میز کارتان را اینگونه بچینید و از کار کردنتان لذت ببرید

بیشتر ما ساعات زیادی از روز خود را در محیط کار می گذرانیم و به عبارتی می توان گفت که محل کار، محل زندگی دوم ماست. با کمی دقت در اجرای اصول و روش های دکوراسیون میز کار می توانیم فضایی با نشاط برای خود محیا کنیم تا محیط کار مان را زیبا و آرامش بخش کند. به یاد داشته باشید کار تان هر قدر سخت و خسته کننده باشد اگر محیط کار به دل تان بنشیند، میزان موفقیت تان بالا می رود. بنابراین کارمندان صرف‌ نظر از نوع کاری که انجام می‌ دهند، به محیط کاری نیاز دارند که به آن ‌ها انرژی بدهد. تزئین میز کار می تواند یکی از راه هایی باشد که ایجاد انگیزه کرده و در نهایت باعث بالا رفتن راندمان کاری شود. ما در این متن می خواهیم روش های کاربردی برای چیدمان میز کار را به شما ارائه دهیم. همراه ما بمانید.

انتخاب بهترین دکوراسیون میز کار به چه عواملی بستگی دارد؟

شغل های گوناگون دکوراسیون های مختلفی را می طلبند. مثلا تعمیرکار اتوموبیل، مسئول بایگانی، فروش لوازم بهداشتی، مدیر یک شرکت، منشی و غیره هر کدام باید میزی با چیدمان خاص خود داشته باشند. علاوه بر آنکه هر کدام از افراد در موقعیت ها و شغل های مختلف، به وسایل کاربردی گوناگونی برای انجام کار خود نیاز دارند که باید آنها را بر روی میز کار شان داشته باشند، تزیین و دکوراسیون میز کار هر کدام نیز می تواند با دیگری متفاوت باشد. انتخاب بهترین مدل دکوراسیون میز کار به وسایل روی میز و شغل مربوطه، اندازه میز و حتی ویژگی های محیطی که میز در آن قرار دارد، خواهد داشت. علاوه بر این ها سلیقه و روحیات شخصی فردی که پشت میز می نشیند هم در تزئین میز کار موثر است.

یک میز کار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اولین مورد درباره بهترین میز کار آن است که خود میز دارای ظاهری زیبا و تمیز و شکیل باشد. میز های چوبی کهنه که رنگ و روی آنها رفته است، هر چقدر هم که خوب و زیبا چیدمان شوند، زیاد به چشم نمی آیند. پس قبل از هر چیز میز خود را به خوبی تمیز کنید و اگر نیاز به رنگ آمیزی دارد، آن را رنگ نمایید. در محیط کار شاید امکان رنگ آمیزی میز وجود نداشته باشد اما اگر در خانه کار می کنید، به راحتی می توانید رنگ دلخواه و مورد علاقه تان را به میز بزنید. مورد دیگر درباره یک میز کار خوب آن است که به چیدمان وسایل روی آن اهمیت داده شود. البته پیش از آن تمیز بودن میز از نظر وجود گرد و خاک از اهمیت بیشتری برخوردار است. مورد آخر هم اینکه دکوراسیون میز کار با استفاده از وسایل خوش رنگ و جذاب باعث می شود که هم خودتان احساس بهتری داشته باشید و هم اینکه توجه همکاران تان را نیز به سمت میز خود جلب نمایید.

دکوراسیون میز کار شامل چه وسایلی است؟

هنگامی که از دکوراسیون میز کار حرف می زنیم، وسایل شخصی و تخصصی مربوط به هر شغل را کنار بگذاریم و بیشتر به جنبه های دکوراتیو آن نگاه کنیم، زیرا همانطور که گفته شد هر شغلی بسته به شرایط خود به وسایل خاصی نیاز دارد. برای تزئین میز کار می توان از وسایلی مانند چراغ مطالعه، گلدان گل، قاب عکس، جا مدادی و جا قلمی، وسایل هنری و تزیینی، و تعدادی وسیله کاربردی استفاده نمود. پیشنهاد می شود هر کدام از این وسایل را با دقت و وسواس زیادی انتخاب کنید زیرا تقریبا هشت ساعت از روز را در کنار آنها سپری خواهید کرد. در ادامه هر کدام از این موارد به طور مجزا بررسی خواهند شد.

