از لوستر سفید برای چه دکوراسیونی استفاده می شود؟

چیدوپلاس 23 خرداد 1400 ،

همیشه انتخاب لوستر با چالش های فراوانی رو به رو بوده است. اینکه چه لوستری با چیدمان خانه هماهنگی دارند و چه حال و هوایی به خانه می بخشد، اولین چیزی است که در هنگام انتخاب لوستر در ذهن می آید. مدل و طرح و رنگ لوستر نیز یکی دیگر از چالش های انتخاب لوستر به شمار می رود. در میان تمام رنگ هایی که در ساخت لوستر مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ سفید به عنوان رنگی خاص و متفاوت، همچون نگینی می درخشد. لوستر سفید در طرح های مدرن و کلاسیک برای سالن پذیرایی، اتاق خواب و حتی آشپزخانه انتخابی عالی و متفاوت خواهد بود.

از لوستر سفید برای چه دکوراسیونی استفاده می شود؟

همانطور که می دانید رنگ سفید با تمام رنگ ها همنشینی خوبی دارد و به اصطلاح ست می شود. چیدمان خانه شما به هر رنگی که باشد می تواند با یک لوستر سفید هماهنگ گردد. اما برای اینکه زیبایی دکوراسیون خانه تان بیشتر شود و هماهنگی به حد اعلای خود برسد پیشنهاد می شود در چیدمان هایی به رنگ های روشن و یا خاکستری از لوستر سفید استفاده کنید. برای مثال اگر خانه تان را به رنگ های گروه زرد و لیمویی و یا تم رنگ های صورتی چیدمان کرده اید، یا اگر از ترکیب رنگ های آبی و سفید برای دکوراسیون خانه استفاده نموده اید، در صورتیکه خانه تان به رنگ خاکستری است و مبلمان تان نیز به همین رنگ انتخاب شده و یا اگر چیدمان خانه تان به رنگ سفید و شیری است، لوستر سفید برای تان بهترین انتخاب خواهد بود.

حالا شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که لوستر سفید با چیدمان مدرن بهتر می شود یا کلاسیک؟ باید گفت با هر نوع چیدمانی لوستری هماهنگ با آن بهترین گزینه است. اگر خانه تان دارای مبلمان استیل سفید است، لوستر سفید و یا لوستر سفید و طلایی هم می توانند به عنوان گزینه های مناسبی مطرح شوند. برای این سبک لوستر های کلاسیک به رنگ سفید ساخته شده اند که حال و هوایی کاملا مطابق با این سبک را ایجاد می کنند.

لوستر سفید کلاسیک

لوستر های کلاسیک لوستر هایی هستند که از یک پایه مرکزی تشکیل شده اند و شاخه های لوستر در اطراف آنها قرار می گیرد. همان گونه که مشخص است، در لوستر سفید کلاسیک از رنگ سفید در تمامی قسمت های لوستر استفاده شده و اگر کریستال یا تزیین دیگری هم بر روی آن کار شده است، آن نیز به رنگ سفید و یا بی رنگ است. در لوستر سفید کلاسیک با طرح حباب دار، حباب لوستر نیز سفید رنگ بوده که این حباب به صورت شفاف و یا مات، و ساده یا طرح دار مورد استفاده قرار گرفته است.

لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید

لوستر سفید کلاسیک ساده

در این مدل شاخه های لوستر عاری از هر گونه تزیینات اضافی هستند و لوستر سفید در ساده ترین حالت ممکن از سقف آویزان می شود. باید گفت این لوستر ها به سبک مدرن نزدیکی بیشتری دارند و برای خانه هایی مناسب هستند که چیدمان شان به طور کامل کلاسیک نیست. یک لوستر سفید کلاسیک ساده بر روی سقف یک خانه مینیمال به بهترین شکل خود نمایی می کند. در خانه هایی با سبک مینیمال وسایل خانه تا حد ممکن مختصر و ساده هستند و از رنگ های محدودی برای چیدمان استفاده می شود، بنابراین لوستر سفید کلاسیک ساده هم با این سبک هماهنگ است و هم به خاطر شکل ویژه این نوع لوستر ها، فرم لازم و کافی را ایجاد می شود (همانطور که می دانید سه مورد فرم، رنگ و بافت در موضوع دکوراسیون اهمیت بسیار زیادی دارند).

