لوستر چوبی و زیبایی خیره کننده آن در دکوراسیون خانه

چیدو پلاس 18 بهمن 1400

لوستر ها در مدل ها و رنگ ها و با متریال های مختلفی ساخته می شوند و لوستر چوبی یکی از آنها است. استفاده از چوب به عنوان یکی از متریال های طبیعی و با ارزش در ساخت برخی وسایل، ویژگی های منحصر به فردی را به آنها می بخشد. لوستر چوبی نیز می تواند دارای همین ویژگی های خاص باشد و زیبایی فوق العاده ای را در خانه ایجاد کند. از انواع مدل های لوستر چوبی در سالن پذیرایی و نشیمن می توان استفاده کرد و مدل های مدرن تر و فانتزی تر آن در اتاق خواب و همچنین آشپزخانه کاربرد خوب و مناسبی دارند. در ساخت این لوستر ها علاوه بر چوب از متریال های دیگری نظیر شیشه و فلز هم استفاده می شود که بر زیبایی آنها می افزاید. در این متن به موضوع لوستر چوبی و معرفی انواع مدل های آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

لوستر چوبی کلاسیک

در انواع مدل های لوستر چوبی کلاسیک از ویژگی های بصری این سبک در ساخت لوستر استفاده شده است. در این لوستر ها از چوب با فرم های منحنی به علاوه حباب های شیشه ای برای قرار گیری لامپ ها استفاده شده است. شکل و شمایل لوستر چوبی کلاسیک به گونه ای است که در خانه هایی با این سبک چیدمان به خوبی استفاده می شوند و با مبلمان و میز غذا خوری چوبی به راحتی ست می شوند. علاوه بر لوستر، انواع دیوار کوب هایی که با طرح لوستر چوبی کلاسیک ست هستند، می توانند چیدمان سالن پذیرایی کلاسیک را زیبا تر و کامل تر کنند. این مدل لوستر ها در طرح های چند شاخه ساخته می شوند و زیبایی فراوانی دارند.

لوستر چوبی مدرن

امروزه طراحان و سازندگان به سراغ طرح های مدرن تر و امروزی تری در ساخت لوستر رفته اند و مطابق با سلیقه جوان تر ها اقدام به طراحی انواع لوستر چوبی مدرن کرده اند. در این لوستر ها دیگر خبری از ویژگی های سبک کلاسیک نیست و طرح لوستر کاملا امروزی است. استفاده از خطوط صاف و هندسی، طرح ها جدید و متفاوت با انواع قدیمی، به کارگیری متریال های دیگر نظیر فلز در کنار چوب، استفاده از قدرت تخیل و خلق طرح هایی که تا پیش از این برای ساخت لوستر نا ممکن به نظر می رسید، همگی موجب پدید آمدن انواع لوستر چوبی مدرن شده اند. از این لوستر ها در خانه هایی با سبک چیدمان مدرن و در پذیرایی و نشیمن و اتاق خواب و آشپزخانه استفاده می شود.

لوستر چوبی فانتزی

برای کسانی که به دنبال طرح های فانتزی برای وسایل خانه خود هستند، لوستر چوبی فانتزی هم در بازار موجود است. در این لوستر ها که از آنها بیشتر در اتاق خواب و آشپزخانه استفاده می شود، تخیل، خلاقیت و به کارگیری ایده های جذاب و تازه به اوج خود رسیده و موجب خلق طرح هایی شده است که بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. در ساخت لوستر چوبی فانتزی محدودیتی وجود ندارد و دستان هنرمند سازنده لوستر می تواند با به کارگیری خلاقیت خود ابداعات ویژگی ای در ساخت این لوستر ها انجام دهد. لوستر چوبی فانتزی که در زیر مجموعه انواع لوستر چوبی مدرن قرار می گیرد، زیبایی بخش فضای خانه ها است.

