دکوراسیون قهوه ای و آبی و ایجاد یک ترکیب رنگ متفاوت در خانه

چیدوپلاس 20 شهریور 1400 ،

خیلی از افراد در هنگام انتخاب تم رنگی برای چیدمان خانه شان دوست دارند بدانند هر رنگ چه معنایی داشته و نماد چیست؟ باید گفت که رنگ قهوه ای نمادی از زمین، امنیت، حمایت، اعتماد و صداقت است. رنگ قهوه ای به نوعی نشانه ای پناهگاه بودن است همچون مادر زمین که پناهگاه همه موجودات است. همچنین رنگ قهوه ای نشانه ای از بلوغ و بزرگ بودن در خود دارد. درباره رنگ آبی نیز باید گفت که این رنگ نمادی از پاکی، آرامش، حقیقت، سلامتی، جوانی، وفاداری و هوش است. رنگ آبی تیره هیجان انگیز و رنگ آبی روشن آرامش دهنده است، به همین دلیل است که با نگاه کردن به آسمان و دریای صاف و آبی احساس آرامش می کنید.

اگر به دنبال داشتن یک ترکیب رنگی متفاوت در خانه هستید، دکوراسیون قهوه ای و آبی به عنوان یک گزینه خوب مطرح می شود. قهوه ای عضوی از خانواده رنگ های گرم محسوب می شود و برعکس آبی از خانواده رنگ های سرد می آید. این دو می توانند در کنار هم قرار گرفته و یک ترکیب خاص و بی نظیر را ایجاد کنند. در چنین دکوراسیونی تضاد بین این دو رنگ به عنوان یک اصل مد نظر قرار گرفته و چیدمان حول محور این تضاد و تناقض شکل می گیرد. هر کدام از رنگ های قهوه ای و آبی به تنهایی عنصری از طبیعت را به خاطر می آورد. از آبی دریاها و آسمان بی کران تا زمین و خاک و سنگ ها. و خوب است که دکوراسیون خانه را به گونه ای ترتیب دهیم که برای دیگر افرادی که پای به خانه مان می گذارند هم یادآور طبیعت باشد.

استفاده از رنگ های قهوه ای و آبی در دکوراسیون

یکی موضوع مهم در استفاده از رنگ های قهوه ای و آبی در دکوراسیون آن است که از هر رنگ به چه میزان استفاده شود؟ آیا باید هر کدام را به میزان مساوی به کار گیریم یا آنکه می توان یکی را به عنوان رنگ اصلی و دیگری را به عنوان رنگ مکمل در نظر داشت؟ پاسخ است که در واقع هیچ قانونی برای این کار وجود ندارد و معمولا افراد بر اساس سلیقه و احساس نزدیکی بیشتر با یک رنگ آن را بیشتر از دیگری به کار می برند. در ادامه این متن مثال هایی بیان می شود که این موضوع را کاملا حل می کند.

استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون قهوه ای و آبی

موارد استفاده از رنگ قهوه ای در این دکوراسیون در قالب مبلمان، میز ناهار خوری، میز های عسلی و جلو مبلی، کاغذ دیواری ها، پوشش کف، کوسن ها و بعضی از اکسسوری ها خواهد بود. بسته به این رنگ غالب در این دکوراسیون قهوه ای است یا آبی، سعی می شود تا وسایل بزرگی که بیشتر به چشم می آیند از آن رنگ انتخاب گردد. اگر قهوه ای رنگ غالب دکوراسیون خانه شما باشد باید مبلمان خود را به این رنگ انتخاب کنید. هم مبل های راحتی و هم مبلمان چوبی به رنگ قهوه ای به کار برده می شوند. مبلمان راحتی قهوه ای که ممکن است پارچه ای و یا چرمی باشند، با کوسن هایی به رنگ های آبی و قهوه ای که ساده و یا طرح دارند در دکوراسیون قهوه ای و آبی استفاده می شوند. مبلمان چوبی قهوه ای رنگ نیز با پارچه روکش قهوه ای تیره یا روشن در یک دکوراسیون قهوه ای و آبی به کار گرفته می شود.

