انواع رنگ ها و مدل های کمد دیواری کلاسیک

چیدوپلاس 24 مرداد 1400

کمد دیواری ها نیز درست همانند سایر وسایل خانه تحت تاثیر سبک های مختلف قرار دارند و طراحی های متفاوتی از آنها بر اساس سبک های مدرن و کلاسیک انجام می شود. در خانه ای که برای همه اجزای چیدمان آن از سبک های کلاسیک الهام گرفته شده، کمد دیواری را نیز باید در همین سبک جای داد. کمد دیواری کلاسیک یا کمد لباس کلاسیک در اتاق خوابی با سرویس خواب کلاسیک یا سلطنتی هماهنگی بی نظیری را ایجاد می کند. طرح و رنگ های مورد استفاده در کمد دیواری کلاسیک نیز بهتر است با سرویس خواب ست باشد تا دکوراسیون اتاق خواب کامل و بی نقص جلوه کند.

باید گفت که کمد دیواری یا کمد لباس کلاسیک برای اتاق خواب بزرگسال مناسب بوده و در اتاق کودک که باید دارای فضای شاد و فانتزی باشد، پیشنهاد نمی گردد. در اتاق خواب بزرگسال وجود کمد دیواری کلاسیک چه با طرح های ساده تر و چه طرح های سلطنتی و پر جزئیات قابل استفاده هستند. همچنین همانگونه که گفته شد بین کمد دیواری و سرویس خواب باید هماهنگی در طرح و سبک وجود داشته باشد. اگر کمد دیواری را به سبک کلاسیک انتخاب کرده اید، وجود یک تخت خواب مدرن آنقدر ها زیبا به نظر نمی رسد.

طرح و رنگ کمد دیواری کلاسیک

رنگ هایی که برای کمد دیواری کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند شامل رنگ های سفید، کرم، قهوه ای بلوطی و فندقی و قهوه ای سوخته هستند که این رنگ ها به عنوان زمینه کار در نظر گرفته می شوند و تزییناتی که احتمالا بر روی درب کمد دیواری کلاسیک وجود دارد، ممکن است همرنگ و با رنگی متفاوتی مثلا طلایی باشند. اگر دوست دارید از رنگ های شاد تری برای کمد دیواری اتاق خواب تان استفاده کنید پیشنهاد می شود به سراغ مدل های مدرن تر کمد دیواری بروید و یا اینکه از استیکر ها رنگی بر روی کمد دیواری خود استفاده نمایید. مثلا می توانید بخشی از کمد دیواری کلاسیک خود را با یک استیکر گل رز با رنگی ملایم مثل گلبهی یا صورتی روشن پوشش دهید تا فضای اتاق تان کمی رنگ و بو بگیرد.

در انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری کلاسیک طرح و رنگ سرویس خواب باید مورد توجه قرار گیرد، برای مثال اگر تخت خواب تان به رنگ سفید با تزیینات طلایی است، بهتر است کمد دیواری نیز به رنگ سفید و تزیینات طلایی باشد. طرح های تزیینی مورد استفاده بر روی تخت و کمد نیز بهتر است تا جای ممکن به هم نزدیک باشند. در اتاق خوابی که فاقد کمد دیواری است، از کمد جداگانه هم می توان استفاده کرد. این کمد ها هم به شکل مجزا و هم به همراه سرویس خواب به فروش می رسند.

كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک

انواع کمد لباس کلاسیک

کمد های لباس به دو دسته کمد و کمد دیواری تقسیم می شوند. کمد لباسی که به صورت مجزا خریداری می شود قابل حمل و جابجایی بوده و در صورت تغییر دکوراسیون اتاق خواب، می توان محل قرار گیری آن را نیز عوض کرد. خوبی کمد لباس کلاسیک علاوه بر امکان جابجایی، آن است که ست کردن آن با سرویس خواب کلاسیک راحت تر امکان پذیر است. اما کمد دیواری کلاسیک نیز بسته به سبک دکوراسیون خانه و سبکی که سازندگان خانه از ابتدا در نظر داشته اند، دارای ویژگی های سبک کلاسیک است. کمد دیواری کلاسیک ثابت بوده و تنها می توان بر روی درب های تغییراتی را ایجاد نمود.

