تغییر دکوراسیون خانه کوچک و راه هایی برای یک چیدمان زیبا و دل باز

خانه های کوچک و نقلی تنها با یک تغییر چیدمان ساده می توانند به فضایی کاملا متفاوت تبدیل شوند. تغییر دکوراسیون خانه کوچک اگر به درستی و با اصول خاصی انجام شود باعث می شود که خانه بزرگ تر، دل باز تر و زیبا تر گردد. این اصول و روش ها کار های ساده ای هستند که ما در سایت چیدوپلاس و در متن های مختلف بارها در این باره صحبت کرده ایم و شما با یک جستجوی ساده در این سایت می توانید تمام آنها را مطالعه کنید. اما در این متن می خواهیم پیرامون تغییر دکوراسیون خانه کوچک صحبت کنیم و ترفند هایی را پیشنهاد دهیم که با کمک آنها بتوانید خانه ای با چیدمان بهتر داشته باشید.

چه سبکی برای دکوراسیون یک خانه کوچک مناسب است؟

از بین سبک های مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک باید گفت که بهترین سبک برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک سبک مدرن است. در واقع سبک کلاسیک با تجمل، زرق و برق، تزیینات زیاد و وسایل حجیم و جا گیر شناخته می شود که برای یک خانه با متراژ کم گزینه مناسبی به نظر نمی رسد. سبک نئوکلاسیک می تواند پیشنهاد بهتری در این باره باشد و برای کسانی که عاشق فضای کلاسیک هستند اما خانه شان کوچک است، مناسب تر خواهد بود اما باز هم گزینه ایده آلی در این رابطه شناخته نمی شود. اما سبک مدرن بهترین انتخاب برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک است. یک فضای خلوت و ساده با وسایلی کم حجم که فضای زیادی را اشغال نمی کنند، برای خانه ای با متراژ کم بسیار عالی است. در این میان سبک مینیمال ایده آل ترین و مناسب ترین انتخاب برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک محسوب می گردد. اگر می خواهید با سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی آشنا شوید مطلب سبک مینیمال در طراحی داخلی ؛ پیش به سوی سادگی برای تان مفید خواهد بود.

باید ها و نباید ها در تغییر دکوراسیون خانه کوچک

در ایجاد تغییرات همواره سعی می شود تا شرایط نسبت به قبل بهبود پیدا کند، در مورد تغییر دکوراسیون خانه کوچک هم همینطور است. ما می خواهیم چیدمان خانه را تغییر دهیم تا هم تنوعی ایجاد گردد و هم محل زندگی مان بهتر و راحت تر شود. در طراحی چیدمان فضا های کوچک همیشه توصیه شده که اصل سادگی مد نظر قرار گیرد. علاوه بر آنکه می گویند زیبایی در سادگی است، شلوغ بودن یک فضای کوچک جز از بین رفتن خلاقیت و ایده های جدید در طراحی، اطلاعات بصری فراوان که موجب سردرگمی می شوند و همینطور تنگ و گرفته شدن بی دلیل فضا نتیجه ای نخواهد داشت. پس اگر می خواهید کار تغییر دکوراسیون خانه کوچک تان را انجام دهید پیش از هر چیز باید در پی ایجاد محیطی سرشار از سادگی و آرامش باشید. در این باره موارد زیر به شما کمک خواهند کرد:

