ابعاد توالت فرنگی و اندازه استاندارد توالت فرنگی وال هنگ

چیدو پلاس 27 اسفند 1400 ،

معمولا فضایی که در سرویس بهداشتی یا حمام به توالت فرنگی اختصاص پیدا می کند محدود بوده و این وسیله باید طوری خریداری شود که برای نصب آن مشکل کمبود جا پیدا نکنید. با توجه به اهمیت موضوع؛ این متن به ابعاد توالت فرنگی و مدل های مختلف آن از جمله ابعاد توالت وال هنگ می پردازد. اگر مایلید که اطلاعات دقیق و مفیدی در این زمینه داشته باشید، پیشنهاد می شود خواندن این متن را از دست ندهید.

اهمیت خرید یک توالت فرنگی با ابعاد استاندارد

اهمیت وجود یک توالت فرنگی با ابعاد استاندارد زمانی مشخص می شود که شما بخواهید در فضای کوچکی که در اختیار دارید از توالت فرنگی استفاده نماید. علاوه بر آن هنگامی که فرد بر روی این وسیله می نشیند ابعاد توالت فرنگی باید به گونه ای باشد که زیاده از حد کوچک و یا بزرگ نبوده و اندازه ای استاندارد برای یک فرد با جثه متوسط و طبیعی را داشته باشد. طراحان و سازندگان با در نظر گرفتن این موضوعات اقدام به تولید این محصول کرده اند.

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی ها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • توالت فرنگی های یک تکه
  • توالت فرنگی های دو تکه
  • توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی یک تکه همانطور که از اسمش پیداست به صورت یک تکه قالب گیری شده اند و قسمت مخزن و کاسه توالت فرنگی به هم متصل است. در توالت فرنگی های دو تکه مخزن و کاسه توالت فرنگی از هم جدا بوده و در هنگام نصب نیز به صورت جداگانه نصب می شوند. ارتفاع این توالت فرنگی از نوع یک تکه بیشتر است. توالت فرنگی وال هنگ نیز به این صورت است که کاسه توالت فرنگی پایه نداشته و به دیوار متصل می شود. از اسم وال هنگ (Wall Hung) که به معنی آویخته به دیوار است، نیز کاملا مشخص است که توالت فرنگی به دیوار متصل می شود. درباره این مدل توالت فرنگی در ادامه بیشتر گفته خواهد شد.

ابعاد توالت فرنگی  

در هنگام بیان ابعاد توالت فرنگی چهار اندازه مهم وجود دارد:

  1. آکس توالت فرنگی
  2. ارتفاع نشیمن توالت فرنگی از زمین
  3.  ابعاد خود نشیمن توالت فرنگی
  4.  جلو آمدگی و فاصله‌ای که توالت فرنگی  از دیوار می‌گیرد

توجه به اندازه آکس توالت فرنگی از نکات بسیار مهم در خرید آن است؛ از آنجایی که محل لوله‌ی تخلیه و چاه کف سرویس بهداشتی شما قابل تغییر نمی باشد، پس بهتر است قبل از خرید فاصله چاه و لوله از دیوار را اندازه بگیرید و سپس مدل توالت را انتخاب نمایید. ( آکس توالت فرنگی معمولا عددی بین 15 الی 22 سانتی متر است)

توالت فرنگی های یک تکه معمولا طولی بین 60 تا 75 سانتی متر و عرضی بین 36 الی 40 سانتی متر دارند؛ ارتفاع کاسه توالت فرنگی های یک تکه هم از سطح زمین بین 35 تا 41 سانتی متر است، اما ارتفاع بلند تر میتواند به نشستن و بلند شدن راحت شما کمک کند. اگر افراد مسن و کسانی که مشکل زانو یا کمر در منزل دارید باید به فکر توالت فرنگی با پایه بلند باشید تا فشار کمتری به زانو و کمر آنها بیاید

 

نوع توالت فرنگی طول (سانتی متر) ارتفاع کاسه از سطح زمین (سانتی متر) عرض (سانتی متر)
ابعاد توالت فرنگی یک تکه 60 تا 75 35 تا 41 36 تا 40
ابعاد توالت فرنگی دو تکه 60 تا 75 35 تا 41 36 تا 40
ابعاد توالت فرنگی وال هنگ 40 تا 55 40 تا 55 36 تا 39

 

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

قبل از آنکه به موضوع ابعاد وال هنگ بپردازیم، بهتر است توضیحاتی را درباره این مدل توالت فرنگی بیان کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. همانطور که گفته شد لغت وال هنگ در زبان انگلیسی به معنی آویخته از دیوار یا آویزان شدن از دیوار است و به همین دلیل نام مدل و نوعی از توالت فرنگی ها را نیز وال هنگ گذاشته اند. توالت فرنگی های یک تکه و دو تکه بر روی زمین نصب می شوند و بخش مربوط به تخلیه فاضلاب از قسمت متصل به زمین صورت می گیرد. توالت فرنگی وال هنگ که به آن توالت فرنگی توکار و یا توالت فرنگی دیواری هم گفته می شود، به گونه ای نصب می گردد که قسمت فلاش تانک آن در داخل دیوار قرار گرفته و دیده نمی شود و فقط نشیمن گاه یا کاسه توالت فرنگی از بیرون قابل مشاهده است و می توان از آن استفاده نمود.

