با سبد پیک نیک مسافرتی؛ یک پیک نیک متفاوت را رقم بزنید

چیدوپلاس 04 آبان 1400

تجربه یک پیک نیک لذت بخش وقتی کامل می شود که همه وسایل و لوازم آن فراهم باشد. از مکانی زیبا و خوش آب و هوا گرفته تا خوراکی های خوشمزه ای که در پیک نیک خورده می شود. برای رفتن به پیک نیک یا مسافرت باید یک سبد مخصوص برای حمل ظروف و خوراکی ها داشته باشید. سبد مسافرتی یا سبد پیک نیک مسافرتی برای این کار ساخته شده و در مدل های مختلفی موجود است. این متن به موضوع سبد مسافرتی اختصاص دارد و پیشنهاد می شود اگر قصد خرید یک سبد پیک نیک را دارید این متن را از دست ندهید.

سبد پیک نیک مسافرتی
سبد پیک نیک مسافرتی
سبد پیک نیک مسافرتی

سبد پیک نیک مسافرتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • جا دار بودن: اولین و مهم ترین ویژگی یک سبد پیک نیک مسافرتی جا دار بودن آن است. بهترین حالت زمانی اتفاق می افتد که شما بتوانید بخش عمده ای از وسایل و ظروف و خوراکی ها را درون سبد جای دهید. کنار هم بودن وسایل هم جابجایی و حمل آنها را راحت تر می کند و هم در حین پیک نیک یا مسافرت پیدا کردن وسیله یا خوراکی مورد نظر را آسان تر می نماید.
  • سبک بودن: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های یک سبد پیک نیک مسافرتی، سبک بودن آن است. هر چه وزن سبد کمتر باشد بلند کردن و حرکت دادن آن راحت تر است. سبد های پلاستیکی وزن کمی دارند و در هنگام خرید آنها نمونه ها و مدل های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید کم وزن ترین شان را انتخاب نمایید.
  • درب دار و دسته دار بودن: بهتر است سبد پیک نیک مسافرتی درب دار باشد تا با بستن درب آن نگران بیرون افتادن وسایل نباشید. اگر سبد پیک نیک را درون صندوق عقب می گذارید با تکان های ماشین احتمال حرکت سبد و افتادن آن وجود دارد که اگر سبد دارای درب محکم باشد این وسایل به بیرون نمی افتند. همچنین درب سبد کمک می کند تا درون آن محفوظ مانده و دیده نشود. در هنگام خرید این سبد ها به دسته آنها نیز توجه کنید و از دوام دسته سبد مطمئن شوید. سعی کنید سبدی با دو دسته انتخاب نمایید زیرا هم دوام بیشتری دارد و هم استفاده از سبد را آسان تر می کند.
  • ابعاد: ابعاد سبد پیک نیک مسافرتی بسته به تعداد اعضای خانواده انتخاب می گردد. اگر یک خانواده دو نفره هستید یک سبد پیک نیک کوچک برای تان کافی است. البته که بهتر است فکر مواقعی که با دیگران به پیک نیک یا مسافرت می رفتید را هم بکنید و سبدی را انتخاب نمایید که کمی جا دار تر باشد.
  • قیمت: موضوع قیمت و هزینه پرداختی یکی از چیزهایی است که همیشه مهم و قابل توجه بوده است. سبد پیک نیکی را خریداری کنید که قیمت آن متناسب با کارایی آن باشد. کیفیت سبد نیز در قیمت آن موثر است پس سبدی را خریداری کنید که قیمت آن متناسب با کیفیتش نیز باشد.
  • جنس: یکی از مهم ترین ویژگی ها و موارد در انتخاب سبد پیک نیک مسافرتی جنس آن است. پر فروش ترین مدل سبد پیک نیک مسافرتی جنس پلاستیکی است. البته سبد های حصیری و برزنتی هم مدل های دیگر این سبد ها هستند. شما می توانید بر اساس نیاز و بودجه خود یکی از این سبد ها را انتخاب نمایید.

