رنگ مغز پسته ای و ایده هایی برای داشتن یک چیدمان با طراوت

چیدو پلاس 08 اسفند 1400

آیا دوست دارید خانه تان به زیبایی و طراوت بهار باشد؟ می خواهید که سبزی دشت های بی کران و سر زندگی علف ها و گل های تازه روییده شده در فصل بهار را در جای جای خانه تان حس کنید و از زیبایی و لطفات بی حد و اندازه اش لذت ببرید؟ رنگ مغز پسته ای یا رنگ سبز روشن به شما کمک خواهد کرد که این حس های زیبا را در دکوراسیون خانه تان وارد کرده و چیدمانی جذاب و دوست داشتنی را ایجاد نمایید. رنگ مغز پسته ای یا سبز روشن یکی از آن رنگ هایی است که به شاد تر شدن و همینطور کمی فانتزی تر شدن محیط کمک می کند؛ این رنگ هم می تواند در نشیمن و هم اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرد.

مکمل رنگ مغز پسته ای

رنگ مغز پسته ای رنگی است که از سبز و مقداری سفید تشکیل شده است. این رنگ در چرخه رنگی ایتن جایی بین سبز و زرد قرار دارد. پس برای پیدا کردن مکمل این رنگ باید رو به روی آن یعنی قسمت بنفش ها را نگاه کنیم. می توان گفت که مکمل رنگ مغز پسته ای رنگی ما بین بنفش و بنفش- قرمز است.  در کار دکوراسیون داخلی خانه می توان از رنگ های دیگری هم به عنوان مکمل رنگ مغز پسته ای استفاده نمود و انواع ست رنگ مغز پسته ای را در خانه ایجاد کرد. پیدا کردن بهترین رنگ مکمل رنگ مغز پسته ای از این جهت مهم است که می تواند فضای کلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد و اگر رنگ مناسبی انتخاب نشود، زیبایی های رنگ مورد نظر به خوبی نمود نخواهد داشت. جهت پیدا کردن ست رنگ مغز پسته ای مناسب برای خانه تان حتما این متن را تا انتها مطالعه بفرمایید. پیشنهاد های خوبی برای تان داریم.

پیشنهاد هایی برای بهترین ست رنگ مغز پسته ای

ست شدن رنگ سبز روشن یا مغز پسته ای با همه رنگ ها امکان پذیر نیست و رنگ های مشخصی هستند که می توانند بهترین ست رنگ مغز پسته ای را ایجاد کنند. در چیدمان خانه با این رنگ پیشنهاد می شود که از یک یا دو رنگ محدود استفاده کنید و فضا را با به کار بردن رنگ های متعدد به سمت فانتزی شدن بیش از حد پیش نبرید. البته اگر سبز مغز پسته ای را برای استفاده در اتاق خواب کودک انتخاب کرده اید، مسئله کمی فرق می کند. در ادامه چند پیشنهاد برای ایجاد ست رنگ مغز پسته ای ارائه می گردد.

  • ست رنگ مغز پسته ای و طوسی

طوسی معمولا به عنوان اولین انتخاب برای ست کردن با سبز معرفی می گردد. سبز مغز پسته ای و طوسی در کنار یکدیگر فضای خانه را دلنشین می کنند. مخصوصا اگر از رنگ سبز به میزان کم یا متوسط استفاده شده باشد. همچنین رنگ طوسی به بهتر دیده شدن سبز نیز کمک خواهد و نوعی تاکید بر روی این رنگ دارد. از این دو رنگ در دیوار ها، مبلمان و اکسسوری ها استفاده می شود.

  • ست رنگ مغز پسته ای و کرم

اگر سفیدی خالص و بیش از اندازه رنگ سفید اذیت تان می کند، می توانید رنگ کرم را جایگزین آن کنید. رنگ کرم هم به گرم تر شدن محیط کمک می کند و دما را به لحاظ بصری به تعادل می رساند و هم کمی از فانتزی شدن خانه می کاهد. رنگ کرم در مبلمان به همراه دیوار هایی به رنگ مغز پسته ای و کوسن ها و دکوری هایی با این رنگ ها چیدمان را زیبا و لطیف و آرامش بخش می نماید.

