اگر می خواهید دکوراسیونی زیبا در منزل خود داشته باشید این ویدیو را ببینید

چیدوپلاس 16 بهمن 1396 ، ،

چگونه یک دکوراسیون زیبا را طراحی کنیم؟ اگر می خواهید دکوراسیونی جذاب و دیدنی و راحت در منزل تان داشته باشید باید بتوانید رنگ ها و بافت ها را با هم ترکیب کنید. برای این منظور هر اتاق را یک خانه خیالی در نظر بگیرید و در ذهن تان رنگ های بالقوه را برای هر کدام از اشیا مانند مبل، پرده، اکسسوری ها و غیره با هم ترکیب کنید. همه چیز را در اتاق تغییر دهید تا به یک تصویر بی نظیر برسید. اگر در این کار بی تجربه اید می توانید با مداد یک نقاشی از طرح اتاق را بکشید، از آن کپی بگیرید سپس با مداد رنگی، رنگ های مورد علاقه تان را روی آن پیاده سازی کنید. این کار به شما یک ایده بهتر از آنچه که در فضای شما می تواند کار کند، ارائه می دهد.

نقش رنگ در داشتن یک دکوراسیون زیبا

رنگ های مورد علاقه خود را پیدا کرده و درباره آنها تحقیق کنید. معانی و نماد های هر رنگ و تاثیراتی که بر دیگران می گذارند را بیابید. برای این که در طراحی داخلی پیشرفت کنید چشمان تان را به دیدن طرح ها و رنگ های دکوراسیون های مختلف عادت دهید، مغز انسان برای الگو شناسی برنامه ریزی شده است. با دقت به دکور های مورد علاقه تان نگاه کنید، اصول اساسی رنگ ها را بیاموزید و یاد بگیرید رنگ ها را با هم ترکیب کنید. اگر سبک ها را می شناسید چه بهتر اما بدون شناخت آنها هم می توانید طراح دکوراسیون خوبی برای منزل خود باشید.

رنگ ها بخش مهمی از کار دکوراسیون داخلی هستند. از انتخاب رنگ مبل گرفته تا رنگ دیوار ها و حتی سقف خانه می تواند تاثیر شگرفی در چیدمان بگذارند. ترکیب رنگ مبلمان منزل به همراه رنگ اکسسوری ها و دیگر وسایل موجب می شود که چیدمان خانه شکل بگیرد. پس موضوع رنگ را جدی بگیرید زیرا از طرف دیگر این رنگ می تواند بر روی روحیه و حال و هوای شما نیز تاثیر بگذارد. بعضی از رنگ ها انرژی بخش هستند، بعضی دیگر گرما بخش خانه اند و تعدادی از رنگ ها هم حس و حالی سرد و بی روح دارند. پس هر رنگ می تواند معنایی تازه به چیدمان خانه شما ببخشد. اگر می خواهید بدانید که چگونه دکوراسیونی زیبا داشته باشیم یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنیم، رنگ است.

یادتان باشد که هنر هیچ حد و مرزی ندارد. هنر یک نوع آزمایش است. پس از شکست ها نهراسید و از آنها استقبال کنید. بخش بزرگی از زیباترین دکوراسیون ها نتیجه ریسک است نه یک کار تکراری. هنگامی که شما فقط با دانسته های خود سر و کار دارید در کارتان پیشرفت نمی کنید پس سعی کنید چیز های جدید را کشف کرده و رنگ ها را با هم ترکیب کنید. سایت هایی هستند که به طور آنلاین اجازه می دهند عکس خانه تان را در آن ذخیره کرده و رنگ ها را در آن تغییر بدهید تا به زیباترین ترکیب رنگی ممکن دست پیدا کنید. می توانید از امکانات این سایت ها برای حرفه ای شدن در طراحی استفاده نمایید.

