جدیدترین مدل های کمد دیواری شیشه ای به همراه مزایا و معایب

چیدوپلاس 23 مرداد 1400

همه ما با شنیدن نام کمد دیواری به یاد کمد دیواری هایی با درب چوبی می افتیم که در رنگ های مختلف در خانه های مان موجود است. اما در سال های اخیر مدل های جدیدی از کمد دیواری مورد توجه مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است که با نام کمد دیواری شیشه ای شناخته می شود. درب این مدل کمد دیواری از جنس شیشه / تلق یا آیینه در مدل های شفاف / مات / دودی / طرح دار ساخته می شود اما بدنه آن با کمد های معمولی فرقی ندارد. کمد دیواری با درب شیشه ای مزایا و معایب خود را داراست که در این متن سعی شده به تمامی جنبه های آن پرداخته شود.

وجود یک کمد دیواری خاص می تواند تاثیر مهمی در دکوراسیون اتاق خواب ایجاد کند. در کمد دیواری های چوبی و ام دی اف این رنگ درب های کمد دیواری بود که تعیین کننده زیبایی و میزان تاثیر گذاری آن بر چیدمان به شمار می رفت. اما در کمد دیواری با درب شیشه ای یک شیشه تعیین کننده زیبایی چیدمان اتاق خواب خواهد بود. کمد دیواری شیشه ای برای کسانی مناسب است که به دنبال داشتن وسایلی ویژه و خاص هستند و همیشه به سراغ خریدن چیزاهایی می روند که چیدمان خانه شان را منحصر به فرد کند.

کمد دیواری با درب شیشه ای شفاف

اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم کمد دیواری با درب شیشه ای شفاف برای استفاده در خانه های معمولی و در اتاق خواب های کوچک کاربرد ندارد. قطعا هیچ کس دوست ندارد داخل کمد دیواری کوچکی که وسایل به سختی در آن جا گرفته است جلوی دید همه باشد و تمامی کسانی که وارد اتاق خواب می شوند، بتوانند داخل آن را ببینند. اما اتاق خواب های بزرگ که کمدهای سرتاسری دارند یا اتاق لباس (کلوزت روم )یک مکان عالی برای استفاده از کمد دیواری شیشه ای است. در اتاق لباس به خوبی از این مدل کمد دیواری استفاده می گردد و حتی می توان گفت وجود کمد دیواری شیشه ای مزایایی را با خود به همراه دارد.

کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای

کمد دیواری با درب شیشه ای مات و دودی و یا آیینه ای

از کمد دیواری هایی با درب شیشه ای مات یا دودی می توان در اتاق خواب استفاده کرد. خوبی این کمد دیواری ها آن است که داخل کمد به راحتی دیده نمی شود و به دلیل جنبه زیبایی و منحصر به فرد بودن آن می تواند مورد انتخاب قرار گیرد. کمد دیواری با درب شیشه ای مات فضای اتاق خواب را بسته و گرفته نمی کند و به دلیل فاقد رنگ بودن موجب کوچک به نظر رسیدن اتاق نمی شود و تاثیر به سزایی بر چیدمان اتاق خواب می گذارد. در ساخت این کمد دیواری ها از شیشه های رنگی استفاده می شود که نور را از خود عبور نمی دهند و بنابراین داخل کمد دیواری دیده نمی شود.

کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای

کمد دیواری شیشه ای با درب ریلی یا لولایی؟

باید گفت کمد دیواری با درب شیشه ای را به صورت ریلی می سازند و ساخت کمد دیواری شیشه ای با درب لولایی امکان پذیر نیست. زیرا باز و بسته کردن این مدل درب های شیشه ای ممکن است با خطراتی همراه باشد. هر چند که درب کمد دارای قاب بندی سفت و محکمی است، اما باید مسایل ایمنی را همیشه مد نظر قرار داد. کمد دیواری با درب شیشه ای ریلی راحت تر باز و بسته می شود و مدل مدرن تر و امروزی تری از کمد دیواری محسوب می گردد.

مزایای کمد دیواری شیشه ای

مزایای کمد دیواری شیشه ای به طور خلاصه در قسمت های قبلی گفته شد. مهم ترین مزیت آن طراحی خاص این مدل کمد دیواری است که برای افراد خاص پسند بسیار مناسب است. طراحی منحصر به فرد و مدرن آن باعث می شود تا برای داشتن یک خانه لوکس و مدرن به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر مزایای آن به این موضوع می توان اشاره کرد که برای دیدن داخل آن نیازی نیست حتما درب کمد باز شود (در مدل کمد دیواری با درب شیشه ای شفاف). می توان در جلوی کمد دیواری ایستاد و وسیله یا لباس مورد نظر را انتخاب نمود. البته همین موضوع می تواند به عنوان یکی از معایب این مدل کمد دیواری شیشه ای نیز محسوب شود که در ادامه توضیح داده می شود.