در یک دکوراسیون قهوه ای و آبی که رنگ غالب آن قهوه ای است، برای دیوار ها می توان از یک کاغذ دیواری ساده یا طرح دار به این رنگ استفاده شود. البته پیشنهاد می شود که از قهوه ای تیره برای دیوار ها استفاده نکنید تا خانه تان کم نور و تاریک و کوچک به نظر نرسد. اما کاغذ دیواری های طرح داری که در کنار کاغذ دیواری های ساده ای به رنگ های قهوه ای روشن و نسکافه ای به کار گرفته می شوند برای خانه ای با دکوراسیون قهوه ای و آبی عالی هستند. اما پوشش کف نیز که یکی از مهم ترین بخش های چیدمان است، حتما به رنگ قهوه ای انتخاب می شود. انواع کفپوش ها از پارکت گرفته تا لمینیت و حتی سنگ با تم رنگی قهوه ای روشن یا تیره استفاده می شوند که بعضی از آنها تم خاکستری قهوه ای دارند که برای دکوراسیون قهوه ای و آبی مناسب اند.

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون قهوه ای و آبی

چنانچه رنگ مورد علاقه تان آبی است و این رنگ را به عنوان رنگ اصلی و غالب در چیدمان قهوه ای و آبی استفاده می کنید، اولین چیزی که به سراغش می روید مبلمان خواهد بود. البته پیش از خرید مبلمان درباره پوشش کف باید مطمئن شده باشید. همانگونه که در بالا گفته شد کفپوش های لمینیت قهوه ای برای دکوراسیون قهوه ای و آبی و خصوصا زمانی که آبی را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کرده اید، گزینه بسیار خوبی است. بسته به سبک چیدمان خانه تان از مبل های راحتی آبی رنگ و یا مبل های چوبی استفاده کنید. مبلمان راحتی آبی رنگ که در مدل های متنوع و گوناگونی از طیف های مختلف آبی وجود دارند. آبی های متوسط رو به تیره برای مبلمان دکوراسیون قهوه ای و آبی پیشنهاد بهتری هستند. بر روی آنها کوسن های آبی و قهوه ای ساده یا طرح دار بگذارید و از رنگ های دیگری مانند سفید یا کرم نیز برای کوسن ها استفاده کنید. در مبلمان چوبی نیز از رنگ قهوه ای تیره برای چوب مبل ها و از پارچه آبی رنگ برای روکش آن استفاده نمایید.

والان پرده ها یکی دیگر از اجزای دکوراسیون هستند که نقش مهمی هم در آن دارند. رنگ والان ها را با مبلمان و یا کوسن ها می توان ست کرد. این انتخاب شماست که والان را از رنگ آبی انتخاب نمایید یا از قهوه ای که به عنوان کوسن بر روی مبل ها گذاشته اید. این نکته را در نظر داشته باشید که حتما لازم نیست از یک مدل رنگ قهوه ای استفاده شود. مثلا برای والان پرده ها می توان از یک رنگ کرم تیره یا قهوه ای روشن نیز بهره برد. درباره فرش نیز بهتر است رنگ آن را با رنگ مبلمان خود ست کنید. اگر مبلمان تان به رنگ آبی است، فرش را نیز با تم رنگی آبی انتخاب کرده و اگر مبلمان تان قهوه ای رنگ است، فرش را نیز با این تم رنگی خریداری نمایید.

دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی
دکوراسیون قهوه ای و آبی

نکات مهم در دکوراسیون قهوه ای و آبی

اولین نکته مهم برای داشتن یک چیدمان عالی در دکوراسیون قهوه ای و آبی آن است که نحوه انتخاب رنگ برای هر وسیله و چیدمان آن را به گونه ای انجام دهید که چرخش رنگ در خانه به خوبی انجام گیرد. برای مثال یک کار اشتباه آن است که مبلمان تماما به رنگ قهوه ای و پرده کاملا به رنگ آبی باشد. با قرار دادن چند کوسن آبی بر روی مبل ها این اشتباه بر طرف می شود. این کار را با اکسسوری ها نیز می توان انجام داد. نکته دیگر آن است که در قسمت های مختلف از تضاد های روشنی و تیرگی این دو رنگ استفاده نمایید تا تصویر بهتری از چیدمان خانه بسازید. اما نکته آخر اینکه حتما قبل از هر چیز با کمی جستجو در اینترنت و دیدن عکس های مختلفی از دکوراسیون قهوه ای و آبی ایده های خوبی بگیرید و سپس اقدام به چیدمان نمایید.

خانه ایده آل خود را بسازید:

مبل قهوه ای را با چه رنگ هایی ست کنیم؟ مکمل رنگ قهوه ای چه رنگی است؟

انواع مدل های کاغذ دیواری آبی و بهترین چیدمان مناسب آن



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<