راه دیگر برای پیدا کردن رنگ مناسب جهت داشتن یک دکوراسیون زیبا آن است که مواردی همچون سلیقه شخصی و نوع کاراکتر و شخصیت خود را در نظر داشته باشید. به این فکر کنید که از چیدمان خانه تان چه انتظاری دارید؟ آیا می خواهید فضایی آرامش بخش و ساکت در خانه ایجاد شود؟ یا آنکه طرفدار شلوغی و انرژی و تحرک هستید؟ آیا دوست دارید دکوراسیون خانه تان رسمی باشد؟ یا شاید دل تان یک خانه صمیمی و خودمانی و راحت می خواهد؟ از طرف دیگر باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که متراژ خانه تان چقدر است. آیا خانه تان بزرگ است و به راحتی می توان از رنگ های تیره در آن استفاده کرد؟ یا خانه ای نقلی و کوچک دارید و مجبورید به سراغ رنگ های روشن برای چیدمان آن بروید؟

رنگ ها می توانند سکون و یا تکاپو ایجاد کنند. اگر به دنبال خلق سکوت، آرامش و آسایش هستید، با ایجاد هارمونی این حس و حال را در خانه پدید آورید و اگر برعکس می خواهید فضایی پر تکاپو و شاد داشته باشید، از کنتراست در چیدمان رنگی خانه تان بهره بگیرید. برای این کار انتخاب رنگ مبل و به طور کلی ترکیب رنگ مبلمان منزل می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بخشی از یک دکوراسیون زیبا حاصل هماهنگی در رنگ ها و انتخاب درست و به جای آنها است.

اصول مهم و اساسی در طراحی یک دکوراسیون زیبا

امروزه طراحی داخلی یک علم محسوب می شود و خیلی از افراد به دانشگاه می روند تا این دانش را فرا گیرند. پس این موضوع هم مانند موضوعات مهم دیگر دارای اصول و قوانینی است. هر چند که این اصول می توانند توسط افراد نادیده گرفته شوند و خانه ها تنها بر اساس سلیقه و میل شخصی آنها چیدمان گردد. الگوها و قوانین مربوط به طراحی دکوراسیون شامل چند اصل اساسی است. از این جمله به تعادل، هماهنگی، تناسب، تاکید و تضاد اشاره می شود. در ادامه درباره هر کدام از این موارد توضیحات مفصلی ارائه می گردد.

  • تعادل: وقتی به یک خانه چیدمان شده نگاه می کنید، اگر همه چیز در موازنه قرار داشت و توزیع یکنواختی بین رنگ ها، اشیاء، بافت ها و غیره موجود بود، حسی از پایداری و ثبات به شما منتقل می شود. این همان تعادلی است که یکی از اصول چیدمان محسوب می شود. نکته مهم درباره تعادل این است که تعادل به معنای تقارن کامل نیست. بلکه تعادل به این معناست که وسایل و المان های مختلف را به گونه ای در سطح مکان مورد نظر توزیع کنید که همه قسمت ها از وزن یکنواختی (به لحاظ بصری) برخوردار باشند. برای مثال در یک سالن پذیرایی هنگامی که در یک طرف سالن مبلمان چیده می شود، اگر طرف دیگر سالن به کلی خالی بماند یا با وسایل اندکی پر شود، تعادل از بین می رود. این موضوع درباره رنگ ها نیز وجود دارد. چنانچه در یک طرف سالن از مبلمانی با رنگ های تیره استفاده شده باشد، در سمت دیگر سالن نیز باید از این رنگ های تیره استفاده گردد تا تعادلی در این زمینه برقرار گردد.
  • هماهنگی: هماهنگی در یک دکوراسیون زیبا به این معناست که همه اجزا (از مبلمان گرفته تا پرده ها، دیوارها، کوسن ها، فرش و غیره) در سبک، رنگ و بافت و شکل اشتراکاتی با هم داشته باشند. در بیشتر مواقع وقتی سخن از اشتراکات به میان می آید، همه تنها به یاد رنگ ها می افتند، اما موارد دیگر را فراموش می کنند. به عنوان مثال می توان گفت اگر برای مبلمان از پارچه مخمل استفاده کرده اید، برای ایجاد هماهنگی می توانید والان پرده را نیز از همین جنس پارچه استفاده کنید. یا مثالی ساده تر اینکه چنانچه مبلمان شما از نوع کلاسیک یا استیل بود، باید در انتخاب فرش، پرده و دیگر وسایل نیز این سبک مد نظر قرار گیرد. یک دست مبل استیل بر روی یک فرش ساده مدرن اصلا هماهنگی خوبی ندارد.
  • تناسب: یکی از اصول مهم در چیدمان، تناسب است. تناسب به معنی نسبت اجسام به فضا است. برای مثال استفاده از مبلمانی با ابعاد بزرگ در یک سالن کوچک، تناسب را بر هم می زند. قرار دادن یک تابلو کوچک بر روی دیواری بزرگ، از نظر تناسب دارای اشکال است. فرش ها باید متناسب با متراژ سالن انتخاب شوند، اگر در مقایسه با ابعاد زمین بزرگ یا کوچک به نظر برسند، تناسبات بر هم خورده و از نظر اصول طراحی داخلی اشتباهی رخ داده است. یک دکوراسیون زیبا زمانی ایجاد می شود که وسایل خانه را در تناسب با فضای داخلی خانه تان خریداری کنید. البته این تناسب از نظر رنگ هم قابل بررسی است. برای مثال در خانه ای کوچک، استفاده از رنگ های تیره تناسبی ندارد و باید به سراغ رنگ های روشن رفت.
  • تاکید: وجود یک نقطه کانونی در چیدمان به بهتر شدن آن کمک می کند. تاکید به معنی آن است که بینده به محض ورود به منزل شما، مجذوب نقطه کانونی شود که شما ایجاد کرده اید. این نقطه کانونی می تواند یک میز و آباژوری که بر روی آن قرار داده اید، باشد. هر کدام از وسایل خانه می توانند با تاکید شما بر روی آنها تبدیل به نقطه کانونی شوند. حال اینکه چطور می توان یک نقطه کانونی را در خانه به وجود آورد موضوعی قابل بررسی است. این بستگی به شما دارد که می خواهید چه قسمتی از خانه و کدام وسیله یا رنگی که انتخاب می کنید، بیشتر دیده شود. برای مثال ممکن است ترجیح دهید یک تابلوی نقاشی نفیس و گران قیمت که بر دیوار سالن نصب شده است، نقطه کانونی و مرکز توجهات باشد. برای این کار به سادگی می توانید از یک چراغ مخصوص در بالای این تابلو استفاده کرده و نور های دیگر اطراف تابلو را کم کنید.
  • تضاد: برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا گاهی اوقات در عین هماهنگی نیاز است که تضادی در چیدمان ایجاد شود. تضاد باعث می شود تا تنوع بصری شکل گرفته و چیدمان بیش از حد خسته کننده و تکراری به نظر نرسد. این تضاد می تواند در رنگ ها ایجاد شود. برای مثال قرار دادن کوسن هایی با رنگ های مخالف بر روی مبلمان یک تضاد خوب ایجاد می کند. برای ایجاد چنین تضاد یا کنتراست رنگی خوب است که با رنگ ها آشنا شوید و بدانید که کدام های شان در کنار هم این حالت را پدید می آورند. از طیف های روشن و تیره یک رنگ هم در ایجاد تضاد یا کنتراست می توان کمک گرفت.