لوستر سفید کلاسیک همراه با تزیینات

بسیاری از افراد ترجیح می دهند لوستری را انتخاب کنند که دارای تزیینات ویژه ای برای زیباتر شدن چیدمان خانه شان باشد. لوستر سفید کلاسیک همراه با تزیناتی مانند کریستال و یا حباب بهترین انتخاب برای این افراد است. در این لوستر ها کریستال های بی رنگ از قسمت شاخه های لوستر و یا قسمت هایی که برای قرار گیری لامپ ها در نظر گرفته شده، آویزان می شود. این کریستال ها شکل لوستر را کلاسیک تر می کند و آن را درخشان و فوق العاده زیبا می نماید. هر چه تعداد این کریستال ها بیشتر باشد حجم و اندازه لوستر بزرگ تر خواهد شد، بنابراین برای سالن های نسبتا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

لوستر سفید مدرن

طرح های بسیار متنوعی از لوستر سفید مدرن وجود دارد و در ساخت آنها از الگو ها و متریال های مختلفی هم استفاده است. لوستر سفید مدرن کریستالی، لوستر سفید مدرن با تلفیق فلز و شیشه، لوستر کاغذی، لوستر سفید حبابی و غیره انواع پر طرفدار لوستر سفید مدرن هستند. این لوستر ها بیشتر مورد علاقه و توجه جوان تر ها بوده و با خانه های امروزی هماهنگی بیشتری دارند. در آنها از لامپ های کم مصرف و یا لامپ های ال ای دی و همینطور ریسه های نوری استفاده می شود که نوری تخت، غیر متمرکز و غیر مستقیم ایجاد می کنند.

در لوستر سفید مدرن  بیشتر از لامپ های مهتابی برای روشنایی استفاده می شود تا سفیدی لوستر تخت تاثیر رنگ زرد لامپ قرار نگیرد. این لوستر ها با لامپ های مهتابی فضای خانه را رو به سردی برده و ممکن است موجب بی حالی و کمی افسردگی شود. پس با در نظر گرفتن این نکته چیدمان خانه تان را به گونه ای تنظیم کنید که دچار این حس نشوید. البته در بعضی از مدل های لوستر سفید مدرن استفاده از لامپ های آفتابی می تواند به زیبا تر شدن آن کمک کند.

لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید

لوستر سفید برای آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بهترین مکان هایی است که می توان از لوستر سفید در آن استفاده نمود. واضح است که لوستر های مدرن و فانتزی برای قرار گیری در آشپزخانه مناسب تر هستند و استفاده از لوستر های بزرگ و حجیم با تزیینات مختلف برای آشپزخانه پیشنهاد نمی شود. وجود لوستر سفید در آشپزخانه با نوری سفید و به اندازه به تمیز تر جلوه کردن آشپزخانه نیز کمک می کند. تابیدن نوری سفید بر روی کابینت ها به بهتر دیده شدن رنگ آنها کمک کرده و فضای آشپزخانه را نیز بزرگ تر و دلباز تر جلوه می دهد.

اگر برای آشپزخانه قصد خرید یک لوستر سفید را دارید پیشنهاد می شود از لوستر های ساده و یا حباب دار استفاده کنید تا تمیز کردن آن برای تان زیاد سخت نباشد. زیرا آشپزخانه محلی است که ممکن است لکه های روغن و چربی و همینطور لکه های رنگی غذا بر روی لوستر قرار بگیرد و شما مجبور باشید که هر چند وقت یک بار آن را تمیز کنید.

لوستر سفید برای اتاق خواب

اتاق خوابی با چیدمان سفید و روشن محل مناسب دیگری برای نصب لوستر سفید است. اگر سرویس خواب تان به رنگ سفید است و رو تختی به رنگ های روشن و یا رو تختی طرح دار با زمینه سفید بر روی آن انداخته اید، لوستر را می توانید به رنگ سفید انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید همانطور که گفته شد رنگ لامپ سفید به همراه لوستری به این رنگ فضا را سرد و کمی بی روح می کند. پس توصیه می شود در اتاق خواب که باید محیطی گرم و آرام داشته باشد، از لامپ های آفتابی برای لوستر استفاده کنید و یا لوستری را انتخاب نمایید که در آن کمی از رنگ های دیگر نظیر طلایی استفاده شده است.

لوستر سفید
لوستر سفید
لوستر سفید

خانه ایده آل خود را بسازید:

استفاده از مبل سفید برای ایجاد یک دکوراسیون منحصر به فرد



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<