ویدیو: مدل کاغذ دیواری اتاق خواب

چیدوپلاس 07 بهمن 1396 ، ،

اتاق خواب به عنوان بخش مهمی از خانه همیشه باید با دقت و توجه ویژه ای چیدمان گردد. از رنگ و طرح دیوار ها گرفته تا رو تختی و وسایل چوبی اتاق خواب همگی باید به گونه ای انتخاب و دیزاین شوند که دکوراسیونی آرامش بخش، زیبا و کاربردی در این فضا ایجاد گردد. برای دیوار اتاق می توان از پوشش کاغذ دیواری استفاده نمود. مدل کاغذ دیواری اتاق خواب تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی این مکان دارد و می تواند حس و حال ویژه ای را در آن به وجود آورد. هر رنگ و طرحی از کاغذ دیواری حال و هوای خاص خود را دارد و ترکیب آن با رنگ های دیگر و سایر وسایل اتاق خواب چیدمان های متفاوتی را خلق می نماید. ما در این متن می خواهیم موضوع مدل کاغذ دیواری اتاق خواب را بررسی کنیم، اگر قصد دارید از این پوشش برای دیوار های تان استفاده نمایید و دوست دارید بدانید که کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد، در این متن همراه ما باشید.

مدل کاغذ دیواری اتاق خواب و تاثیر آن بر چیدمان

اتاق خواب یک مکان عالی برای استراحت و شارژ شما پس از خستگی های روزانه است، با طراحی هوشمندانه این فضا خوابی راحت و آرام را تجربه می کنید. همانطور که گفته شد یکی از روش های زیبا سازی این فضا استفاده از کاغذ دیواری است. انواع نمونه کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح ها و رنگ های مختلف تاثیرات ویژه ای در این مکان ایجاد می کنند. مثلا کاغذ دیواری های فانتزی فضای دوستانه و خودمانی و شادی را به وجود می آورند، مدل کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح گل های کلاسیک فضا را رسمی تر و جدی تر می کنند، کاغذ دیواری هایی با اشکال هندسی فضایی مدرن را پدید می آورند و کاغذ دیواری های ساده با طرح های آبرنگی در خلق یک فضای آرامش بخش، ملایم و لطیف موثر هستند.

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب بر اساس چه مواردی انتخاب می شود؟

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب بر اساس سلیقه شما، حال و هوایی که انتظار دارید توسط این پوشش به اتاق تان اضافه شود، متراژ اتاق و اندازه و تعداد دیوار های اتاق خواب انتخاب می گردد. همچنین سبک دکوراسیون هم عامل مهم دیگر در انتخاب مدل کاغذ دیواری اتاق خواب است. برای مثال اگر اتاق خواب تان را با سبک دکوراسیون کلاسیک چیدمان کرده اید، باید از کاغذ دیواری با طرح های کلاسیک در آن استفاده کنید، یا مثلا اگر می خواهید فضای اتاق خواب تان شاد و پر انرژی باشد انتخاب نمونه کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح های شلوغ و رنگ های شارپ و پر انرژی درست و منطقی خواهد بود. در صورتی که متراژ اتاق تان کوچک است، کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب تان یک طرح ساده با رنگ روشن خواهد بود و چنانچه اتاقی بزرگ و پر نور دارید، می توانید از کاغذ دیواری های رنگ تیره هم برای یک یا تعدادی از دیوار ها استفاده کنید.

انواع نمونه کاغذ دیواری اتاق خواب

انواع مختلفی از کاغذ دیواری ها برای انتخاب وجود دارد. بعضی از آنها طرح ها و الگو های بسیار ساده ای دارند، در حالی که بقیه بسیار پر نقش و نگار هستند. با توجه به آنچه می خواهید با استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب تان به دست آورید، می توانید یک کاغذ ساده و ظریف برای یک دکور آرام، و یا یک کاغذی پویا و رنگارنگ برای ایجاد یک جو شاداب و پر انرژی را انتخاب کنید. طرح ها و رنگ های این پوشش های دیواری آنقدر متنوع و مختلف هستند که به راحتی می توانید طرح و رنگ دلخواه تان را بر اساس هدف و منظور خود تهیه نمایید. مدل کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح های ساده و یا شلوغ و پر نقش و نگار، کاغذ دیواری های کلاسیک، کاغذ دیواری هایی با طرح های مدرن شامل خطوط مختلف، اشکال هندسی، طرح های گل و گیاه مدرن و جدید، کاغذ دیواری های فانتزی و کودکانه، کاغذ دیواری با طرح های آبرنگی، طرح های گیاهان و پرندگان، پوستر های دیواری، پوستر های سه بعدی، کاغذ دیواری های نقش برجسته، انواع پوشش های بدون طرح و انواع متنوع دیگری از این پوشش های دیوار که هر کدام زیبایی و البته ویژگی های خاص خود را دارند.

چه رنگی برای کاغذ دیواری اتاق خواب مناسب است؟

با اینکه سلیقه شخصی بخش مهمی از ماجرای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری است، اما معمولا پیشنهاد می شود که از رنگ های روشن و ملایم برای فضای اتاق خواب استفاده شود. دلیل این توصیه آن است که این رنگ ها فضای آرام تری را برای خواب و استراحت فراهم می کنند و البته می توانند یک زمینه عالی برای دیزاین دیگر بخش ها مثلا رو تختی و یا دکوری ها باشند. برای مثال در اتاقی با دیوار هایی به رنگ صورتی روشن، می توان از رو تختی طرح داری دارای رنگ سرخابی استفاده کرد و به این ترتیب باعث شد که این رو تختی همانند یک نقطه کانونی به خوبی به چشم بیاید.