انواع کمد لباس کلاسیک بر اساس جنس ساخت نیز طبقه بندی می شوند. در گذشته از چوب طبیعی برای ساخت کمد دیواری کلاسیک استفاده می شد اما امروزه به دلیل هزینه های بالای ساخت، از ام دی اف با رویه چوب طبیعی برای ساخت کمد دیواری کلاسیک نیز استفاده می گردد. کمد دیواری با روکش ممبران هم فضایی کاملا کلاسیک و بعضا سلطنتی به کمد دیواری می بخشد؛ کمد دیواری کلاسیک با درب های نقش برجسته، کمد دیواری کلاسیک با درب های مشبک آینه کاری شده، کمد دیواری کلاسیک ویترین دار، کمد دیواری کلاسیک با درب ریلی یا لولا دار و غیره از انواع مختلف کمد های لباس کلاسیک به شمار می روند.

کمد دیواری کلاسیک آینه دار

یک مدل کمد دیواری کلاسیک که پیش تر هم معرفی شد، کمد دیواری کلاسیک آینه دار است. طراحی این کمد لباس به شکلی صورت می گیرد که آینه ها به صورت قطعه قطعه در قسمت هایی از درب کمد جا سازی شده اند. خوبی این مدل کمد دیواری کلاسیک آن است که هم طراحی جذاب تری دارند و هم از آینه های آن می توان استفاده کرد. شکل و شمایل مدرن تر این کمد لباس های کلاسیک باعث شده تا جوان تر هایی که به سبک کلاسیک علاقه دارند، به سراغ خرید این مدل های آینه دار بروند.

کمد لباس سلطنتی

در خانه های لوکس و به اصطلاح لاکچری از کمد لباس سلطنتی در اتاق خواب استفاده می گردد. کمد لباس سلطنتی دارای طرح ها و تزییناتی عمدتا به رنگ طلایی است که این رنگ می تواند بر زمینه سفید یا کرم نقش بسته باشد. کمد لباس سلطنتی که معمولا با چوب ساخته می شود دارای طرح های منبت کاری شده است که این طرح ها با سرویس خواب هماهنگ هستند. طرح های منبت کاری شده طلایی رنگ از گل و شاخ و برگ و پرنده گرفته تا قاب هایی طلایی رنگ که در مرکز درب های کمد دیوار قرار گرفته اند. دستگیره های کمد لباس سلطنتی نیز از همین سبک و به رنگ طلایی براق انتخاب و نصب می شوند که جلوه ای درخشان و بی نظیر ایجاد می کنند.

طراحی داخلی کمد لباس سلطنتی نیز به اندازه طراحی بیرونی آن لوکس است و طبقات و کشوهایی که درون کمد وجود دارد دارای همان طرح های زیبا هستند. در بعضی از کمد های سلطنتی میز آرایش نیز درون کمد تعبیه شده که با طراحی اصیل و رویایی همراه است. اگر کمد لباس سلطنتی قابل حمل باشد، پایه های آن نیز از قوانین این سبک پیروی کرده و معمولا شکلی منحنی دارند. بر قسمت بالایی کمد نیز تاجی از تزیینات منبت کاری شده قرار می گیرد که نمایی جذاب و گیرا ایجاد می کند.

كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک
كمد ديواری كلاسيک

چیدمان اتاق خواب با کمد لباس کلاسیک یا سلطنتی

در چیدمان اتاقی به سبک کلاسیک باید تمامی اجزا از سرویس خواب گرفته تا پرده ها، میز آرایش و آینه، رنگ دیوار ها، اکسسوری ها، وسایل روشنایی و نورپردازی از قوانین سبک کلاسیک پیروی کنند. اول از همه این نکته مهم را در نظر داشته باشید که تنها اگر اتاق خوابی با متراژ بزرگ دارید به سراغ این سبک چیدمان بروید. انواع سرویس خواب های سلطنتی با مدل ها و تزیینات مختلف در بازار موجود است که می توان اقدام به خرید آنها کرد. میز آرایش و آینه هم که به همراه سرویس خواب به فروش می رسد قطعا در تشابه با طرح و رنگ تخت خواب خواهد بود. برای لوستر می توان از مدل های کریستالی و طلایی رنگ استفاده کرد و رنگ دیوار ها را نیز سفید یا کرم انتخاب نمود. برای پرده ها نصب والان پیشنهاد می شود اما نه والانی که برای سالن پذیرایی استفاده کرده اید. استفاده از تم رنگی کرم و طلایی برای پوشش کف، اکسسوری ها، پاف و پا تختی ها و سایر اجزای دیگر چیدمان پیشنهاد خوبی برای داشتن یک اتاق خواب سلطنتی و با شکوه خواهد بود.

خانه ایده آل خود را بسازید:

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری

جدیدترین مدل های کمد دیواری شیشه ای به همراه مزایا و معایب

 



دیدگاه کاربران

  1. تارا علیپور در

    سلام قیمت ها به چه صورتی محاسبه میشه ممنون میشم پاسخگو باشید

چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<