یک آشپزخانه مدرن و شیک با سینک سفید ( انواع + قیمت)

چیدوپلاس 14 تیر 1400 ،

از انواع سینک های رنگی که چند سالی است در آشپزخانه ها استفاده می شود، می توان به سینک ظرفشویی سفید اشاره کرد. سفید رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد است و امروزه خیلی ها برای آشپزخانه خود به جای استفاده از سینک های استیل، از سینک های دیگری از جنس سنگ، سرامیک یا شیشه استفاده می کنند که در بین آنها سینک ظرفشویی سفید یکی از زیباترین و خاص ترین سینک ها به شمار می رود. سینک ظرفشویی سفید ساخته شده از سرامیک و سنگ دارای ویژگی های عالی است که در این متن به آنها خواهیم پرداخت.

انواع سینک ظرفشویی سفید

در بازار چهار نوع سینک ظرفشویی سفید تولید می شود که از جنس گرانیت، کورین، مرمر و یا سرامیک هستند. هر کدام از این سینک ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و در آشپزخانه های کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین سینک ظرفشویی سفید به غیر از انواع مختلف آن بر اساس جنس، دارای شکل ها و مدل های گوناگونی نیز هست که در ادامه به بررسی هر کدام از این سینک ها خواهیم پرداخت:

  • سینک ظرفشویی سفید گرانیتی

بیشتر افراد گرانیت را به رنگ مشکی می شناسند اما باید گفت سنگ سفید گرانیت در ساخت وسایل آشپزخانه نظیر سینک به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. سینک ظرفشویی سفید گرانیتی نیز همانند سینک های مشکی دارای ویژگی های ضد آب و ضد حرارت است و در برابر حرارت زیاد ظروف داغی که بر روی سینک قرار می دهید مقاومت بسیار خوبی را داراست. این سینک ها آنتی باکتریال هستند، به راحتی شستشو می شوند و لکه پذیر نیستند. به این معنی که اگر لکه ای از مواد غذایی رنگی بر روی آن ایجاد شد، سریع و به سادگی از بین می رود. سینک ظرفشویی سفید گرانیتی به صورت ساده و یا به همراه طرح هایی (شبیه به رگه های سنگ) به رنگ های طلایی و طوسی ساخته می شود.

  • سینک ظرفشویی سفید کورین

همانگونه که می دانید کورین نوعی سنگ مصنوعی است که توسط انسان ساخته می شود اما دارای همان ویژگی های سنگ های طبیعی نظیر گرانیت است. کیفیت این سنگ ها ممکن است از گرانیت کمتر باشد اما قیمت پایین تر آنها باعث شده تا پر طرفدار محسوب شوند. سینک ظرفشویی سفید کورین همانند سینک های گرانیتی ضد رطوبت و حرارت است، در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد، ماندگاری و دوام عالی داشته و سال های سال به عنوان یک سینک عالی برایتان کار خواهند کرد. این سنک ها در مقایسه با سینک های سفید گرانیتی در برابر ظروف خیلی داغ مقاومت کمتری از خود نشان داده و ممکن است در اثر برخورد ظرف داغ با آنها لکه ای بر روی شان پدید آید. سینک ظرفشویی سفید کورین به صورت ساده مات یا طرحدار ساخته می شود.

  • سینک ظرفشویی سفید مرمر

سنگ سفید مرمر یکی از بهترین و خاص ترین سنگ ها برای ساخت سینک ظرفشویی است که البته به دلایل مختلف کمتر از این سنگ استفاده می شود. در سینک های ظرفشویی سفید ساخته شده با مرمر معمولا طرح طبیعی سنگ حفظ می شود و رگه های رنگی که بر روی سنگ مرمر وجود دارد، بر روی سینک نیز باقی می ماند و همین موضوع آن را بسیار زیبا و منحصر به فرد می نماید.

  • سینک ظرفشویی سفید سرامیکی

کاربرد سرامیک بیشتر در ساخت تجهیزات مربوط به سرویس های بهداشتی مانند روشویی و وان و غیره دیده شده بود و مردم شاید کمتر به سینک ظرفشویی سفید سرامیکی توجه کرده بودند. باید گفت از سرامیک سفید رنگ برای ساخت سینک ظرفشویی هم استفاده می شود و این سینک ها همانند سینک های سنگی دارای خاصیت ضد رطوبت هستند. همچنین این سینک ها همانند سایر سینک های آشپزخانه در برابر حرارت نیز مقاومند، ضربه های معمولی باعث ترک خوردگی یا شکستن آنها نمی شود، از نظر بهداشتی عالی هستند، به راحتی تمیز می شوند، در مقابل مواد شوینده مقاومت خوبی دارند، در مدل های مدرن و زیبایی ساخته می شوند و به طور کلی یک سینک عالی برای ظرفشویی آشپزخانه به حساب می آیند.

