مبل ال فرانسوی ، تلفیقی از طرح های مدرن و کلاسیک

مبلمان فرانسوی یکی از لوکس ترین و دوست داشتنی ترین مدل های مبل کلاسیک در بازار ایران و جهان است که در ابتدا برای اشراف و بورژوازی ثروتمند و طبقه سطح بالای جامعه فرانسوی تولید می شده است ولی امروز مبلمان فرانسوی را می توانید در خانه های طبقه متوسط تا لوکس جامعه مشاهده کنید. مبل ال هم یکی از مدل های نسبتا جدید مبلمان خصوصا در سبک مدرن است که طرفداران زیادی هم دارد.

اما ترکیب مبل ال با مبل فرانسوی یک مدل محبوب تشکیل می دهد که خیلی از افراد به خاطر زیبایی و ظرافتی که دارد، آن را برای نشیمن خانه خود انتخاب می کنند. در این متن به معرفی مبل ال فرانسوی می پردازیم و اطلاعات مفیدی را درباره مبل ال کنج فرانسوی و همینطور قیمت مبل ال فرانسوی در اختیار شما قرار می دهیم.

طبقه بندی مبل ال فرانسوی براساس سبک

  • مبل ال فرانسوی کلاسیک

در واقع مبل های ال فرانسوی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند. مبل ال فرانسوی کلاسیک مبلی است که در حالت ال قرار می گیرد اما بر خلاف مبل های راحتی شکلی مدرن ندارد. این مبل طرحی کلاسیک داشته و شبیه به مبل های استیل ساده فرانسوی است. در واقع چوب به کار رفته در این مبل ها دارای کنده کاری های ساده ای هستند که در پشتی مبل، دسته ها و حتی پایه های مبل نیز وجود دارند. این مبل های ال کلاسیک برای خانه هایی مناسب هستند که دارای دکوراسیون کلاسیک بوده و فضای سالن شان به گونه ای است که بهتر است از مبل ال شکل استفاده کنند. مبل ال کلاسیک به خاطر تفاوت در شکل چیدمانش بسیار جذاب و پر طرفدار محسوب می شود.

  • مبل ال فرانسوی مدرن

این مدل مبل ال فرانسوی ظرافت بیشتری از مدل قبلی داشته و در عین راحتی بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند. در این مبل ها از پارچه های ساده و طرح دار برای روکش استفاده شده و قرار دادن کوسن های رنگی و مختلف بر روی آنها موجب می شود تا جذابیت شان چند برابر شود. از مبل مبل ال فرانسوی مدرن در قسمت نشیمن خانه به خوبی می توان استفاده کرد و از لذت و راحتی که در اختیار قرار می دهند، استفاده نمود.

از مبل ال فرانسوی کلاسیک در چه خانه هایی می توان استفاده کرد؟

اگر خانه تان را با سبک های کلاسیک چیدمان کرده اید، از طرفی به مبل های ال هم علاقه دارید می توانید از مبل ال فرانسوی کلاسیک استفاده نمایید. در واقع می توان از این مبل ها کلمه کلاسیک را هم حذف کرد و تنها به مبل ال فرانسوی بسنده نمود زیرا این مدل مبل ها به کلاسیک بودن شان معروفند. تنوع طرح و رنگ در مبل ال بسیار فراوان است و شما با هر سلیقه ای که داشته باشید و هر رنگی که مد نظر تان باشد، می توانید متناسب ترین مبل ال را انتخاب و خریداری نمایید. در این حالت باید به سایر اجزای چیدمان نیز به همان اندازه توجه شود و هماهنگی بین اجزا رعایت گردد. برای مثال قرار دادن کنسول کلاسیک، فرش های دستبافت سنتی، پرده های والان دار، دکوری های کلاسیک و حتی عتیقه و سایر وسایل در کنار مبل ال بهترین نتیجه را در بر خواهند داشت. به طور کلی می توان گفت که این مدل از مبل ها برای ما ایرانی هایی که هم کمی به تجمل علاقه داریم و هم زرق و برق بیش از حد مبل های استیل و سلطنتی عربی را دوست نداریم، و البته به طرح های جدیدی مانند ال هم تمایل نشان می دهیم، بسیار مناسب است.

مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی

طبقه بندی مبل ال فرانسوی براساس نوع قرارگیری

مبل ال کنج فرانسوی

یکی از انواع مدل های مبل ال با نام مبل ال کنج فرانسوی شناخته می شود. همانطور که از اسمش نیز پیداست این مدل از مبل های ال به گونه ای چیدمان می شوند که در کنج سالن قرار گیرند. شاید بتوان گفت سالن هایی با متراژ کوچک برای قرار دادن چنین مبل هایی مناسب تر است. زیرا در این صورت مبل کاملا به دیوار های کنج می چسبد و بنابراین فضای کمتری از محیط اشغال می شود. مبل ال کنج فرانسوی از نظر ظاهر و سبک تفاوتی با دیگر مدل های مبل ال فرانسوی ندارد و تنها نوع چیدمان آن است که متمایزش کرده است. مبل ال کنج فرانسوی در مواردی از نظر ابعاد طولی کمی بزرگ تر از مبل های ال معمولی است و این باعث می شود تا افراد بیشتری بتواند بر روی مبل بنشینند. پس اگر خانه کوچکی دارید و تعداد افراد یکه در خانه تان تردد می کنند تقریبا زیاد است، مبل ال کنج فرانسوی پشنهاد خوبی برای تان خواهد بود.

مبل ال فرانسوی گرد

مبل ال فرانسوی گرد با همان طرح و مدل اما بدون گوشه با عنوان مبل گرد شناخته می شود و همان ویژگی هایی را دارد که این مبل های ال در خود دارند. این مدل مبل ال فرانسوی گرد به دلیل فضای بیشتری که می گیرند در سالن های بزرگ مستطیل یا مربع کاربرد دارند. ­ مبل ال فرانسوی گرد را می توان یکی از مدرن ترین و جدید ترین مدل های این مبل ها به شمار آورد. از این مبل می توانید هم در خانه و هم در جایی مثل ویلا استفاده کنید و از پذیرایی مهمانان تان لذت ببرید.

جنس مبل ال فرانسوی

در ساخت مبل ال فرانسوی از چوب استفاده می شود و چوب راش بهترین گزینه برای ساخت این مبل ها است. اما اگر درباره پارچه روکش مبل ال بپرسید، پارچه هایی مانند کتان، جیر و مخمل بهترین گزینه ها برای استفاده در مبل ال فرانسوی هستند. کوسن هایی که بر روی این مبل ها قرار داده می شوند نیز باید از پارچه خود مبل و یا پارچه ای مشابه با مبل انتخاب شوند. بر روی مبل ال فرانسوی نمی توان از کوسن های فانتزی استفاده نمود چون مدل این مبل ها کلاسیک است. همچنین لازم به ذکر است که از چرم نیز در ساخت مبل ال استفاده می شود و هم زیبایی مبل افزایش می یابد و هم البته قیمت مبل ال فرانسوی چرم را. با این وجود تنها به سلیقه و بودجه تان ارتباط دارد که چه جنسی را برای مبل ال فرانسوی انتخاب نمایید.

رنگ مبل ال فرانسوی

درباره رنگ بندی مبل ال فرانسوی نیز باید گفت که تمامی رنگ ها قابل استفاده در مبل ال فرانسوی هستند. از رنگ سفید گرفته تا شیری و کرم و رنگ های تیره تر. رنگ هایی نظیر نسکافه ای، قهوه ای، اخرایی، رنگ های سرد مانند سبز و آبی و غیره و حتی طوسی در ساخت مبل ال فرانسوی کاربرد دارند. انتخاب رنگ مبل ال بستگی زیادی به تم رنگی خانه تان دارد. اما به طور کلی به دلیل آنکه در سبک کلاسیک از رنگ های گرم استفاده بیشتری می شود، مبل های ال نیز با رنگ های گرم خود نمایی بیشتری در خانه خواهند داشت. رنگ کوسن ها نیز در هماهنگی با رنگ مبل ها و یا حتی والان پرده انتخاب می شود.

قیمت مبل ال فرانسوی

قیمت این مبل ها بر اساس تعداد نفرات، مدل و طرح متفاوت است. برای مثال قیمت مبل ال فرانسوی 8 نفره با طرحی ساده از حدود 30 میلیون تومان شروع می شود. البته با کمی جستجو می توان قیمت های ارزان تری را نیز برای این مبل ها پیدا کرد. قیمت مبل ال فرانسوی بستگی زیادی به کیفیت ساخت و برندی که از آن خریداری می کنید هم دارد.

مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی
مبل ال فرانسوی

خانه ایده آل خود را بسازید:

مبل ال محبوب، ساده و شیک



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<