دکوراسیون میز کار و استفاده از چراغ مطالعه

وجود چراغ مطالعه علاوه بر آنکه می تواند بسیار کاربردی باشد و نور کافی را برای انجام کار شخصی شما فراهم کند، بر زیبایی میز کار نیز خواهد افزود. یک چراغ مطالعه با طراحی زیبا و رنگی هماهنگ با سایر بخش های میز می تواند انتخابی عالی برای چیدمان میز کار به شمار رود. اگر محل کار تان یک شرکت خصوصی با فضایی صمیمی و راحت است، می توانید از مدل های فانتزی تر و جذاب تر چراغ مطالعه هم استفاده نمایید. چراغ مطالعه ای که از نظر طرح و رنگ با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد.

گلدان گل طبیعی زیبایی بخش دکوراسیون میز کار

پیشنهاد می شود حتما از گیاه سبز و طبیعی بر روی میز کار خود استفاده نمایید، مخصوصا اگر کار سخت و پر استرسی دارید. گیاهان با زیبایی بیش از اندازه و طراوت و تازگی مثال زدنی شان می توانند با بخشندگی بیش از حدی که دارند به شما کمک کنند تا اضطراب و استرس خود را کاهش دهید و حال روحی تان را بهتر کنید. اگر شرایط میز کارتان به نحوی است که جای کافی برای قرار دادن تعدادی گلدان گیاه سبز طبیعی را ندارید، حداقل یک گلدان کوچک بر روی میز بگذارید و از زیبایی آن بهره مند شوید. در صورتیکه نور محل کارتان برای نگهداری از گل و گیاه کافی و مناسب نیست می توانید از لامپ های ال ای دی مخصوص رشد گیاهان استفاده کرده و فضایی مناسب برای آنها فراهم نمایید. اگر میز کار تان کوچک است و جایی برای قرار دادن گلدان وجود ندارد، بسته به شرایط محیط کار می توانید فضای کنار میز خود را تبدیل به یک گلخانه کوچک نمایید. برای این کار تنها به یک میز کوچک ساده نیاز خواهید داشت.

دکوراسیون میز کار
دکوراسیون میز کار
دکوراسیون میز کار

استفاده از وسایل دکوری در دکوراسیون میز کار

دکوراسیون میز کار هر کس بسته به شرایط سنی اش متفاوت است. برای فردی که سن کم تری دارد و جوان محسوب می شود قرار دادن وسایل دکوری و هنری بر روی میزش کار ساده تری است اما کسی که دارای سن بیشتر است شاید به سختی قبول کند که بر روی میزش  از این وسایل استفاده نماید. اما در واقع این فرد اشتباه می کند زیرا وجود این وسایل حال و هوای بهتری را ایجاد می کند و می تواند در روحیه اش تاثیر گذار باشد. مجسمه های کوچک، یادگاری هایی که از دوستان گرفته اید، وسایل تزیینی مختلف که در فروشگاه ها به فروش می رسند و نظر و علاقه شما را به خود جلب می کنند، همگی انتخاب هایی عالی برای تزئین میز کار به شمار می روند.