مزیت دیگر کمد دیواری شیشه ای همانگونه که گفته شد بحث تاثیر نداشتن آن در کوچکی اتاق است. کمد دیواری شیشه ای نیز به مانند کمد دیواری های چوبی و ام دی اف فضایی مخصوص خود را اشغال می کنند که متراژ این فضا در نوع چوبی یا شیشه ای با هم تفاوتی ندارد، اما در کمد دیواری شیشه ای به دلیل عبور نور، روشن یا بی رنگ بودن، انعکاس نور بر روی آن و غیره موجب دلباز تر شدن اتاق خواب می گردد. حتی در مدل های کمد دیواری شیشه ای مات نیز این موضوع تا حد زیادی وجود دارد.

معایب کمد دیواری شیشه ای

مهم ترین چیزی که به عنوان یکی از معایب کمد دیواری شیشه ای مطرح می شود موضوع دیده شدن داخل کمد دیواری است. به این فکر کنید که تمام چیزهایی که در کمد دیواری وجود دارد، به راحتی از بیرون دیده می شود، بنابراین باید همیشه مرتب و منظم باشد. بنابراین یا اصلا به سراغ کمد دیواری شیشه ای نروید و یا آنکه کمد دیواری با درب شیشه ای کاملا مات را انتخاب کنید.

اما مسئله دیگر درباره معایب کمد دیواری شیشه ای آن است که با وجود استفاده از شیشه های نشکن و ضخیم باز هم احتمال شکستگی درب کمد دیواری شیشه ای و یا ترک برداشتن آن وجود دارد. به لحاظ امنیت و مخصوصا در خانه ای که کودک در آن دارید، وجود کمد دیواری با درب شیشه ای ممکن است موجب نگرانی باشد. مگر آنکه کمد دیواری شیشه ای در اتاقی قرار داشته باشد که محل رفت و آمد و بازی کودک نباشد. این موضوع درباره کمد دیواری های چوبی و ام دی اف وجود ندارد.

کمد دیواری شیشه ای از چه شیشه / تلقی ساخته می شود؟

برای ساخت درب های شیشه ای کمد دیواری از شیشه های نشکن سکوریت استفاده می گردد. در ساخت آنها شیشه خام پس از برش در ابعاد و اندازه های مورد نظر وارد کوره های مخصوص سکوریت می شود و در این کوره ها به شیشه نشکن تبدیل می گردند. سپس در صورت نیاز به وسیله روش UV به هم چسبیده می شوند به طوری که هیچ ردی از چسب باقی نمی ماند. در انتها قاب بندی شده و به عنوان درب کمد مورد استفاده قرار می گیرند. اگر کمد دیواری با درب شیشه ای طرح دار باشد، به روش سند بلاست طرح مورد نظر بر روی شیشه اعمال می گردد. حتی ممکن است تمامی درب کمد سند بلاست شده و تبدیل به نوعی شیشه مات گردد.

کمد دیواری شیشه ای سفارشی

معمولا کمد دیواری های شیشه ای هنگام خرید خانه نصب شده اند و هنگام فروش خانه هم قابل جا به جایی نیستند، اگر در حال بازسازی خانه تان هستید و مشغول بررسی، انواع مدل های کمد دیواری می باشید، باید دقت زیادی به خرج بدهید و در طراحی یا انتخاب مدل کمد دیواری گزینه‌های گوناگونی را در نظر داشته باشید. در ابتدا مشخص کنید که کاربرد این کمد دیواری برای شما چه خواهد بود؟ به دنبال یک کمد دیواری مدرن هستید یا مدل کمد دیواری سنتی را بیشتر می‌پسندید؟ چه جنس کمد دیواری برای شما مناسب است؟ پس از بررسی موارد بالا می توانید یک کمد دیواری شیشه ای مطابق با اندازه های اتاق خواب خود سفارش دهید.

خانه ایده آل خود را بسازید:

طراحی بهینه و کاملا کاربردی کمد دیواری اتاق خواب برای نظم دادن به تمامی وسایل شما

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<