مقایسه سینک ظرفشویی سفید گرانیتی و سرامیکی

یکی از مواردی که در هنگام مقایسه این دو سینک مطرح می شود، وزن این سینک ها است. باید گفت وزن سینک سفید گرانیتی بالاتر از سینک سفید سرامیکی است و همین موضوع باعث می شود تا نصب سینک سفید گرانیتی سخت تر شود. موضوع دیگر درباره لکه پذیری این سینک ها است. سینک سفید گرانیتی لکه پذیری کمتری نسبت به سینک سفید سرامیکی دارد. البته اگر از سرامیک عالی و با کیفیتی در ساخت سینک استفاده شود مشکل ایجاد لکه و یا رسوب آب بر روی آن وجود نخواهد داشت.

درباره مراقبت و نگهداری از این سینک ها و ماندگاری آنها نیز باید نکاتی مطرح شود. سینک سفید سرامیکی با وجود یک لایه لعاب ضخیم و مقاوم، ممکن است در اثر ساییدن با اسکاچ دچار خط و خش گردد. این موضوع درباره سینک سفید گرانیتی نگرانی کمتری را با خود به همراه دارد زیرا سینک های گرانیتی در برابر خراش مقاومت خوبی دارند. نکته آخر نیز درباره قیمت این سینک ها است. سینک های گرانیتی قیمت بالاتری نسبت به سینک های سرامیکی را دارا هستند.

چیدمان آشپزخانه با سینک ظرفشویی سفید

معمولا از سینک های رنگی مخصوصا سینک سفید یا مشکی در آشپزخانه های مدرن استفاده می شود و آشپزخانه های قدیمی خیلی برای این سینک های جدید مناسب نیستند. در چیدمان آشپزخانه ای که در آن از سینک سفید استفاده شده است باید دقت بیشتری به خرج داد زیرا هر اشتباهی مانع به خوبی دیده شدن این سینک ها می شود. پس نکته اول در چیدمان آشپزخانه با این مدل سینک، حساسیت در انتخاب سایر وسیله ها است.

یکی از ویژگی های مثبت سینک ظرفشویی سفید آن است که به خوبی با رنگ های دیگر ست می شود. کابینت های تان به هر رنگی که باشد می توان با سینک سفید هماهنگ شود. از کابینت هایی با خود رنگ سفید گرفته تا کابینت های طوسی تیره و روشن، مشکی، کابینت های رنگی مانند زرد و قرمز و سبز و آبی و غیره، کابینت های چوبی قهوه ای رنگ، کابینت های رنگ چوب و هر رنگ دیگری که به صورت ساده یا طرح دار در کابینت ها استفاده می شود، با سینک ظرفشویی سفید هماهنگی فوق العاده ای ایجاد می کند. سینک ظرفشویی سفید به همراه کابینت هایی به رنگ روشن محیط آشپزخانه را بسیار دلباز و زیبا می کنند. این سینک ها اگر همیشه تمیز نگه داشته شوند و عاری از هر گونه لکه و مواد غذایی باشند، جلوه بی نهایت فوق العاده ای خواهند داشت.

سینک سفید
سینک سفید
سینک سفید
سینک سفید
سینک سفید
سینک سفید

قیمت سینک ظرفشویی سفید

درباره نحوه قیمت گذاری سینک ظرفشویی سفید باید گفت که بسته به متریال و کیفیت ساخت سینک قیمت های متفاوتی گفته می شود. در واقع رنگ سینک تاثیری بر روی قیمت ان ندارد و نمی توان گفت که سینک سفید دارای قیمت کمتر یا بیشتری از مثلا سینک مشکی است. در قیمت گذاری همه چیز به جنس، کیفیت، شرکت سازنده، تعداد لگن های سینک و روکار یا توکار بودن سینک بستگی دارد. سینک ظرفشویی سفید گرانیتی و مرمر قیمت بالاتری نسیت به سینک های دیگر دارد. قیمت این سینک های سفید در محدوده 3 میلیون تومان جای می گیرد. سینک ظرفشویی سفید کورین قیمتی کمتر و در حدود 2 میلیون تومان خواهد داشت. سینک ظرفشویی سفید سرامیکی بسته به کیفیت سرامیک قیمت های مختلفی دارد.

خانه ایده آل خود را بسازید:

سینک شیشه ای مشکی و سفید، مزایا و معایب به همراه قیمت

سینک مشکی از چه جنسی ساخته می شود و مزایا و معایب آن کدام است؟



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<