سقف مدرن پذیرایی و بررسی انواع کناف، گچبری و دیگر سقف های کاذب سالن پذیرایی

چیدو پلاس 13 دی 1401 ،

تا به حال به این فکر کرده اید که سقف سالن پذیرایی هم باید به مانند دیگر قسمت های آن مورد توجه قرار گیرد؟ ایده های طراحی و ساخت سقف مدرن پذیرایی موضوعی است که در این متن به آن پرداخته می شود. امروزه برای سقف خانه ها با استفاده از انواع گچبری مدرن سقف پذیرایی را زیبا و آراسته می کنند. همچنین کناف سقف پذیرایی مدرن یا دیگر مدل های سقف کاذب پذیرایی مدرن برای آن مورد استفاده قرار می گیرد. برای طراحی سقف پذیرایی مدرن خود باید عواملی را در نظر بگیرید و سپس به انتخاب و اجرای بهترین مدل آن اقدام نمایید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که از چه مدل سقف هایی برای سالن پذیرایی می توان استفاده کرد؟ و چه رنگ، طرح و نورپردازی به زیبا تر شدن آن کمک می کند؟ با ما همراه باشید تا درباره سقف مدرن پذیرایی بیشتر بدانید.

انواع سقف مدرن پذیرایی کدام است؟

به طور کلی می توان گفت که امروزه انواع کناف های سقفی برای تزیین و آراستن سقف مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مهم ترین و پر طرفدار ترین نوع سقف، کناف سقف پذیرایی مدرن است. دیگر مدل های سقف مدرن پذیرایی شامل انواع گچبری و دیگر سقف های کاذب هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. اما پیش از شروع بررسی مدل های مختلف گچبری مدرن سقف پذیرایی و همچنین سقف کاذب پذیرایی مدرن خوب است که در مورد تاثیرات انتخاب بهترین مدل و طراحی سقف پذیرایی مدرن اطلاعات بیشتری داشته باشید و از اهمیت آن با خبر شوید.

تاثیر سقف مدرن پذیرایی بر دکوراسیون این مکان

هنگامی که سبک مدرن را برای دکوراسیون سالن پذیرایی و به طور کلی خانه تان انتخاب می کنید، باید بدانید که این سبک در مورد طراحی سقف نیز اجرا خواهد شد. اگر تمامی نکات و نهایت سلیقه خود را در طراحی و اجرای چیدمان سالن پذیرایی به کار بسته باشید، اما سقف تان به اندازه کافی زیبا، مرتب و تمیز نباشد و حتی قدیمی باشد، تمام تلاش های تان برای زیبا بودن دکوراسیون خانه بر باد می رود. یک سالن پذیرایی مدرن با سقفی قدیمی که دارای گچبری های خراب و رنگ و رو رفته است، رنگ آن کثیف و دوده گرفته شده و یا آنکه لک و اثر نم دادگی بر روی آن دیده شود، اصلا جذاب و قشنگ نخواهد بود. حتی اگر مدلی بسیار ساده را برای سقف سالن پذیرایی خود انتخاب می کنید، تاثیرات آن بر روی چیدمان مشهود و قابل توجه خواهد بود. شما می توانید بر اساس متراژ خانه، بلندی و کوتاهی سقف و رنگ و طرح چیدمان تان بهترین مدل کناف، گچبری یا سقف کاذب پذیرایی مدرن خود را انتخاب نمایید.

طراحی سقف پذیرایی مدرن به شکلی ساده

اولین راه برای داشتن یک سقف مناسب در سالن پذیرایی آن است که سقفی کاملا ساده و یکدست را برای آن انتخاب کنید. سقفی که فاقد هیچ گونه تزیین، گچبری، کناف یا چیز دیگری است. این سادگی که می تواند یکی از ویژگی های مهم سبک مدرن محسوب شود، باعث می شود تا زیبایی های دکوراسیون شما به خوبی دیده شود و هیچ چیزی را تحت تاثیر منفی قرار ندهد. توجه داشته باشید که تمیز بودن سقف اهمیت زیادی دارد و اگر بتوانید هر سال یا هر دو سال یک بار رنگی جدید به سقف بزنید، دکوراسیون خانه تان زیبا تر و بهتر خواهد شد. امروزه در بیشتر خانه ها از انواع کناف سقف پذیرایی مدرن استفاده می شود اما اگر سقف خانه تان فاقد کناف است، اصلا جای نگرانی نیست زیرا همین سقف ساده به تنهایی برای یک سالن پذیرایی مدرن کافی خواهد بود.

سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی

کناف سقف پذیرایی مدرن

همانطور که گفته شد امروزه کناف ها روی مد هستند و تقریبا در تمام خانه هایی که تازه ساخته می شوند یا مورد بازسازی قرار می گیرند، از انواع کناف ها برای سقف استفاده می گردد. کناف های سقف که نوعی سقف کاذب گچی محسوب می شوند، برجستگی ها و فرو رفتگی هایی را مطابق با طرح دلخواه شما بر روی سقف ایجاد می کنند. اگر دکوراسیون خانه تان مدرن است توصیه می شود از طرح های بسیار ساده برای کناف سقف پذیرایی مدرن خود استفاده کنید. کناف هایی که به شکل یک مستطیل با دایره بسیار ساده و فاقد هر گونه طرح اضافی است، برای یک سالن پذیرایی امروزی و جدید عالی و مناسب هستند. هر چه مدل کناف ساده تر و از طرح های منحنی و گوناگون به دور باشد، با سبک مدرن همخوانی بیشتری دارد. بر روی کناف سقف پذیرایی مدرن خود حتما از لامپ های ال ای دی یا ریسه های نور مخفی استفاده کنید. پیشنهاد می شود رنگ های آفتابی و مهتابی را برای این نور های مخفی انتخاب نمایید تا زیبایی و شیک بودن دکوراسیون شما چند برابر شود.

گچبری مدرن سقف پذیرایی

شاید فکر کنید که دیگر دوره گچبری های سقف گذشته و این هنر زیبا به دست فراموشی سپرده شده است. اما باید گفت که در سبک چیدمان مدرن نیز می توان از گچبری های مخصوص این سبک استفاده نمود. گچبری مدرن سقف پذیرایی به مانند گچبری های کلاسیک پر زرق و برق و سرشار از تزیینات و رنگ های مختلف نیست و سادگی خاص و دلنشینی دارد. در این گچبری ها بیشتر از آنکه از نقوش گل و گیاه استفاده شود (که معمولا خاص سبک های کلاسیک است)، نقش های هندسی مختلف به کار برده می شود و طرح هایی شامل برش های افقی و عمودی، طرح های لوزی شکل، دایره هایی در نهایت سادگی و نقش های این چنینی در سقف مورد استفاده قرار می گیرند. در گچبری مدرن سقف پذیرایی یک یا نهایتا دو رنگ به کار برده می شود و حتی ممکن است رنگ گچبری همانند رنگ سقف سفید و ساده باشد.

سقف کاذب پذیرایی مدرن

نوع دیگری از سقف مدرن پذیرایی به گونه ای است که در آن از انواع سقف کاذب استفاده می گردد. سقف های آسمان مجازی و سقف های مدل کشسان از بهترین نمونه های سقف کاذب پذیرایی مدرن هستند. در این سقف ها طرحی مطابق با سلیقه شما بر روی تایل های طلقی چاپ می شود و این تایل ها به صورت پازلی و یا یکدست بر روی سقف کار گذاشته می شوند. با روشن کردن چراغ هایی که در پشت این سقف تعبیه شده، طرح آن روشن و دیده می شود. انواع دیگر سقف کاذب پذیرایی مدرن مانند سقف های کاذب چوبی هم طرفداران خاص خود را دارند و در خانه ها و ویلاهای جدید مورد استفاده قرار می گیرند. سقف مدرن پذیرایی از نوع سقف کاذب چوبی بیشتر برای خانه هایی مناسب است که در آنها از چوب در چیدمان استفاده زیادی شده و گل و گیاه های سبز و طبیعی هم زیبایی بخش دکوراسیون خانه هستند.

نقش نورپردازی در طراحی سقف مدرن پذیرایی

یکی از دلایلی که در سقف سالن پذیرایی از انواع کناف و سقف های کاذب استفاده می شود، بحث طراحی و ایجاد یک نورپردازی مناسب است. اگر تصاویر مختلف بهترین سقف های مدرن را جستجو کنید، مشاهده خواهید کرد که نورپردازی بخش جدا نشدنی این سقف ها است. برای نورپردازی استفاده از ریسه های نور مخفی پیشنهادی عالی محسوب می شود. همچنین برای سقف مدرن پذیرایی می توان سقف کاذبی طراحی نمود که اساسا دارای یک فرم نورپردازی خاص و منحصر به فرد باشد. مثلا بر روی سقف شیار هایی ایجاد گشته که از بین آنها ریسه های نوری عبور داد شده است. این تنها یک ایده برای سقف مدرن پذیرایی بود و ایده ها و پیشنهاد های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی
سقف مدرن پذیرایی

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

با سقف کاذب آسمان مجازی ، یک منظره طبیعی زیبا در خانه داشته باشید

ویدیو: مدل های مختلف سقف کاذب پذیرایی و نشیمن



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<