راهنمای انتخاب مبلمان لابی ساختمان ؛ نکات مهم درباره طرح و رنگ

لابی، قسمت ورودی ساختمان، نقطه ی مشترک مجتمع؛ مقدمه ای برای مهمان نوازی و نماینده معماری آپارتمان شماست که عموما در طبقه همکف قرار دارد. طراحی داخلی و دکوراسیون خلاقانه این فضا می تواند بر افرادی که قصد رفت و آمد به ساختمان را دارند تاثیری مثبت بگذارد. این دکوراسیون شامل انتخاب درست متریال دیوار ها، کف لابی، نورپردازی، تم رنگی، اکسسوری ها و مبلمان لابی ساختمان است. اهمیت مبلمان در لابی به دلیل حجم و اندازه بزرگ آن و تاثیری است که در ایجاد فضایی زیبا و دلپذیر دارد، در هنگام ورود به لابی ممکن است در نگاه اول به وسایل دکوری یا کفپوش توجهی نشان ندهید اما مبلمان لابی ساختمان به خوبی در اولین لحظه دیده می شود.  متن پیش روی تان به موضوع مبلمان لابی ساختمان پرداخته و همه آن چیزی که در این باره باید بدانید را در اختیار تان قرار می دهد.

اهمیت وجود مبلمان لابی ساختمان

از فضای لابی به عنوان محل انتظار مهمانان، یا برگزاری جلسات کوتاه داخلی و همچنین عبور و مرور اهالی ساختمان استفاده می شود، به همین جهت مبلمان لابی ساختمان باید علاوه بر زیبایی و هماهنگ بودن با سایر قسمت ها از راحتی مناسب هم برخوردار باشند. همچنین وجود مبلمان لابی ساختمان باعث می شود تا فضا زیباتر، لوکس تر و چشم نواز تر شود. دکوراسیون لابی با یک دست مبل مناسب حتما جالب توجه تر خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب مبلمان لابی ساختمان

در فروشگاه های مبلمان، انواع و اقسام مبل ها با هر سبک و مدلی پیدا می شود. اما سوال اینجاست که کدام سبک و شکل برای فضایی چون لابی ساختمان مناسب تر است؟ در پاسخ باید گفت که به طور کلی مبلمان لابی ساختمان باید شکیل و نسبتا رسمی انتخاب شود. مبل های فانتزی با رنگ های بسیار شاد و پارچه های طرح دار فانتزی برای چنین فضایی مناسب نیستند. پس برای خرید مبلمان لابی ساختمان همین ابتدا به سراغ مبل های رسمی تر بروید. اما در انتخاب رنگ و طرح این مبل ها باید چند چیز را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

  • انتخاب رنگ مبلمان لابی

اگر قصد خرید مبل برای لابی ساختمان را دارید رنگ آن را باید در هماهنگی با تم رنگی لابی انتخاب کنید. برای مثال اگر برای لابی خانه خود از رنگ های گرم و روشن استفاده کرده اید، مبلمان لابی آپارتمان تان را نیز از همین رنگ ها انتخاب نمایید. مثلا در فضایی با تم رنگی کرم و قهوه ای، قرار دادن یک دست مبلمان طلایی و نسکافه ای بسیار هماهنگ و زیبا خواهد بود. در این فضا، انتخاب یک مبل سبز یا آبی رنگ نیز پیشنهادی عالی است. به طور کلی پیشنهاد می شود که برای مبل لابی آپارتمان از رنگ های تیره تر استفاده نمایید. به این دلیل که این مبل ها برای نشستن افراد مختلف در لابی قرار داده می شود و ممکن است خیلی زود کثیف شوند. همانطور که واضح است شستشو و یا تعویض زود به زود مبل برای لابی ساختمان امکان پذیر نیست و به همین دلیل چه بهتر که رنگ های تیره برای این منظور استفاده گردد.

  • طرح مناسب برای مبلمان لابی ساختمان

اما در مورد طرح همانطور که در قسمت های قبلی هم گفته شد، طرح های رسمی تر برای این منظور مناسب ترند. مبلمان پایه فلزی، مبل های فرانسوی، و حتی مبلمان راحتی با رنگ های شکیل برای قرار دادن در لابی ساختمان مناسب به نظر می رسند. در مورد مبل های چوبی و استیل باید گفت که مبلمان استیل با کنده کاری ها و تزیینات بزرگ و حجیم مناسب این فضا نیست و این مبل ها برای استفاده داخل منزل مناسب ترند. اما مبل های کلاسیک ساده تر شبیه مبل های سبک فرانسوی از گزینه های مناسب برای لابی ساختمان محسوب می شوند. علاوه بر این طرح ها انتخاب مبلمان مدرن و شیک تاثیرات خوبی بر دکوراسیون لابی ساختمان می گذارد.