وسایل کاربردی و استفاده از آنها در دکوراسیون میز کار

وسایل کاربردی مانند کامپیوتر و لپ تاپ، انواع نظم دهنده ها برای کاغذ و دیگر وسایل، جا قلمی و غیره همگی می توانند در دکوراسیون میز کار موثر باشند. برای انتخاب وسایلی مثل نظم دهنده و جا قلمی می توانید با دقت و سلیقه بیشتر این کار را انجام دهید و آنها را به گونه ای خریداری کنید که زیبایی چیدمان میز کار تان را افزایش دهند. حتی می توانید به جای جا قلمی های مرسوم و مدل های تکراری از لیوان های تزیینی برای این کار استفاده کنید.

قاب عکس و دکوراسیون میز کار

دیدن تصویر کسانی که دوست شان دارید می تواند برای تان انرژی بخش باشد. پس قرار دادن قاب عکس هایی از دوستان و خانواده تان را بر روی میز کار فراموش نکنید و از این امکان برای ایجاد انگیزه و حال خوش در خودتان استفاده کنید. بسته به ابعاد میز تان می توانید یک یا سه قاب عکس کوچک بر روی میز بگذارید. یکی را به خانواده، دیگری را به دوستان و آخری را به عکس دسته جمعی با همکاران تان اختصاص دهید. اگر فرزند کوچکی دارید می توانید نقاشی های او را به دیوار کنار میز تان بچسبانید و عکس او را نیز بر روی میز بگذارید.

دیگر وسایل مهم برای دکوراسیون میز کار

از دیگر وسایل مهم که در چیدمان میز کار مورد استفاده قرار می گیرد، به تقویم رو میزی، ساعت، ظرفی برای وسایل کاربردی مثل قیچی و چسب و غیره، ظرف خوراکی و ماگ و لیوان اشاره می شود. برای آنکه دکوراسیون میز کار تان زیبا و منظم باشد هر کدام از این وسایل را سر جای خود بگذارید و اگر میزتان دارای کشو است، تعدادی از آنها را درون کشو قرار دهید زیرا همانطور که گفته شد میز کار نباید شلوغ و نا مرتب باشد. پیشنهاد می شود درون جا مدادی که بر روی میز گذاشته اید چند رنگ خودکار قرار دهید، حتما یک حلقه چسب در کشو میز تان داشته باشید و تعدادی هم برگه یادداشت بر روی میز بگذارید.

نکات مهم درباره چیدمان میز کار

در این قسمت نکاتی برای کارمندانی که بیشتر اوقات خود را پشت میز کارشان می گذرانند خواهید خواند:

  • نظم و انضباط و دوری از شلوغی میز، پایه های اصلی طراحی دکوراسیون میز کار است. با وسایل غیر ضروری دور و بر خودتان را شلوغ نکنید تا هم آرامش ذهنی و دیداری داشته باشید و هم برای پیدا کردن یک وسیله بر روی میز، مجبور نباشید وقت زیادی را از دست دهید.
  • طبیعت گرایی را در محیط کار ترویج کنید. همه ما گرایش قدرتمندی به قرار گرفتن در طبیعت داریم و وجود عناصر طبیعی مثل گلدان آرامش درونی ما را تقویت می کند.
  • نورپردازی را بهبود ببخشید.  نور کافی در بهبود انجام کار ها تاثیر زیادی دارد و باعث افزایش زیبایی میز کار و کاهش خستگی شما می شود.
  • گرد و غبار انباشته در محيط كار باعث كاهش بازدهي و در نتيجه كيفيت پايين کار می گردد. بنابراین حتما انجام تمیز کاری های روزانه، هفتگي، فصلي و سالانه را در دستور کار خود قرار دهید.
  • هر وسیله را در جای خاص و مشخص خود بر روی میز بگذارید تا برای استفاده از آن مجبور نباشید همه جا را بگردید.
  • برخی وسایل علاوه بر اینکه کاربردی هستند، به میز کارتان جلوه می دهند. این وسایل مانند چراغ مطالعه و قاب های عکس هستند. شما می توانید چند نمونه از این محصولات را در وسایل اداری خود داشته باشید.

 

دکوراسیون میز کار

دکوراسیون میز کار



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<