جدیدترین مدل های کابینت دو رنگ شیک و جذاب برای خانه های امروزی

چیدوپلاس 14 بهمن 1399

امروزه رنگ بندی کابینت ها تفاوت زیادی با گذشته ها دارد. در گذشته کابینت ها از یک رنگ و آن هم عموما از رنگ قهوه ای ساخته می شد. اما در سال های اخیر تفاوت های چشمگیری هم در رنگ و هم در طرح و چیدمان کابینت های آشپزخانه ایجاد شده است. کابینت دو رنگ یکی از همان نوآوری های صنعت کابینت سازی است. در ساخت کابینت های دو رنگ سعی می شود با توجه به سلایق مختلف و همینطور متناسب با چیدمان کلی منزل، رنگ مناسب برای کابینت انتخاب شود. امروزه شما می توانید از تمامی رنگ های موجود در پالت برای رنگ کابینت های آشپزخانه خود بهره گیرید.

همانطور که گفته شد کابینت دو رنگ در خانه های جدید به طور گسترده استفاده می شوند و زیبایی و جذابیت زیادی را به دکوراسیون خانه می بخشند. بیشترین رنگ هایی که برای کابینت دو رنگ استفاده می شوند ترکیب های سفید و طوسی، سفید و قهوه ای، قهوه ای و کرم و همچنین سفید و کرم است. چیدمان به کارگیری رنگ ها در کابینت های دو رنگ هم متفاوت است. می توان یک ردیف کابینت را از یک رنگ و ردیف دیگر را از رنگ دیگر انتخاب نمود و یا حتی تمام کابینت ها را از یک رنگ و تنها صفحه رویی را از رنگ دیگر انتخاب کرد.  اگر آشپزخانه تان بزرگ است حتی می توانید از سه رنگ هم برای کابینت خود بهره بگیرید.

کابینت دو رنگ طوسی به همراه رنگ های دیگر

مدل جدیدی از انواع کابینت های دو رنگ، ترکیب طوسی با سایر رنگ ها است. همانگونه که می دانید طوسی رنگی خنثی محسوب می شود که در کنار بسیاری از رنگ های دیگر ترکیب های زیبا و خوبی را پدید می آورد. برای داشتن یک کابینت دو رنگ شیک می توانید از ترکیب رنگ های طوسی و سفید یا حتی طوسی و صورتی استفاده کنید. به این ترتیب که کابینت های زمینی را به رنگ طوسی و کابینت های دیواری را سفید انتخاب نمایید. کابینت دو رنگ طوسی و سفید در خانه های مدرن با چیدمانی به همین رنگ ها انتخابی مناسب است.

رنگ دیگری که در کنار طوسی برای ایجاد یک کابینت دو رنگ شیک، جذاب و خاص به کاربرده می شود، رنگ چوب است. شاید استفاده از رنگ چوب در کنار طوسی شاید کمی برای تان عجیب به نظر برسد اما به کارگیری این دو رنگ در کنار همدیگر ترکیبی عالی را به وجود خواهد آورد. مخصوصا وقتی که برای رنگ طوسی از کابینت مدل های گلاس استفاده شود. در این آشپزخانه ها برای زیباتر شدن چیدمان در برخی از قسمت های کابینت مانند رویه آن (در کابینت های زمینی) و همینطور در قسمت کاشی بین کابینتی از یک رنگ روشن مانند سفید و یا طوسی بسیار روشن استفاده می کنند.

در استفاده از رنگ طوسی در کابینت برای خانه های کوچک بهتر است از کابینت های مدل های گلاس با درجه روشن طوسی استفاده کنید. زیرا انتخاب طوسی تیره موجب گرفتگی و کوچک به نظر رسیدن آشپزخانه می شود. کابینت های ام دی اف دو رنگ از نوع های گلاس به خاطر ویژگی های مثبت خود امروزه بیشتر مورد توجه سازندگان کابینت، طراحان فضای داخلی و همینطور مشتریان عادی قرار گرفته است.

کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک

کابینت دو رنگ قهوه ای به همراه رنگ های دیگر

طیف های مختلف رنگ قهوه ای از قهوه ای سوخته گرفته تا نسکافه ای و کرم در کنار رنگ سفید ترکیب های بی نظیری برای کابینت آشپزخانه محسوب می شوند. یک کابینت دو رنگ شیک کابینتی است که دارای دو رنگ با هماهنگی بالا باشد. این هماهنگی در بین طیف های مختلف رنگ قهوه ای موج می زند. استفاده از رنگ قهوه ای در کنار سفید انتخابی مطمئن است و برای خانه هایی که از همین رنگ در ترکیب چیدمان خود استفاده کرده اند، بهترین گزینه به شمار می رود. رنگ قهوه ای تیره در کنار سفید تضاد جالبی را ایجاد می کند و فضایی سر زنده و پر کنتراست را به آشپزخانه شما هدیه می دهد. در آشپزخانه هایی با کابینت دو رنگ سفید و قهوه ای یا کرم می توان از رنگ های دیگر مانند سبز و یا سرخابی در دیگر قسمت های آشپزخانه استفاده کرد. این رنگ ها در گلدان های گل، ظروف شیشه ای و تزیینی، ظروف ادویه و حبوبات و غیره کمک می کند تا چرخه رنگی در آشپزخانه تکمیل شود و تنوع بصری در رنگ آمیزی آشپزخانه شکل گیرد.

رنگ دیگری که در مجموعه رنگ های قهوه ای قرار دارد و در کنار سفید یک کابینت دو رنگ شیک را به وجود می آورد، کرم و یا نسکافه ای روشن است. در آشپزخانه های بزرگ و پر نور وجود این دو رنگ در کنار هم بسیار چشم نواز خواهد بود. وجود نور طبیعی در طول روز به زیباتر شدن کابینت ها و فضای آشپزخانه کمک می کند. تابش نور خورشید بر کابینت صحنه ای ژورنالی و فوق العاده زیبا را پدید می آورد. اگر در آشپزخانه از وجود نور طبیعی محروم بودید حتما از نورهای سقفی مناسب استفاده نمایید. همچنین می توانید برای کابینت های کرم از نوع های گلاس و برای قهوه ای ها از نوع مات استفاده کنید.

کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک
کابینت دو رنگ شیک

بهترین ترکیب های رنگی دیگر برای کابینت دو رنگ

رنگ های طوسی و سفید و همینطور سفید و قهوه ای بیشترین کاربرد ها را در ساخت کابینت های دو رنگ دارند که در بخش های دیگر به تفصیل درباره آنها توضیح داده شده است. در بیشتر کابینت های دو رنگ یکی از رنگ ها سفید است. رنگ سفید به خاطر روشنی خود نوعی تعادل را در برخورد با رنگ های دیگر ایجاد می نماید. برای همین است که خصوصا در کابینت های دو رنگ با رنگ های تیره، یکی از آنها سفید است. همانگونه که گفته شد انتخاب هر کدام از این رنگ ها برای درست کردن کابینت دو رنگ با توجه به متراژ آشپزخانه و همینطور رنگ بندی دکوراسیون منزل شما انجام می شود. برای مثال دکوراسیونی شامل رنگ های صورتی، با کابینت دو رنگ با رنگ های سفید و طوسی درخشان می شود. واضح است که یک ست کابینت کرم و قهوه ای برای این چیدمان مناسب نیست و فضا را شلوغ می کند.

رنگ دیوارها، پرده ها و دیگر وسایل و اکسسوری های داخل آشپزخانه بهتر است متناسب با کابینت دو رنگ انتخاب شود. کابینت های دو رنگ فضای رنگی متنوع و جذابی را پدید می آورند و از یک دستی و تخت بودن به لحاظ بصری جلوگیری می کنند. این کابینت ها در خانه های کلاسیک و با دکوراسیون سنتی زیاد کاربرد ندارند اما جوان تر ها و به خصوص کسانی که به دنبال داشتن چیدمان ها مدرن و امروزی هستند، حتما به این کابینت های دو رنگ علاقه مند می شوند.

خانه ایده آل خود را بسازید:

ایجاد فضایی گرم و دلنشین در آشپزخانه با کابینت سفید و قهوه ای

آشپزخانه ای مدرن با کابینت های گلاس سفید و طوسی



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<