وافل ساز چیست و بهترین وافل ساز های بازار کدامند؟

چیدو پلاس 29 فروردین 1401 ،

وافل یک نوع خوراکی یا بهتر بگوییم نوعی شیرینی است که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد و به عنوان صبحانه یا عصرانه با قهوه یا شیر میل می شود. در کنار وافل از میوه های تازه خرد شده و یا بستنی و خامه و مربا هم استفاده می کنند که به خوشمزه تر شدن آن کمک می کند. در کافه ها و شییرینی فروشی ها از وافل ساز های بزرگ صنعتی و در خانه ها از وافل ساز کوچک و خانگی استفاده می شود. دستگاه وافل ساز یا از چدن و یا از تفلون ساخته می شود تا مواد وافل به درون آن نچسبد و به راحتی جدا گردد. در ادامه اطلاعات بیشتری را درباره انواع مدل های وافل ساز کوچک و خانگی را ارائه خواهیم داد. همراه ما باشید.

انواع دستگاه وافل ساز

  • وافل‌ساز رو گازی

یکی از انواع دستگاه های وافل‌ساز که برای مصارف خانگی مناسب است، وافل‌ساز رو گازی است. از این نوع وافل‌ساز جهت استفاده محدود و برای تعداد نفرات کم استفاده می شود.

  • وافل‌ساز چند کاره

از این دستگاه چند کاره علاوه بر وافل برای پخت پنکیک و تخم مرغ نیز استفاده می شود. این وافل‌ساز چند کاره برای افرادی مناسب است که فضای کوچکی در محیط کاری یا زندگی خود دارند و با تهیه این دستگاه می توانند برای پخت چند مدل خوراکی از آن استفاده نمایند.

  • وافل‌ساز چرخان

یک دستگاه ساده که دسته ای بلند دارد و با استفاده از آن می توان وافل‌ساز را ۱۸۰ درجه چرخاند. با استفاده از دستگاه وافل‌ساز چرخان و زیر و رو کردن وافل می توان هر دو طرف آن را به صورت یکسان ترد و خوشمزه کرد.

  • وافل ساز برقی یا ساندویچ ساز و وافل ساز

نوع پر طرفدار این محصولات با نام ساندویچ ساز و وافل ساز معروف است و به دلیل دو کاره بودن می توان استفاده بهینه ای از آن داشت.

ساندویچ ساز و وافل ساز

همانطور که گفته شد یکی از مدل های پر طرفدار این دستگاه ها ساندویچ ساز و وافل ساز با هم است که هر دوی آنها در یک دستگاه برقی قرار می گیرند. در این محصول دستگاه اصلی برای هر دو ساندویچ ساز و وافل ساز ثابت است و در واقع با تغییر قالب های آن می توان این دو نوع خوراکی را تهیه نمود. شکل اصلی قالب ها مربعی است اما در نوع ساندویچ ساز قالب مخصوص آن یک نان مربعی را به دو مثلث تبدیل می کند و در مدل وافل‌ساز، قالب مربعی دارای طرح چهار خانه است و شکل وافل را به یک مربع یا خطوط چهار خانه تبدیل می نمیاد. دستگاه های وافل‌ساز همانند ساندویچ ساز ها به صورت دو خانه (دو قالبی) و یا چهار خانه (چهار قالبی هستند) که در نوع دو خانه با هر بار استفاده دو وافل و در نوع چهار خانه، چهار وافل تهیه می گردد.

وافل ساز
وافل ساز
وافل ساز پارس خزر
وافل ساز
وافل ساز
وافل ساز

انواع دستگاه وافل ساز کوچک

برند های ایرانی و خارجی زیادی اقدام به تولید دستگاه های ساندویچ ساز و وافل ساز کرده اند که با استفاده از آنها می توان صبحانه، عصرانه و شام خوشمزه ای را تهیه کرد. برای خرید وافل‌ساز در واقع باید ساندویچ سازی را خریداری کنید که دارای قالب وافل هم باشد. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده اید و با پرداخت یک هزینه دو دستگاه را خریداری نموده اید. برند های پارس خزر، بلک اند دکر، کنوود، مایر، دسینی، کوییگ، دلمونتی، بوش، میگل، ساچی، سانفورد، فوما، سنکور، کرکماز، دلونگی و دیگر مارک ها دستگاه های وافل‌ساز با کیفیت و مناسبی را در بازار به فروش می رسانند.

