با کاغذ دیواری قهوه ای دکوراسیونی شیک و اصیل داشته باشید

چیدوپلاس 15 دی 1399 ،

سال هاست که کاغذ دیواری به عنوان یک پوشش مناسب و مطمئن برای دیوار خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری یکی از آن کارهایی است که در عین لذت بخش بودن سخت به نظر می رسد، اینکه کاغذ دیواری متناسب با مکان مورد نظر را پیدا کنیم نیازمند کمی دقت و توجه است. در این متن به بررسی کاغذ دیواری قهوه ای و ترکیبات آن می پردازیم و خواهیم گفت که کاغذ دیواری قهوه ای برای چه مکان هایی و با چه دکوراسیونی مناسب است.

رنگ قهوه ای همیشه رنگی محبوب و پر طرفدار برای ما ایرانی ها بوده است. اگر نگاهی به گذشته ها بیاندازید و خانه پدربزرگ و مادربزرگ ها را به خاطر بیاورید، خواهید دید که این رنگ تا چه حد در چیدمان خانه های شان کاربرد داشته است. امروزه هم بسیاری از کسانی که تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه می گیرند از این رنگ برای کاغذ دیواری استفاده می کنند. قهوه ای رنگی سنگین و اصیل است. اما باید در جای درست خود مورد استفاده قرار گیرد. درست است که خیلی ها عاشق این رنگ هستند و دوست دارند دیوارهای خانه شان با کاغذ دیواری قهوه ای پوشیده شود اما اگر به باقی جزئیات خانه و چیدمان خود توجه نکنند، نتیجه عکس خواهند گرفت و دکوراسیون خانه شان از نظر اشخاص بیننده زیبا به نظر نخواهد رسید.

کاغذ دیواری قهوه ای برای چه مکان هایی مناسب است؟

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری قهوه ای رنگی سنگین و شکیل محسوب می شود و استفاده از آن بیشتر برای خانه هایی مناسب است که دکوراسیون کلاسیک و سنتی دارند، اکثر کاغذ دیواری های قهوه ای موجود در بازار هم شامل طرح ها و تزیینات سنتی هستند، وجود این طرح های سنتی باعث می شود که کاغذ دیواری با مبلمان سنتی و استیل و منبت کاری هایش هماهنگ شود و برای علاقه مندان به این نوع دکوراسیون کاملا زیبا به نظر برسد. اگر دکوراسیون خانه تان مدرن است باز هم می توانید از کاغذ دیواری قهوه ای استفاده کنید اما باید کاغذ دیواری مدرنی با این رنگ پیدا کنید. کاغذ دیواری قهوه ای به دلیل شکیل بودن تنها برای پوشش دیوارهای خانه کاربرد ندارد و بر دیوار بسیاری از ادارات و شرکت ها نیز استفاده می شود. کاغذ دیواری قهوه ای در کنار مبلمان اداری به همین رنگ فضایی کاملا شکیل و موقر ایجاد می کند که هر مشتری را به محض ورود، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نکته بسیار مهم در استفاده از کاغذ دیواری قهوه ای متراژ مکان مورد نظر شما است. اگر دارای خانه ای با متراژ و نور کم هستید اصلا سراغ کاغذ دیواری قهوه ای نروید و اگر واقعا عاشق این رنگ بودید، از تم روشن و ترکیب قهوه ای روشن با کرم استفاده کنید. بیشتر کاغذ دیواری های قهوه ای موجود در بازار تیره اند، حتی آنهایی که ترکیب قهوه ای طلایی و و قهوه ای کرم هستند. بنابراین برای خانه ها و اتاق های کوچک و کم نور کاغذ دیواری قهوه ای را فراموش کنید. تیرگی این رنگ باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضای خانه تان می شود و فضا را کاملا گرفته می کند. اما اگر خانه ای نسبتا بزرگ و سالن پذیرایی با نور مناسب دارید، کاغذ دیواری قهوه ای انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

کاغذ دیواری قهوه ای طلایی

کاغذ دیواری های رنگ تیره عموما در ترکیب با یک رنگ دیگر ساخته می شوند. طلایی رنگی است که در کنار قهوه ای ترکیبی با شکوه خلق می کند. کاغذ دیواری قهوه ای طلایی در کنار مبلمان استیل به همین رنگ چیدمانی کاملا شکوه مند و سلطنتی می سازد. اکثر این کاغذ دیواری ها به شکل زمینه قهوه ای همراه با طرح ها و تزیینات طلایی هستند. این تزیینات می توانند با پارچه مبل هم ست شوند. دیگر اکسسوری ها را هم می توان از رنگ طلایی انتخاب نمود. برای مثال آباژور ها، شمعدان های طلایی، گلدان ها و ظروفی به این رنگ در هماهنگی کامل با کاغذ دیواری قهوه ای طلایی هستند. در استفاده از این رنگ کاغذ دیواری نورپردازی مناسب را فراموش نکنید. وجود نورهای مصنوعی مانند لوستر، آباژور و چراغ های دیواری نور خانه را بیشتر کرده و تیرگی کاغذ دیواری و دکوراسیون را متعادل می کند. با این کار شکوه خانه تان را بالا برده و چشم مهمانان تان با دیدن سالن پذیرایی خیره خواهد ماند.

کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای

کاغذ دیواری کرم قهوه ای

قهوه ای جزو رنگ های گرم به شمار می رود و برای ترکیب با آن می توان از برخی رنگ های گرم دیگر استفاده نمود. یکی از این رنگ ها کرم است. کاغذ دیواری کرم قهوه ای هم مانند کاغذ دیواری قهوه ای طلایی بسیار پر طرفدار بوده و قابلیت هماهنگ شدن با دیگر وسایل خانه را خواهد داشت. اگر از کاغذ دیواری کرم قهوه ای استفاده می کنید بهترین پیشنهاد داشتن مبل هایی در طیف رنگی سفید تا کرم است.

کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای

کاغذ دیواری های راه راه با رنگ های قهوه ای و کرم هم انتخاب بسیاری از علاقه مندان به این ترکیب رنگی است. کاغذ دیواری راه راه کرم قهوه ای برای مکانی که دارای سقف کوتاه است، گزینه خوبی به حساب می آید. این راه راه های عمودی باعث می شود سقف بلند تر به نظر برسد. کاغذ دیواری راه راه کرم قهوه ای برای اتاق نشیمن هم مناسب است. زیرا این طرح کمی غیر رسمی تر از دیگر طرح ها به نظر می رسد. برای خانه هایی که دارای پنجره و برخوردار از نور خورشید هستند داشتن کاغذ دیواری کرم قهوه ای باعث می شود فضای خانه گرم شود و نور خورشیدی که بر این رنگ ها می تابد، انرژی فوق العاده ای را در خانه به گردش در می آورد.

کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای

کاغذ دیواری نسکافه ای روشن

کسانی که در خانه های کوچک زندگی می کنند و دوست دارند دیوارهای خانه شان رنگی از طیف قهوه ای داشته باشد، رنگ نسکافه ای روشن را در نظر داشته باشند. این رنگ علاوه بر گرم بودن و داشتن زیبایی و لطافت، فضای خانه را کوچک تر جلوه نمی دهد. بنابراین با اطمینان خاطر می توانید دیوارهای تان را کاغذ دیواری نسکافه ای روشن کنید، ترکیب این رنگ با آبی نفتی ترکیب خوبی خواهد بود. همچنین این رنگ برای دیوارهای اتاق خواب هم گزینه خوبی به شمار می رود. زیرا همانطور که می دانید اتاق خواب بهتر است دارای فضایی گرم و آرامش بخش باشد. این دو ویژگی در رنگ نسکافه ای روشن وجود دارد. برای اتاق خواب ترکیب کاغذ دیواری نسکافه ای روشن با رو تختی کرم رنگ و طرح های قهوه ای روشن بسیار زیبا و چشم نواز می شود. برای اتاق خواب کودک استفاده از رنگ قهوه ای توصیه نمی شود. این رنگ با سن و سال کودک و با روحیات او هماهنگی ندارد. اما اگر چاره ای جز انتخاب رنگ قهوه ای نداشتید، حتما از طیف های بسیار روشن رنگ قهوه ای و نسکافه ای استفاده کنید.

کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای

کاغذ دیواری قهوه ای تیره

یک ایده عالی برای زیباتر شدن خانه آن است که در سالن پذیرایی یک دیوار را کاغذ دیواری قهوه ای انتخاب کنید. برای مثال دیوار اصلی سالن پذیرایی و یا دیوار پشت تلویزیون را می توانید کاغذ دیواری قهوه ای کنید؛ به این ترتیب فضای سالن تان هم بسته و گرفته نمی شود. اگر تمامی دیوارها را با رنگ قهوه ای تیره کاغذ دیواری کنید حتما بعد از مدت کوتاهی دچار خستگی و افسردگی خواهید شد. تیرگی بیش از حد روح را آزار می دهد. برای یک ترکیب بندی درخشان با کاغذ دیواری قهوه ای می توانید از وسایلی با رنگ های سفید، طلایی، آبی و همچنین سبز استفاده نمایید.

کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای طلایی
کاغذ دیواری قهوه ای طلایی
کاغذ دیواری قهوه ای
کاغذ دیواری قهوه ای

خانه ایده آل خود را بسازید:

چه طرح کاغذ دیواری انتخاب کنم؟

ویدیو: مدل کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی و پشت تلویزیون

مبل قهوه ای را با چه رنگ هایی ست کنیم؟



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<