ویدیو: همه چیز درباره انتخاب بالش مناسب

چیدوپلاس 04 اردیبهشت 1397 ، ،

آخرین بار چه زمانی در مورد بالش های خود فکر کردید؟ بسیاری از افراد وقتی که در مورد تجهیزات خوابشان فکر می کنند، به طور عمده تمرکزشان بر روی تشک است، اما وقتی صحبت از کیفیت خواب به میان می آید، بالش نیز تقریبا به اندازه تشک مهم است، بالش شما کمک می کند تا از یک خواب سالم لذت ببرید.

اگر گردن و شانه های شما حمایت کافی توسط بالش نداشته باشند، در هنگام خواب در زاویه ای قرار میگیرد که ستون فقرات و بدن شما را از هم ترازی خارج کرده و منجر به فشار و ناراحتی گردن، شانه ها و پشت شما و گاها سبب بی خوابی می گردد.

انتخاب بالش یک فرآیند بسیار شخصی است. هنگامی که در مورد انتخاب بالش مناسب صحبت می کنیم، هیچ نوع اندازه، شکل یا مواد مشخصی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد. بهترین راه برای پیدا کردن بالشی که برای شما مناسب باشد، تعیین معیارهای فردی شماست، چندین عامل در انتخاب یک بالش مناسب وجود دارد:

1- آیا انتخاب بالش به موقعیت خواب بستگی دارد؟

پاسخ بله است. تقریبا همه ما موقعیت خواب را در طول شب تغییر می دهیم اما زمان زیادی را در یک موقعیت بیشتر از سایر موقعیت ها می گذرانیم، دستورالعمل هایی وجود دارد که موقعیت خواب را با نوع بالش مطابقت می دهند.

  • بیشتر از 50 درصد افراد به پهلو می خابند در این صورت از یک بالش سفت تر استفاده کنید، بالش سفت بهترین کمک را به گردنتان می کند.
  • اگر بر روی شکم می خابید یک بالش نرم زیر سرتان بگذارید در این حالت قرار دادن بالش زیر شکم و لگن شما به جلوگیری از درد پشت کمک می کند.
  • اگر بر روی پشت می خابید از یک بالشتک پهنتر استفاده کنید تا پشتیبانی بیشتری از سر و گردنتان انجام گیرد.

2- آیا نوع تشک در انتخاب بالش اهمیت دارد؟

باز هم پاسخ مثبت است. اگر از یک تشک محکم استفاده می کنید، بالش نرمتر بهتر است، اما اگر تشک نرمی دارید، بهتر است یک بالش قوی تر را زیر سر و گردن خود قرار دهید.

3- سایز بالش

برای اکثر مردم، بالش استاندارد با ابعاد 70*50 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر مناسب است. اگر شما بالش بزرگ تر را ترجیح می دهید، در صورتی که بتوانید موقعیت سر، گردن و شانه های خود را با ستون فقراتتان هماهنگ نگه دارید، مشکلی ایجاد نمی کند.

بعضی بالش ها نیز به شکل خاصی ساخته می شوند که برای افرادی با گردن درد یا کمر درد مناسب است و برای سر و گردن پایداری و ثبات بیشتری فراهم می آورد.

4- جنس بالش

بالش های پر، نرم ترین و گران ترین نوع بالش هستند، بالش هایی که از مخلوط پر تشکیل شده اند قیمت مناسب تری دارند. بالش های پرشده از الیاف پلی استری، ارزان تر هستند، اما ممکن است در اثر شست وشو در آن برآمدگی ایجاد شود.

5- کیفیت بالش
کیفیت در آسایش شما و طول عمر بالش مهم است و در قیمت نیز منعکس خواهد شد. پس از تصمیم گیری در مورد نوع، اندازه و جنس بالشی که برای شما مناسب است، بهترین بالشی را که بودجه شما اجازه می دهد انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، در طول زندگی خود هزاران ساعت را بر روی این بالش صرف می کنید.

6- وقت آن است که بالش خود را جایگزین کنید؟

به عنوان یک قاعده کلی، بالش های تخت باید بعد از 18 ماه جایگزین شوند. بالش های مرغوب تر به طور معمول تا سه سال قابل استفاده است، ممکن است به نظر زمان کوتاهی باشد، اما به این فکر کنید: بالش شما در حدود 7-8 ساعت در شب استفاده می شود که بیش از 2500 ساعت در سال است! صرف هزینه برای بالش، مانند سرمایه گذاری برای خواب با کیفیت بالا می باشد.

بالش ها سلول های مرده پوست، قارچ و گرد و غبار را جمع آوری می کنند. با گذشت زمان، تا حدودی نیمی از وزن یک بالش را می توان به این ارگانیسم های غیر قابل قبول نسبت داد که می توانند سبب ایجاد آلرژی شود.

برای تست زمان تعویض بالش این آزمایش ساده را انجام دهید: بالش خود را به نصف بچرخانید اگر به جای بازگشت به جای اصلی، سر جای خود ماند، این بالش عمر مفید خود را کرده است.

در نهایت اینکه بالش خود را نادیده نگیرید! زیرا یک عنصر مهم در کیفیت خواب شماست که به معنای بیدار شدن با شادابی و بدون درد است، با دیدن این ویدیو و انتخاب بالش مناسب برای خواب خوابی، راحت و رویاهای شیرین داشته باشید.

 

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

روتختی مدرن یا کلاسیک؟ کدام برای منزلم مناسب است؟

ویدیو: تخت خوابتان را اینطور مرتب کنید



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<