تعمیر مبل قبل و بعد – آموزش تعمیر خراشیدگی، شکستگی، پارگی و سوختگی

چیدو پلاس 05 خرداد 1403

تعمیر مبل ها در منزل یکی از کار هایی است که می تواند تا حدی هزینه های مربوط به دکوراسیون را کاهش دهد. اگر مبل های تان آسیب دیده اند یا بخشی از آنها دچار پارگی و یا هر نوع تغییری شده است، یا حتی اصلا از رنگ و پارچه روکش آنها خسته شده اید، به جای آنکه اقدام به خرید یک دست مبل جدید بکنید می توانید با تعمیرات جزیی و انجام اقداماتی در جهت نو سازی آنها مبل های تان را تازه و جدید کنید. تعمیر مبل قبل و بعد از این کار می تواند نتیجه ای کاملا متفاوت داشته باشد و شما را شگفت زده کند. ما این متن را به موضوع تعمیر مبل قبل و بعد از انجام این کار اختصاص دادیم و روش های مختلف تعمیر مبلمان را به شما یاد خواهیم داد. همچنین هزینه تعمیر مبل و هزینه تعویض روکش مبل را نیز برای تان محاسبه می کنیم. همچنین می توانید تعدادی تصویر درباره تعمیر مبل قبل و بعد از این کار را مشاهده نمایید.

آیا تعمیر مبل در منزل امکان پذیر است؟

همانطور که می دانید تعمیرات مبل کاری تخصصی و نوعی مهارت است که باید توسط متخصص این کار انجام شود، از طرفی هزینه تعمیر مبل در کارگاه های تخصصی ممکن است کمی گران باشد. اما گاهی اوقات به دلیل آسیب دیدگی های جزیی که در مبلمان اتفاق می افتد، افراد سعی می کنند خودشان در منزل کار تعمیرات را انجام دهند. گاهی اوقات هم برای عوض شدن و تنوع در دکوراسیون می توان اقدام به تعویض پارچه روکش مبل ها نمود. تمامی این کار ها تا حدی در منزل قابل انجام است و شما با یادگیری نکات و ترفند هایی می توانید این کار ها را به سادگی انجام دهید. ما در ادامه مطلب تعمیر مبل قبل و بعد از انجام این کار را بررسی می کنیم و انواع این تعمیرات را برای شما مثال می زنیم.

آموزش تعمیر خراشیدگی و شکستگی مبل

این مشکل ممکن است پس از مدتی در مبل های چوبی اتفاق بیوفتد. بر اثر مرور زمان و به دلایل مختلف ممکن است پایه های مبل دچار خراشیدگی و شکستگی شوند. برای تعمیر مورد خراشیدگی می توانید از انواع پر کننده ها یا بتونه ها استفاده کنید. با استفاده از کاردک مقداری بتونه به سطح مورد نظر بمالید و آن را روی محل خراشیده شده کمی فشار داده و اضافی آن را از روی چوب پاک کنید. سپس یک رنگ مشابه رنگ پایه های مبل بسازید و بر روی آن قسمت از مبل بزنید. برای خراشیدگی های عمیق تر شاید نیاز به خرده چوب و چسب برای پر کردن آنها و سپس بتونه کاری باشد. با این روش تعمیر مبل قبل و بعد از خراشیدگی مشابه هم خواهد شد. برای تعمیر شکستگی مبل نیز می توانید از چسب چوب برای چسباندن دو قطعه به هم استفاده کنید. اگر پایه مبل به طور کامل شکسته است، مشکل با چسب چوب حل نمی شود و باید پایه مبل به طور کامل عوض شود.

تعمیر مبل با رنگ و روی رفته

گاهی اوقات رنگ چوب مبل ها تغییر می کنند و یا بخشی از رنگ آنها در اثر ضربه کنده می شود. همچنین پارچه مبل ها نیز ممکن است پس از مدتی رنگ و رو رفته شوند و نیاز به تعویض داشته باشند. برای تعمیر رنگ مبل کار سختی را در پیش نخواهید داشت. کافیست مبل ها را به یک جای مناسب منتقل کنید و یا استفاده از یک ظرف رنگ و یک قلمو آن را رنگ کنید. فقط باید حواس تان باشد که پارچه مبل رنگی نشود. هم از رنگ اکریلیک و هم رنگ روغن برای رنگ کردن مبل می توان استفاده کرد. برای آنکه رنگ کاری تان حرفه ای تر گردد بهتر است قبل از شروع با استفاده از یک ریموور رنگ قبلی را تا جای ممکن پاک کنید، کمی سطح چوب را سمباده بزنید و سپس رنگ کردن را آغاز نمایید. تعمیر مبل قبل و بعد از رنگ کردن آن شما را شگفت زده خواهد کرد زیرا انگار مبل های جدیدی خریده اید.