ترکیب رنگ مبلمان منزل برای داشتن یک دکوراسیون زیبا

مبل ها جزو وسایلی هستند که با ورود به خانه و اولین نگاه ها به چشم می آیند. پس انتخاب بهترین ترکیب رنگی برای مبلمان تاثیر زیادی بر داشتن دکوراسیونی زیبا دارد. بر اساس اصول و الگوهای گفته شده دیگر به راحتی می توانید بهترین چیدمان را برای خانه خود ایجاد نمایید. انتخاب رنگ مبل و ترکیب رنگ مبلمان در درجه اول وابسته به رنگ مورد علاقه شماست. رنگ خود را در چرخه رنگی پیدا کنید و رنگ های مکمل، متضاد و هم جوار آن را ببینید. اگر می خواهید مبلمان را به نقطه کانونی تبدیل کنید، بهتر است ایجاد تضاد را فراموش نکنید. ترکیب های رنگی ایده آل برای مبلمان با توجه به متراژ سالن و میزان نور بدست می آیند. برای سالن های کوچک و کم نور حتما از رنگ های روشن استفاده کنید و سعی کنید با قرار دادن کوسن های رنگی (در تناسب و یا در تضاد با رنگ مبلمان) جلوه مبل ها را بیشتر کنید.

مبلمان کرم رنگ یا طوسی جزو بی دردسر ترین ترکیب های رنگی برای مبلمان هستند، اما انتخاب های جسورانه تری هم وجود دارد. مبلمان زرشکی، مبلمان آبی تیره، مبلمان سبز، قهوه ای و صورتی انتخاب های جذابی برای رنگ مبلمان هستند. اگر دوست دارید ترکیب های رنگی متفاوت را برای مبلمان خود داشته باشید می توانید از دو یا سه رنگ استفاده کنید. برای ترکیب رنگ مبلمان و چیدمان کلی خانه می توان یک رنگ را مبنا قرار داد و سپس چیدمان را براساس آن طراحی و اجرا کرد. در ویدیوی زیر ترکیب های مختلف رنگ آبی در دکوراسیون خانه را مشاهده می کنید. همان طور که در این ویدیو می بینید رنگ آبی با بقیه رنگ ها ترکیبات مختلفی ایجاد می کند. شما کدام ترکیب رنگی را دوست دارید؟