سبد پیک نیک پلاستیکی

همانطور که گفته شد پر فروش ترین مدل سبد پیک نیک نوع پلاستیکی آن است. این سبد ها قیمت مناسب تری نسبت به مدل های دیگر دارند و دوام و کیفیت شان هم خوب است. سبد های پلاستیکی دارای دیواره ای از جنس پلاستیک مشبک هستند و این باعث می شود تا ورود و خروج هوا به درون سبد صورت گیرد تا در صورتی که مواد خراب شدنی داخل آن باشد، از فساد زود هنگام آنها جلوگیری گردد. درب این سبد ها با یک قفل پلاستیکی بسته و چفت می شوند و می توان به راحتی آن را در صندوق عقب ماشین قرار داد. همچنین این سبد ها دارای دسته هستند و دسته های پلاستیکی این سبد ها حمل و حرکت آنها را آسان تر می کند. قیمت سبد پیک نیک مسافرتی پلاستیکی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

سبد پیک نیک مسافرتی
سبد پیک نیک مسافرتی
سبد پیک نیک مسافرتی

سبد پیک نیک پلاستیکی چند پارچه

مدل دیگری از سبد های مسافرتی پلاستیکی مدل چند پارچه است. به این معنی که ظروف مورد نیاز برای یک مسافرت یا پیک نیک درون سبد جای داده شده اند و مجموعه آنها با عنوان ست پیک نیک به فروش می رسند. این سبد ها در مدل های ۴۸ پارچه، ۶۰ پارچه، ۷۵ پارچه و ۸۵ پارچه موجود هستند و خوبی آنها این است که مجموعه وسایل و ظروفی که نیاز است همگی در یک جا جمع شده اند. جنس وسایل و ظروف داخل این سبد ها نیز پلاستیکی بوده و نگرانی از بابت شکستن آنها وجود ندارد. این ست های پیک نیک به تعداد ۶ نفره و ۸ نفره دارای بشقاب، قاشق و چنگال و کارد، کاسه، سینی، سبد، کفگیر و غیره هستند و در بعضی از مدل ها فلاسک و دیگر ظروف هم وجود دارد. قیمت این مدل سبد های پیک نیک مسافرتی از ۲۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان خواهد بود.

سبد پیک نیک حصیری

یک مدل بسیار شیک و زیبا از سبد های پیک نیک مدل حصیری آن است. این سبد ها با ظاهری بسیار جذاب تجربه لذت بخشی از سفر یا پیک نیک را برای تان ایجاد می کنند. سبد حصیری از جنس حصیر مقاومی ساخته شده است و دسته های محکمی دارد. هر چند که مقاومت آن به اندازه سبد های پلاستیکی نیست و ممکن است دچار شکستگی گردد. این سبد ها به صورت ساده و یا همراه با پارچه ای طرح دار بسیار خاص و زیبا به نظر می رسند. از نظر ظاهری دارای مدل ها و طراحی های مختلفی هستند و درب آنها به شکل های متفاوتی باز می شوند. از نظر ابعاد باید گفت که سبد های پیک نیک حصیری هم در ابعاد کوچک دو نفره موجود اند و هم مدل هایی با ابعاد بزرگ تر را شامل می شوند. قیمت سبد های پیک نیک حصیری متفاوت است اما بیشتر آنها قیمتی در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دارند. برای مثال یک سبد حصیری دسته دار و درب دار با ۱۳۰۰ گرم وزن، ابعاد ۴۰ در ۲۷ در ۴۵ سانتی متر، ساخته شده از حصیر مروار طبیعی و دست ساز قیمتی در حدود ۲۵۰ هزار تومان دارد.

سبد پیک نیک مسافرتی
سبد پیک نیک مسافرتی
سبد پیک نیک مسافرتی

سبد حصیری پارچه ای

همانگونه که گفته شد یک مدل از سبد های حصیری به گونه ای است که در آن از پارچه استفاده شده است. معمولا از یک پارچه پلی استر رنگی و طرح دار برای پوشش داخلی این سبد ها استفاده می شود تا هم به زیبایی آن افزوده شود و هم با جذب رطوبت از خیس شدن و کثیف شدن احتمالی جلوگیری نماید. این پارچه ممکن است در بخش هایی از قسمت های بیرونی سبد نیز کار شده باشد که به زیبایی و جذابیت آن می افزاید. درباره قیمت این سبد ها نیز باید گفت که نسبت به انواع پلاستیکی دارای قیمت بالاتری هستند. برای مثال یک سبد حصیری پارچه ای دسته دار طرح تخم مرغی، که از جنس حصیر مروار طبیعی و دست ساز است، وزن آن ۵۰۰ گرم و ابعاد آن ۲۱ در ۳۷ در ۵۰ سانتی متر بوده و برای ۴ نفر مناسب است، قیمتی در حدود ۳۷۰ هزار تومان دارد.

خانه ایده آل خود را بسازید:

انواع زیر انداز مسافرتی (حصیری، برزنتی، پلاستیکی) به همراه قیمت

وسایل مورد نیاز پیک نیک؛ چطور یک روز فوق العاده داشته باشیم؟

پک ظروف مسافرتی با شکل های جذاب و زیبا و رنگ های متنوع



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<