  • ست رنگ مغز پسته ای و زرد

اگر دوست دارید فضای نشیمن خانه یا اتاق خواب تان به سمت جذاب تر شدن و پر انرژی تر شدن پیش برود، از رنگ زرد یا لیمویی در کنار سبز روشن استفاده کنید. برای مثال می توانید تمامی دیوار ها را سبز مغز پسته ای کرده و یک دیوار را به رنگ زرد رنگ آمیزی نمایید و یا آنکه در مبلمان و کوسن ها این ست را ایجاد کنید.

رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای

کاربرد رنگ مغز پسته ای در دکوراسیون خانه

این رنگ نه تنها در نشیمن خانه بلکه در اتاق خواب ها بر روی دیوار یا رو تختی، در آشپزخانه به عنوان رنگ کابینت ها و حتی در مکانی نظیر تراس خانه کاربرد دارد. خیلی از تراس هایی که با رنگ مغز پسته ای چیدمان می شوند و سپس به وسیله گلدان ها و گیاه ها و تزیینات دیگر آراسته می گردند، تبدیل به بهشتی کوچکی می شوند که می توان ساعاتی از روز را در آن با آرامش سپری کرد.

دیوار هایی به رنگ مغز پسته ای در دکوراسیون خانه

برای دیوار ها هم از رنگ سبز مغز پسته ای و هم از پوشش کاغذ دیواری با این رنگ می توان استفاده کرد. این به سلیقه شما بر می گردد که بخواهید از کاغذ دیواری مغز پسته ای طرح دار استفاده کنید و تنوعی در طرح و بافت خانه تان ایجاد نمایید و یا آنکه سادگی را بیشتر می پسندید. اما پیشنهاد ما این است که این دو را با هم تلفیق کرده و بر روی دیوار ها اجرا نمایید. به این معنی که می توانید دیوار ها را به رنگ سفید باقی بگذارید و یا برای آنها از یک رنگ سبز بسیار روشن استفاده کنید و تنها یکی از دیوار های اصلی خانه که بیشتری دید را دارد، با کاغذ دیواری مغز پسته ای بپوشانید. پس از آنکه دیوار ها کامل شد نوبت به مبلمان و ایجاد یک ست رنگ مغز پسته ای می رسد.

مبلمانی به رنگ مغز پسته ای در دکوراسیون

این رنگ هم در سبک کلاسیک و هم در سبک های مدرن قابل استفاده است. حتما مبلمان استیل یا سلطنتی را دیده اید که به رنگ چوب طلایی، سفید یا کرم هستند و پارچه روکش آنها از رنگ مغز پسته ای انتخاب شده است. بعضی های شان دارای طرح های هستند که به زیباتر شدن و ارزشمند شدن آن کمک زیادی کرده است. جدا از این مبلمان راحتی هم برای میزبانی از رنگ مغز پسته ای گزینه بسیار خوبی است. این مبلمان را می توانید ساده و تک رنگ و یا از مدل های دو رنگ انتخاب نمایید. با قرار دادن کوسن هایی به رنگ دیگر ایجاد نوعی تنوع کرده و چیدمان را جذاب تر می کنید. بر روی مبلمانی به رنگ مغز پسته ای در دکوراسیون حتما کوسن های ساده و رنگی و طرح دار قرار دهید. در انتخاب رنگ های مختلف برای کوسن ها کمی دست تان باز است و می توانید رنگ هایی نظیر زرد، نارنجی، اخرایی، صورتی، سرخابی، سبز تیره، طوسی و یا سبز- آبی را امتحان کنید. اگر برای کوسن ها از پارچه های طرح دار مختلف و رنگی استفاده نمایید، به جذابیت های مبلمان خود اضافه کرده اید. در بحث کاربرد رنگ مغز پسته ای در دکوراسیون خانه به اکسسوری هایی مانند آباژور و تابلوهای نقاشی هم توجه کنید و سعی کنید در آنها رنگ های مختلف را به میزان اندکی وراد نمایید. مثلا انتخاب آباژوری با کلاهک پارچه ای و طرح دار که دارای لکه رنگ های مختلفی است، یک پیشنهاد عالی در این زمینه است.

رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای
رنگ مغز پسته ای

خانه ایده آل خود را بسازید:

فرش سبز یک انتخاب جسورانه در دکوراسیون داخلی

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری سبز رنگ در منزل



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<