همچنین می توان این نقطه کانونی را به خود کاغذ دیواری منتقل کرد و باعث شد که کاغذ دیواری اولین چیزی باشد که در اتاق دیده می شود. با انتخاب یک کاغذ دیواری خاص با طرحی متفاوت و ویژه و نصب آن در پشت تخت خواب یا هر دیوار دیگر، جلوه و نمایی خاص در اتاق ایجاد می شود و دکوراسیون این مکان به زیبایی خود نمایی می کند. در انتخاب طرح کاغذ دیواری نیز هر چه طرح های آن ساده تر و به فضای مدرن نزدیک تر باشد، مطابقت و همخوانی بیشتری با ویژگی های یک اتاق خواب راحت خواهد داشت. شاید بتوان گفت کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب پوششی با رنگ های روشن و پاستلی و طرح های آبرنگی است.

انتخاب مدل کاغذ دیواری اتاق خواب

در هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری اتاق خواب تان به موارد زیر دقت کنید:

  • مدل کاغذ دیواری اتاق خواب دارای طرح گل و گیاه، راه راه، نقش های اسلیمی، داماسک و… برای اتاق خواب های کلاسیک گزینه های مناسب هستند.
  • در هنگام انتخاب نمونه کاغذ دیواری اتاق خواب به ترکیب رنگی آن دقت کنید و آن را با رنگ سرویس خواب، پرده، روتختی و غیره ست نمایید. در واقع به طور کلی می توان گفت که رنگ و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب به تم رنگی چیدمان آن بستگی زیادی دارد.
  • اگر اتاق شما کوچک است، رنگ کاغذ دیواری را از یک پالت محدود و رنگ های روشن انتخاب کنید. مثلا رنگ هایی مانند سفید، کرم، شیری، یاسی، طوسی بسیار روشن، آبی یا سبز بسیار روشن، پوست پیازی، صورتی روشن و یا لیمویی برای چنین فضایی مناسب هستند.
  • اگر نمی خواهید تمام قسمت های یک دیوار را کاغذ دیواری کنید می توانید از قاب های چوبی استفاده کنید و داخل قاب را کاغذ کنید. این طراحی حالت بسیار متفاوت و جذابی به فضای اتاق تان می دهد و البته مخصوص اتاق های بزرگ تر است.
  • می توانید از دو نوع کاغذ دیواری برای دیوار های اتاق تان استفاده کنید. الگو ها را با هم مخلوط کنید، بهتر است طرح یکی از کاغذ ها درشت تر از دیگری باشد اما باید هر دو کاغذ دیواری پالت رنگی یکسانی داشته باشند. حتی می توانید یکی از آنها را با طرح بسیار ساده و دیگری را با طرح شلوغ و پر نقش انتخاب نمایید.
  • یک راه عالی برای ست کردن دکوراسیون اتاق خواب آن است که طرح و رنگ رو تختی را با طرح و رنگ کاغذ دیواری تان ست کنید. برای مثال اگر بر روی دیوار ها از یک کاغذ دیواری سفید و بنفش استفاده کرده اید، می توانید رو تختی تان را بنفش ساده بگیرید. این موضوع درباره طرح آنها نیز صدق می کند. مثلا می توان کاغذ دیواری و رو تختی را از نوع گل دار و در صورت امکان با یک طرح و رنگ مشابه انتخاب نمود.

ایده هایی برای مدل کاغذ دیواری اتاق خواب

درباره رنگ و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب به طور مفصل صحبت شد اما موضوع مهم دیگری که درباره کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب مطرح می شود، نحوه نصب آن است. در واقع اینکه کدام دیوار های اتاق برای نصب این پوشش مناسب تر هستند، موضوع مورد بحث ما در این بخش خواهد بود. ایده های مختلفی در این باره مطرح می شود اما بهترین و جذاب ترین آنها نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار پشت تخت خواب خواهد بود. به این ترتیب می توان دکوراسیونی حرفه ای و بسیار زیبا در این مکان ایجاد نمود. برای این کار می توانید دیوار های دیگر را نیز با کاغذ دیواری هایی شامل طرح های بسیار ساده و محدود و یا حتی بدون طرح پوشش دهید و تنها کاغذ دیواری پشت تخت خواب را با یک طرح شلوغ تر و رنگ متمایز تر انتخاب نمایید.

نکته دیگر درباره این مدل کاغذ دیواری اتاق خواب آن است که بر اساس قوانین و فلسفه فنگ شویی هر چه فضا اتاق آرام تر و دارای طرح های کمتر و مینیمال تر باشد، احساس آرامش بیشتر و خواب راحت تر و عمیق تر خواهد بود. بر این اساس انتخاب کاغذ دیواری طرح دار برای پشت تخت این امکان را می دهد که در هنگام خواب طرح و رنگ آن برای تان قابل مشاهده نباشد و همین باعث شود که خوابی آرام و راحت را تجربه نمایید. به این ترتیب هم کاغذ دیواری مورد علاقه تان را در اتاق دارید و هم اینکه دیوار های رو به رو یک پوشش ساده با رنگی ملایم دارند و در آرامش روانی شما تاثیر مثبت می گذارند.

در ویدیوی زیر مدل های جدید کاغذ دیواری اتاق خواب را مشاهده می کنید، با دیدن این ویدیو می توانید برای انتخاب کاغذ دیواری منزل تان ایده بگیرید.

 

ARVE Error: Invalid URL https://chidoplus.com/video/bed room wallpaper.mp4 in url

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

چه طرح کاغذ دیواری انتخاب کنم؟

مدل کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی و پشت تلویزیون



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<