لوستر آشپزخانه چوبی

یکی از مکان هایی که برای نصب انواع لوستر چوبی مناسب بوده، آشپزخانه است. فضای آشپزخانه به دلیل غیر رسمی بودن خود این اجازه را می دهد تا با دست باز تری به انتخاب وسایل آن مشغول شوید. لوستر چوبی آشپزخانه مخصوصا در آشپزخانه هایی با کابینت های چوبی بسیار هم خوان و هماهنگ است.  البته که انواع کابینت های ام دی اف نیز با رنگ های گرمی نظیر کرم، استخوانی، رنگ چوب و یا قهوه ای با لوستر چوبی آشپزخانه به خوبی ست می شوند. انواع لوستر هایی که با چوب ساخته می شوند و در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مدل های مختلفی هستند. بعضی از آنها به صورت تکی و بعضی دیگر به شکل لوستر چوبی آشپزخانه سه تایی در بالای اپن نصب می شوند. در ساخت این لوستر ها ممکن است از حباب شیشه ای استفاده گردد و یا بدون حباب ساخته شوند. این لوستر های مدل های متنوع و بی شماری دارند که تمامی سلیقه ها را پوشش می دهند.

لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی

لوستر چوبی اتاق خواب

فضای اتاق خواب نیز میزبان خوبی برای نصب لوستر چوبی است و انواع مدل های مدرن و فانتزی این لوستر ها زیبایی بخش اتاق خواب خواهند بود. در اتاق خوابی با سرویس خواب چوبی قهوه ای رنگ وجود یک لوستر به همین رنگ ترکیب جذاب و زیبایی را پدید می آورد. این لوستر علاوه بر سرویس خواب با آباژوری به همین سبک به خوبی ست می شود و دکوراسیون اتاق خواب را عالی خواهد کرد.

چوب های مورد استفاده در ساخت لوستر های چوبی

در ساخت لوستر چوبی از چوب هایی استفاده می شود که دارای مقاومت کافی برای آویزان شدن از سقف باشند و علاوه بر آن در برابر حرارت لامپ نیز مقاوم باشند. این چوب ها به وسیله یک لایه رزین پوشش داده می شوند تا در برابر حرارت و رطوبت مقاومت لازم را کسب کنند. در ساخت انواع لوستر چوبی مدرن و یا فانتری چوب ها به شکل های مختلفی برش داده می شوند و به وسیله متریال های دیگر و یا بدون آن ها با توجه به طرح و مدل بر روی هم سوار می شوند. حتی در بعضی از مدل های لوستر چوبی تکه چوب های به صورت طبیعی و همان شکل اولیه شان مورد استفاده قرار می گیرند و لوستر های با طرح های کاملا مدرن و خاص پدید می آید. این مدل لوستر ها برای کسانی مناسب است که به دنبال داستن وسایلی خاص با جلوه ای طبیعی و بکر در خانه خود هستند.

استفاده از فلز در ساخت لوستر های چوبی

در ساخت خیلی از مدل های لوستر مدرن و فانتزی به غیر از چوب از متریال دیگر به نام فلز هم استفاده می شود. این فلز ها که از جنس فرفورژه هستند و به رنگ مشکی در ساخت لوستر مورد استفاده قرار می گیرند، موجب خلق مدل هایی خاص و متفاوت می شوند که مورد پسند بسیاری از افراد قرار می گیرد. تقابل رنگ های قهوه ای چوب و رنگ مشکی فلز تصویری زیبا و جذاب را ایجاد می کند و بسیار دوست داشتنی است. میزان استفاده از فلز در ساخت لوستر های چوبی در انواع مدل های آن متفاوت است و در بعضی از لوستر ها فلز بیشتر و در بعضی دیگر از چوب بیشتری در ساخت لوستر چوبی استفاده شده است. همین تفاوت ها موجب پدید آمدن تنوع در این لوستر ها شده است.

استفاده از شیشه در ساخت لوستر های چوبی

یکی دیگر از متریال های مورد استفاده در ساخت لوستر چوبی، شیشه است. حباب های شیشه ای که لامپ درون آن قرار می گیرد در کنار چوب باعث می شوند که انواع لوستر های چوبی کلاسیک و مدرن ساخته شود. البته شکل و فرم استفاده از شیشه هم در مدل های مختلف، متفاوت است. در مدل های لوستر چوبی مدرن و لوستر چوبی فانتزی روش و مدل به کارگیری شیشه ممکن است متفاوت باشد و با لوستر های کلاسیک فرق کند. همچنین در لوستر چوبی از لامپ ای مختلفی هم می توان استفاده کرد. لامپ های معمولی، لامپ های ال ای دی و لامپ های ادیسونی زیبایی زیادی را به لوستر چوبی و شیشه ای می بخشند.

لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر چوبی

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

مدل های مختلف لوستر حصیری و تاثیر آن در دکوراسیون خانه



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<