  • مبل ست یا نیم ست

در هنگام خرید مبلمان لابی باید به نکاتی چون سادگی و زیبایی و تناسب حجم و ابعاد مبل با محیط توجه کنید، استفاده از مبل های هفت نفره در یک محیط کوچک جلوه خوشایندی نخواهد داشت، بنابراین در فضاهای کوچک می توانید با انتخاب یک مبلمان نیم ست و شلوغ نکردن بیش از حد محیط؛ نمود مبلمان را بیشتر کنید.

مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان

انتخاب مبل برای لابی ساختمان کلاسیک

اگر ساختمان تان با سبک معماری کلاسیک ساخته شده است و در آن از المان های کلاسیک و سنتی استفاده شده، در انتخاب مبل برای لابی ساختمان نیز باید این سبک و سیاق را رعایت نمایید. در چنین ساختمانی مبل های چوبی بهترین گزینه ها هستند. این مبل ها به رنگ های قهوه ای و یا طلایی با پارچه روکش ساده و یا طرح دار و یا حتی تلفیق هر دو بسیار زیبا به چشم می آیند. این مبل های کلاسیک به همراه کاغذ دیواری های طرح کلاسیک به رنگ های گرم و طلایی، لوستر کریستالی در بالای سر و سنگ های گرانیت و مرمر در کف زمین دکوراسیونی بسیار مجلل و لاکچری را تشکیل می دهند. تنها نکته مهم در این رابطه آن است که تا جای ممکن سعی کنید فضای لابی را با مبل های حجیم و بزرگ پر نکنید و از مبل های استیل با ابعاد کوچک تر و ساده تر استفاده نمایید تا فضای لابی نه خیلی شلوغ به نظر برسد و نه خیلی خلوت.

انتخاب مبل برای لابی ساختمان مدرن

در ساختمان های مدرن و امروزی از مبل هایی به همین سبک برای لابی استفاده می شود. زیرا همانطور که گفته شد سبک مبلمان باید با سبک معماری ساختمان هماهنگی داشته باشد. در یک ساختمان مدرن از دو روش می توان استفاده نمود. روش اول آن است که عناصر کلاسیک را با ظرافتی خاص به چیدمان مدرن لابی اضافه کنید. در این روش می توانید از مبل های ساده و ظریف و زیبای سبک فرانسوی استفاده نموده و فضا را با تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن چیدمان کنید. مبلمان لابی آپارتمان به سبک فرانسوی جذابیت فوق العاده ای به فضا می بخشند. این مبل ها آسیبی به فضای مدرن لابی وارد نمی کنند و علاوه بر آن اعتبار و شکوهی بی نظیر را هم به این فضا اضافه می نمایند. اما روش دیگر آن است که از مبل های راحتی نسبتا رسمی برای لابی استفاده گردد و فضای مدرن به همان شکلی که باید باشد، تمام و کمال برقرار گردد. این مبل های راحتی در رنگ هایی مانند طوسی، قهوه ای، نسکافه ای، سبز و آبی ساده یا طرح دار انتخاب های مناسبی برای لابی ساختمان هستند.

مبل چستر یک انتخاب عالی برای مبلمان لابی ساختمان

مبل های چستر که با وجود راحتی بودن اما دارای فضایی کلاسیک نیز هستند، یک انتخاب عالی برای مکانی نظیر لابی ساختمان محسوب می گردند. این مبل ها هم به اندازه کافی با دوام و مستحکم هستند و هم شکل و شمایل شان برای این مکان نیمه رسمی مناسب است. در مورد رنگ مبل های چستر نیز باید گفت که رنگ های قهوه ای تیره و مبل های چستر چرم به رنگ قهوه ای تیره و براق به عنوان مبل برای لابی ساختمان بسیار عالی خواهد بود. اگر قصد خرید مبل برای لابی ساختمان تان را دارید مبل چستر را نیز به دیگر انتخاب های تان اضافه کنید. برای لابی یک کاناپه چستر به همراه دو عدد مبل تک در دو طرف کافی خواهد بود.

مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان
مبلمان لابی ساختمان

خانه ایده آل خود را بسازید:

با طراحی لابی ورودی ساختمان های خود را شبیه لوکس ترین آپارتمان ها کنید



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<