوت آنها، به کارگیری ایده های خلاقانه و نوآورانه و استفاده از متریال خاص و شاید با کیفیت تر، کمی بالاتر از ویلاهای چوبی معمولی و ساده است. همچنین این ویلا ها در گروه ویلاهای لوکس جای می گیرند که همین نام بر روی قیمت آنها تاثیر بیشتری می گذارد. در ساخت بیشتر این ویلا ها سعی شده تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و همین موضوع به ظرافت های ساخت خواهد افزود، پس در قیمت گذاری آن نیز تاثیر می گذارد.

ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن
ویلای چوبی مدرن

ویلای چوبی در ترکیب با فلز و شیشه

یکی از مدل های مدرن ویلای چوبی به شکلی است که در ساخت آن از فلز و یا شیشه به میزان زیاد در کنار چوب استفاده شده است. وجود فلز مشکی رنگ در کنار چوب قهوه ای علاوه بر زیبایی به امروزی تر شدن آن نیز کمک می کند. همچنین در این ویلا ها استفاده از پنجره های بزرگ و یا سقف های شیشه ای در بعضی از قسمت های ویلا نمایی جذاب و خاص را به آن می بخشد. با اینکه استفاده از شیشه در بالا رفتن قیمت تمام شده ویلا تاثیر گذار است، اما اگر به دنبال داشتن یک ویلای چوبی متفاوت و منحصر به فرد هستید، این مدل ویلا را مد نظر داشته باشید.

ویلای لوکس چوبی

علاوه بر ویلاهای چوبی مدرن که بیشتر لوکس هم محسوب می شوند، ویلای لوکس چوبی هم که شامل جزییات بیشتری در ساخت و قیمت بالاتری است، مورد پسند خیلی از افراد قرار می گیرد. در یک ویلای لوکس چوبی معماری با جزییات بیشتری انجام می شود، نمای خارجی ویلا دارای طراحی های متفاوت تر و خاص تری است و به طور خلاصه تنها با یک نگاه می توان فهمید که این ویلا لوکس و لاکچری است. استفاده از سقف شیروانی با بهترین کیفیت، پنجره های شیک با چارچوب های خاص، نورپردازی ویژه که به زیبایی ویلا کمک می کند، تراس و نرده های دور آن که در عین جذابیت انتخاب شده است و موارد دیگر همگی در لوکس شدن ظاهر ویلای چوبی موثر است.

رنگ های مورد استفاده در ساخت ویلای چوبی

هر کس بسته به سلیقه خود رنگ مورد نظرش را از طیف های مختلف رنگ چوب انتخاب می کنند. بعضی از ویلاهای چوبی به رنگ روشن ساخته می شوند، سقف آنها به رنگ قهوه ای روشن و یا قرمز است و درب و پنجره های آن نیز سفید در نظر گرفته می شوند. بعضی دیگر از افراد رنگ چوب تیره تر را برای ویلای چوبی بیشتر می پسندند و دوست دارند سقف شیروانی ویلای شان نیز به رنگ قهوه یا سوخته یا مشکی باشد. برای درب و پنجره ها نیز از همین رنگ استفاده می کنند تا هماهنگی و زیبایی به حد اعلای خود برسد. برای سفارش ساخت یک ویلای چوبی از طریق کاتالوگ می توانید چندین رنگ چوب را مشاهده نمایید و یکی از آنها را انتخاب کنید.

 ویلای چوبی در شمال کشور

اگر قصد ساخت ویلا در شمال را دارید و به دنبال یک نمای ویژه برای آن می گردید، ویلای چوبی بهترین انتخاب خواهد بود. همانطور که گفته شد این ویلا ها با آب و هوا، موقعیت جغرافیایی و طبیعت منطقه هم خوانی فراوانی دارد. همچنین ویلای چوبی به گونه ای ساخته می شود که در برابر رطوبت، نفوذ آب و حشرات مقاومت خوبی داشته و همچنین ضد زلزله هستند. ساخت یک ویلای چوبی در شمال و آن هم در روستاهای شمال به بافت سنتی و بومی منطقه آسیبی نمی زند و موجب تناقض و تضاد نمی گردد و این یک مورد مهم درباره حفظ اصالت شمال کشور خواهد بود.

خانه ایده آل خود را بسازید:

چطور یک نمای چوبی عالی برای ویلا داشته باشیم؟

ویلای چوبی پیش ساخته، مراحل ساخت و هزینه لازم



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<