وافل ساز پارس خزر

دستگاه ساندویچ ساز و وافل ساز پارس خزر یک دستگاه با طراحی خوب و کیفیت مناسب است که در آن با وجود یک صفحه دو خانه ای، می توان دو سری وافل و 4 سری ساندویچ مثلثی شکل را تهیه نمود. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی ساخته و به فروش می رسد. وافل ساز پارس خزر طراحی ظاهری ساده ای داشته و  دارای چهار پایه است که هنگام قرار دادن بر روی میز باعث می شود که دستگاه از سطح میز فاصله پیدا کند. همچنین دستگیره ‌ای بر روی این وافل ساز در نظر گرفته شده که امکان جابه‌ جایی و حرکت دادن آن را راحت تر می کند. وافل ساز پارس خزر قابلیت قرارگیری به ‌صورت عمودی را هم دارد و این ویژگی کمک می کند تا بتوان این دستگاه را در کابینت و یا قفسه آویزان نمود. از دیگر ویژگی ها و مشخصات این محصول به سیستم قطع کن خودکار، دارا بودن دو مدل سینی پخت و همینطور نشانگر ال ای دی روی بدنه اشاره می شود. دستگاه وافل ساز پارس خزر دارای قفل درب لولایی، توان مصرفی 850 وات، ابعاد 28 در 25 در 13 سانتی متر و وزن 2.5 کیلوگرم است.

وافل‎ساز کرکماز

دستگاه وافل‌ساز کرکماز یک دستگاه با طراحی گرد است که در رنگ های مختلفی از جمله بنفش و صورتی و آبی به فروش می رسد. توان مصرفی این دستگاه 850 وات است و از ویژگی های وافل‌ساز کرکماز به موارد زیر اشاره می شود: صفحه گرانیتی نچسب برای پخت وافل و قابلیت تمیز کردن و شستشوی آسان آن، قابلیت تنظیم حرارت برای جلوگیری از سوختن وافل، باز شدن 90 درجه درب دستگاه طراحی ارگونومیک برای استفاده راحت تر از دستگاه. قیمت دستگاه وافل‌ساز کرکماز در حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان است.

وافل‌ساز سه کار ساچی

این دستگاه وافل ساز با شکل دایره ای خود دارای سه صفحه برای پخت سه نوع خوراکی است. با تعویض صفحه ها می توان وافل، دونات و کاپ کیک تهیه کرد. توان مصرفی این دستگاه 1000 وات است، بدنه آن از پلاستیک مقاوم ساخته شده، جنس صفحه های آن از چدن است و برای تهیه شیرینی های گفته شده یک گزینه عالی به شمار می رود. قیمت دستگاه وافل ساز سه کاره ساچی در حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان است.

وافل‌ساز پنج کاره سانفورد

این دستگاه برای درست کردن وافل، بیسکوییت، دونات، ساندویچ و پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. توان مصرفی آن 700 وات، قطر صفحه های آن 20 سانتی متر بوده، و 5 عدد قالب دارد. قیمت دستگاه وافل ساز پنج کاره سانفورد در حدود 2 میلیون تومان است. درباره طراحی این دستگاه نیز باید گفت که شکلی دایره ای داشته و در رنگ سفید در بازار به فروش می رسد.

دستگاه وافل ساز دسینی

دستگاه وافل ساز دسینی مدل 500 یک وافل ساز 5 کیلوگرمی است که با قدرت 1000 وات کار می کند. تعداد خانه های موجود در آن 4 عدد است. جنس بدنه آن از فولاد ضد زنگ و پلاستیک مقاوم ساخته شده  و صفحات آن دارای پوشش نچسب هستند. درباره ویژگی های این دستگاه باید گفت که دارا بودن نشانگر ال ای دی، سیستم قطع خودکار، صفحات جدا شونده، سیستم چرخان، ولوم چرخشی و دستگیره عایق از مشخصات فنی آن به شمار می روند. قیمت دستگاه وافل ساز دسینی در حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان است.

قیمت دستگاه وافل ساز

مدل دستگاه قیمت دستگاه وافل ساز
وافل‌ساز کنوود مدل SMM01 1 میلیون و 400 هزار تومان
وافل‌ساز کوییگ آلمان مدل بلژیکی 850 هزار تومان
وافل‌ساز مایر 980 هزار تومان
وافل‌ساز شیائومی 1 میلیون و 670 هزار تومان
وافل ساز
وافل ساز
وافل ساز
وافل ساز
وافل ساز
وافل ساز

راهنمای خرید دستگاه وافل ساز کوچک

در هنگام خرید این دستگاه باید به موارد زیر توجه کرد:

  • نچسب بودن صفحه داخلی دستگاه
  • قابلیت تنظیم حرارت و تایمر
  • شستشوی راحت صفحات داخلی
  • مصرف برق
  • گارانتی
  • قیمت

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

مایکروفر، سولاردام یا فر برقی کدام یک را برای خانه ام تهیه کنم ؟ کدام برند ها بهتر اند؟

پلوپز چند کاره یک سرآشپز حرفه ای در آشپزخانه شما



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<