چگونه دکوراسیونی زیبا داشته باشیم

تمام موارد و نکاتی که در بالا گفته شد منجر به ایجاد یک دکوراسیون زیبا می شود. اگر بتوانید بخش مهمی از این نکات را در چیدمان خانه تان به اجرا درآورید، کار برای تان ساده خواهد شد. اما در پاسخ به این سوال که چگونه دکوراسیونی زیبا داشته باشیم باید گفت که ایده های زیر می توانند موثر باشند. نکات ریز و تاثیر گذاری در بحث چیدمان خانه وجود دارد که با وجود سادگی اما به شدت مهم هستند.

  • برای داشتن یک دکوراسیون زیبا قرار دادن گلدان های گیاه طبیعی را در قسمت های مختلف خانه فراموش نکنید. زیبایی و طراوتی که این گل های طبیعی ایجاد می کنند، به شدت فضای داخلی خانه شما را زیبا و جذاب می نماید. گیاه های آپارتمانی در انواع و شکل های مختلفی موجود هستند که به راحتی می توان بهترین و متناسب ترین آن ها را برای خانه تهیه نمود.
  • از تابلو های عکس و نقاشی بر روی دیوار ها استفاده نمایید. دیوار های خالی فضای خانه را بی روح می کنند. حتما چیزی به دیوار نصب کنید، که این می تواند تابلوی نقاشی یا عکس باشد، یا تعدادی بشقاب دیوار کوب و یا حتی دیوار کوب های تزیینی مانند مکرومه و غیره. این بستگی به سلیقه شما و البته سبک چیدمان خانه تان دارد.
  • در یک دکوراسیون زیبا سادگی بسیار پر اهمیت است. همیشه این جمله معروف را در ذهن داشته باشید که «زیبایی در سادگی است».
  • فضای خانه را همواره تمیز و مرتب نگه دارید، زیباترین دکوراسیون ها در خانه ای که همه چیز به هم ریخته باشد، اصلا به چشم نمی آید.
  • به نورپردازی خانه توجه کنید. نور کافی می تواند دکوراسیون زیبا ی خانه شما را بهتر نشان دهد. استفاده از نور های مخفی سقف، لوستر، آباژور و چراغ های دیوار کوب می توانند زیبایی چیدمان خانه شما را بیشتر کنند.
  • اگر خانه تان دارای پنجره نورگیر است، لطفا آن را با پرده های ضخیم و والان های چند لایه مسدود نکنید و اجازه دهید نور طبیعی خورشید وارد خانه شود.
  • در انتخاب رنگ مبل ها دقت کنید و این انتخاب را بر اساس متراژ خانه تان انجام دهید.
  • ترکیب رنگ مبلمان و ست بودن آنها با رنگ دیوار ها تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دکوراسیون دارد.
  • بر روی مبل ها از کوسن های رنگی و جذاب استفاده کنید. البته این کار بیشتر در نشیمن انجام می گیرد و در سالن پذیرایی بهتر است فضای رسمی تری ایجاد شود. یک دکوراسیون زیبا زمانی اتفاق می افتد که به جزییاتی مانند کوسن ها اهمیت داده شود.
  • از ایده های خلاقانه برای چیدمان خانه تان استفاده کنید. مثلا انتخاب رنگ دیوار ها و اینکه چه رنگی روی چه دیواری باشد.
  • از دکوری ها و لوازم تزیینی مختلف مانند مجسمه ها، گلدان ها و دیگر وسایل تزیینی در قسمت های مختلف استفاده نمایید.
  • نصب آینه بر روی دیوار را فراموش نکنید. آینه هم به زیبایی چیدمان کمک می کند و هم فضا را روشن تر و بزرگ تر جلوه می دهد.
  • وجود کتابخانه و کنسول و تزیینات مربوط به هر کدام از آنها به بهتر شدن چیدمان کمک خواهد کرد.

 

ARVE Error: Invalid URL https://chidoplus.com/video/how to decor.mp4 in url

خانه ایده آل خود را بسازید:

ویدیو: هارمونی رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل

ویدیو: ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل – قسمت اول

ویدیو: ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل – قسمت دوم

 



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<