اگر پارچه مبل ها رنگ و رو رفته شده اند به جای تعویض آنها می توانید از روش رنگ کردن پارچه مبل ها نیز استفاده کنید. هزینه تعویض روکش مبل هم کمی گران است و اگر بودجه کمی در اختیار دارید می توانید رنگ مخصوص پارچه بخرید و با یک قلمو اقدام به رنگ کردن آن نمایید. برای آنکه درباره روش این کار و تعمیر مبل قبل و بعد از رنگ کردن پارچه بیشتر آشنا شوید می توانید مطلب رنگ کردن پارچه مبل چگونه و با چه نوع رنگی انجام می شود؟ را مطالعه نمایید. در این متن 4 مرحله اصلی رنگ کردن پارچه مبل به شما آموزش داده می شود. همچنین می توانید تصاویر مربوط به تعمیر مبل قبل و بعد از رنگ کردن پارچه آن را مشاهده کنید.

تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد

تعمیر پارگی و سوختگی مبل

هنگامی که پارچه مبل دچار پارگی یا سوختگی می شود آسان ترین کار آن است که به کارگاه مبل سازی بروید و پارچه روکش مبل را به طور کامل عوض کنید. اما همانطور که گفته شد هزینه تعویض روکش مبل زیاد است و برای یک پارگی یا سوختگی کوچک شاید زیاد به صرفه نباشد. اما باید گفت که تعمیر مبل قبل و بعد از پارگی یا سوختگی شاید آنطور که انتظار دارید شبیه به هم نشود ولی مطمئن باشید که اگر این کار را با ظرافت و دقت کافی انجام دهید، حتما تا جای ممکن مبل تان مثل روز اول خواهد شد.

برای تعمیر پارگی مبل تنها کافیست که از یک نخ همرنگ با پارچه مبل برای دوخت پارگی استفاده کنید. اگر این نخ را پیدا نکردید می توانید از پشت مبل یا از قسمت های داخلی مقداری از نخ های خود پارچه را جدا کنید و پارگی را با کمک آن ها ترمیم نمایید. برای تعمیر سوختگی نیز لازم است که در ابتدا دور محل سوراخ شده با قیچی جدا شود و سپس با یک نخ مشابه و یا با نخ خود پارچه مبل این سوراخ رفو گردد. در هنگام رفو کردن سعی کنید تا جای ممکن دوخت های تان ظریف، و شبیه به بافت پارچه باشد. مثلا اگر بافت پارچه کج راه است، شما نیز به صورت کج راه دوخت بزنید. به این ترتیب تعمیر مبل قبل و بعد از پارگی و سوختگی بسیار حرفه ای انجام خواهد شد.

سوالات متداول

  • هزینه تعمیر مبل چقدر است؟ بسته به اینکه چه میزان از مبل آسیب دیده و یا کدام قسمت های مبل نیاز به تعمیر دارند، این هزینه متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین می توان گفت که هزینه تعمیر مبل مطابق با جدول زیر خواهد بود:
خدمات تعمیر مبلمان هزینه تعمیر مبل
تعویض پارچه مبل 7 نفره 3 میلیون و 500 تا 8 میلیون و 200 هزار تومان
تعویض فوم مبل 7 نفره 4 میلیون و 200 تا 8 میلیون و 500 هزار تومان
تعویض تسمه مبل 7 نفره 1 تا 3 میلیون تومان
تعویض اسفنج مبل 7 نفره 4 تا 8 میلیون تومان
تعویض فنر بندی مبل 7 نفره 2 تا 5 میلیون تومان
صداگیری مبل 7 نفره 500 هزار تا 1 میلیون تومان
رنگ کاری مبل استیل 7 نفره 1 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان
نعمیر یا ترمیم اسکلت مبل 7 نفره 1 تا 5 میلیون تومان
  • هزینه تعویض روکش مبل چقدر است؟ همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید، هزینه تعویض روکش مبل 7 نفره در حدود 3 تا 8 میلیون تومان خواهد بود.
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد
تعمیر مبل قبل و بعد

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

تعمیر مبل سوخته با سیگار با چه روش هایی امکان پذیر است؟

تغییر رنگ چوب مبل در خانه، یک نوسازی اساسی با کمترین هزینه



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<