کشو ها وکمدهایتان را با این روش ها مرتب و تمیز نگه دارید

چیدوپلاس 04 فروردین 1397

آیا پیدا کردن وسایلتان در کمدها، کابینت ها و کشوهایتان ساده است؟ یا برداشتن هر چیزی باعث می شود کل کمدتان به هم ریخته و کثیف شود؟ آیا روسری هایتان، جوراب هایتان، شلوارهایتان در کمد یا ادویه هایتان و لوازم آشپزخانه تان در کابینت جای مشخصی دارند؟

یکی از راهکارهای مناسب برای تقسیم بندی محدوده فضای اشغال شده کمد ها و کشو ها، استفاده از جدا کننده ها می باشد. تولید کنندگان وسایل چوبی معمولا به دلیل تمایز کاربرد هر کشو برای هر کاربر اقدام به تفکیک فضای آنها نمی کنند، بنابراین باید خودتان برای نظم دادن و تقسیم بندی کشو دست به کار شوید:

برای تقسیم بندی کشو ها و کمدها اولا مشخص کنید کدام کشوها نیاز به سازماندهی دارد. برای مثال، کشو جوراب ها. جوراب های زمستانی، جوراب های نازک مخصوص مهمانی، جوراب های روزمره همگی در این کشو قرار دارند که باعث می شود تقریبا غیرممکن باشد که جفت مورد نیازتان را به موقع پیدا کنید.

در مرحله دوم به این فکر کنید که کدام یک از وسایل داخل کمد استفاده بیشتری دارد؟ ما معمولا هنگام جا دادن وسایل در کمد ها عجولانه شروع به کار می کنیم بدون اینکه به کاربرد وسیله ها فکر کنیم در صورتی که چینش لوازم بر طبق تکرر استفاده برای حفظ نظم و ترتیب ضروری است.

میز آرایش، میز تحریر، کابینت آشپزخانه، کشوی تخت خواب ها و سایر کمدهای کشو دار معمولا نیاز به تقسیم بندی فضایی و نظم بخشیدن دارند:

  • جدا کننده ها باید قابل جابه جایی باشند.
  • مدل های جدا کننده مخصوصا برای آشپزخانه قابل شستشو باشند.
  • وزن زیادی نداشته باشند به گونه ای که وزن کشو را به مقدار زیاد تغییر ندهند.
  • انتخاب جدا کننده رابطه ای مستقیم با کاربرد کشو و لوازمی که قرار است در آن قرار داده شود دارد.

در آخر باید در ابتدای هر فصل وسایلی که استفاده نمی کنید را دور بریزید و آنها را به امید استفاده در آینده دور تلنبار نکنید.

divider 1 (2)
divider 2

قبل

 بعد

 

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

ویدیو: یک کمد لباس لوکس در اتاق خوابتان فضایی منحصر به فرد ایجاد می کند

 



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<