نصب توالت فرنگی وال هنگ مزایایی دارد. از جمله آنکه این مدل توالت فرنگی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. زیرا در وال هنگ به جای استفاده از پایه های اشغال کننده فضا، لوله کشی ها و تجهیزات به صورت توکار نصب می شوند و به همین دلیل می توان آن را در گوشه ای از سرویس بهداشتی و یا حمام به راحتی نصب نمود. از دیگر مزایای وال هنگ آن است که به دلیل شکل ساده و زیبایی که دارد، فضای جذاب و مدرنی را در سرویس بهداشتی ایجاد می کند. همچنین موجب صرفه جویی در تجهیزات و لوله کشی ها و غیره نیز خواهد شد. مزیت دیگر استفاده از توالت فرنگی وال هنگ، تمیز کردن و شستشوی راحت تر آن است. به دلیل حذف پایه از پایین توالت فرنگی و همینطور مخزن آب در پشت آن، کار شستشو و تمیز کاری آن زودتر و ساده تر انجام می پذیرد. مورد مهم دیگر درباره مزایای وال هنگ آن است که به دلیل عدم وجود پایه از پیش ساخته شده، می توان ارتفاع این توالت فرنگی را با قد خود و اعضای خانواده تنظیم نمود. برای مثال کسانی که بلند قد هستند، شاید استفاده از توالت فرنگی های معمولی برای شان با سختی همراه باشد. اما هنگامی که بتوانند ارتفاع وال هنگ را بر روی دیوار، متناسب با قد خود تنظیم نمایند، استفاده از توالت فرنگی برای شان آسان تر خواهد شد.

اما درباره معایب وال هنگ نیز باید گفت که چنانچه تجهیزات مربوط به مخزن آب و یا تجهیزات توکار دیگر دچار مشکل شوند، باید دیوار کنده شده و تعمیرات صورت گیرد. این موضوع درباره توالت فرنگی های معمولی دیگر وجود ندارد و در صورت خرابی قطعه مورد نظر به راحتی تعویض یا تعمیر می شود. مورد دیگر از معایب نصب وال هنگ آن است که این کار به دیواری مستحکم و نسبتا قطور نیازمند است. بنابراین اگر دیوار سرویس بهداشتی شما نازک است و دوام کافی را ندارد، نمی توانید از وال هنگ استفاده نمایید. در مورد نصب وال هنگ بر روی دیوار نیز باید گفت که این کار نیاز به یک متخصص داشته و نصب آن پیچیدگی های خاص خود را دارد. در انتها باید گفت که قیمت وال هنگ در مقایسه با توالت فرنگی های معمولی بالاتر بوده و هزینه بیشتری برای خرید این مدل توالت فرنگی باید پرداخته شود.

 

ابعاد وال هنگ

اما به موضوع اصلی بحث یعنی ابعاد توالت فرنگی وال هنگ بر می گردیم و اندازه های استاندارد این وسیله را بیان می کنیم. درباره ابعاد وال هنگ باید گفت که اکس تخلیه وال هنگ از 13 تا 15 سانتی متر در نظر گرفته می شود. ارتفاع استاندارد نصب توالت فرنگی وال هنگ در حدود 40 تا 55 سانتی متر از کف زمین است که توالت فرنگی توکار به شما این قابلیت را می دهد که ارتفاع نصب توالت فرنگی را بین 15 تا 20 سانتی متر پایین تر و یا بالاتر در نظر بگیرید. درباره دیگر ابعاد وال هنگ باید گفت که طول آنها بین 40 تا 55 سانتی متر و عرض دهانه توالت های فرنگی هم عمدتا حدود 36 الی 39 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

 

غیر از ابعاد هنگام خرید توالت فرنگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • درب توالت فرنگی
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • داشتن سیفون دو حالته
  • صدا
  • شیر فلاش تانک
  • شفافیت لعاب
  •  سطح لعاب
  •  وجود ترک‌ روی بدنه لعاب
  •  بهداشتی‌بودن قطعات
  •  سهولت نصب و لوازم جانبی
  •  خدمات پس از فروش قطعه
  •  حسن شهرت و سابقه شرکت تولیدکننده.

خانه ایده آل خود را بسازید:

انتخاب بهترین رنگ و مدل کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک

شیک ترین و جدیدترین مدل های روشویی سرویس بهداشتی



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<