  • از رنگ های روشن در چیدمان جدید استفاده کنید: همواره توصیه شده که برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضاهای کوچک از رنگ های روشن استفاده گردد. این رنگ ها می توانند سفید، استخوانی و عاجی و یا کمی گرم تر مثلا کرم باشند. البته کاربرد رنگ روشن در چیدمان خانه به آن معنا نیست که تمامی قسمت ها و وسایل به همین رنگ ها باشند، بلکه شما می توانید با ساخت ترکیب های رنگی متنوع که روشن هم هستند، کار تغییر دکوراسیون خانه کوچک تان را شروع کنید. بعضی از ترکیب های رنگی نظیر سفید و یاسی، سفید و صورتی روشن، لیمویی و سفید، کرم و نسکافه ای، کرم و زیتونی، سفید و طوسی روشن، گلبهی و سفید، هلویی و سفید، و ترکیبات دیگری از این دست برای چیدمان یک خانه با متراژ کم مناسب هستند.
  • اگر مبلمان تان بزرگ و جاگیر است، آنها را با مبل هایی ساده و جمع و جور تعویض کنید: مبلمان، اندازه و رنگ آنها می تواند تاثیر فوق العاده زیادی بر روی بزرگ تر یا کوچک تر به نظر رسیدن خانه داشته باشد. در یک خانه کوچک داشتن مبل های استیل و سلطنتی با تزیینات خراطی و منبت کاری اصلا مناسب نیست و در مقابل مبلمان نیم ست ساده چوبی و یا راحتی با رنگی روشن گزینه خوبی به شمار می رود. اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه کوچک تان را دارید، به شکل و طرح و رنگ مبل ها توجه ویژه ای داشته باشید. همچنین حتما نیازی نیست یک دست مبل کامل همراه با ناهار خوری در خانه کوچک تان داشته باشید. می توانید از یک نیم ست و یا حتی تنها یک کاناپه و یک مبل تک استفاده نمایید.
  • این کار را در مورد میز ناهار خوری هم انجام دهید: میز ناهار خوری خیلی جا گیر است و در خانه های کوچک معمولا فضای زیادی را اشغال می کند. برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک می توانید میز ناهار خوری خود را با یک میز ساده و جمع و جور چهار نفره تعویض نمایید. حتی میز های تاشو که قابل جمع شدن و باز شدن هستند نیز می توانند گزینه های خوبی برای خانه کوچک شما محسوب شوند.
  • بر روی میز ناهار خوری از یک رومیزی ساده یا رانر استفاده کنید: امروزه دیگر استفاده از رو میزی های بزرگ که تمامی قسمت های میز را می پوشاند استفاده نمی شود و یک رانر ساده می تواند برای تزیین میز کافی باشد. البته برای دکور خانه های کوچک می توان هیچ رو میزی را بر روی میز پهن نکرد.
  • وسایل جاگیر و بی مصرف را دور بریزید و فضای خانه را تا جای ممکن خالی کنید: یکی از مهم ترین کار هایی که باید در تغییر دکوراسیون خانه کوچک تان انجام دهید آن است که وسایل اضافی و بی مصرف را کنار بگذارید. مثلا تعداد اکسسوری ها و لوازم دکوری را تا جای ممکن کم کنید یا میز و صندلی های بی استفاده را به انباری منتقل نمایید. هر چه محیط خانه خلوت تر باشد، چیدمان خانه کوچک صحیح تر و بهتر خواهد شد.
  • دکوری ها و وسایل تزیینی را به حداقل برسانید: در تغییر دکوراسیون خانه کوچک لازم است که وسایل دکوری به میزان حداقلی استفاده شوند و تنها وسایل تزیینی ساده در بعضی قسمت های چیدمان گذاشته شوند. همچنین دیوار ها نباید با تابلو های زیادی پوشیده شوند و شاید تنها نصب یکی دو تابلو بر روی دیوار ها کافی باشد.
  • بعضی از وسایل چوبی مانند قفسه ها یا کتابخانه های بزرگ را از محیط خانه خارج کنید: در تغییر دکوراسیون خانه کوچک شاید نیاز باشد بوفه قدیمی یا کتابخانه بزرگ تان را از خانه خارج کنید و در مقابل از شلف های دیواری یا قفسه های چوبی بسیار ساده برای وسایل و کتاب های تان استفاده نمایید. برای این کار می توانید فضا های پرت و بی استفاده مانند گوشه های سالن و یا زیر اپن آشپزخانه را به نصب شلف و طبقه و ایجاد کتابخانه اختصاص دهید.
  • از فرش هایی با رنگ تیره مثل قرمز لاکی و با ابعاد بزرگ استفاده نکنید: برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک فرش های بزرگ و رنگی تان را با فرش های کوچک تر، ساده تر و با رنگ های روشن تر تعویض نمایید. فرش های مدرن ساده می توانند انتخاب های خوبی برای یک سالن کوچک در خانه باشند.
  • تمام سطح زمین را فرش نکنید و اجازه دهید پوشش کف (سرامیک، پارکت و …) دیده شود: یک راه آسان برای بزرگ تر به نظر رسیدن سالن آن است که تمامی بخش های زمین فرش نشود.
  • پوشش کف را از رنگ روشن انتخاب کنید: سرامیک و سنگ سفید و پوشش لمینیت به رنگ عسلی یا خاکستری روشن می توانند انتخاب های خوبی برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک باشند.
  • اهمیت نورپردازی را جدی بگیرید و برای خانه نور کافی ایجاد نمایید: اگر در طول روز از نور طبیعی خورشید بهره مند هستید حتما اجازه دهید این نور به خانه تان وارد شود، اگر نه می توانید از چراغ های مناسب و کافی با رنگ نچرال برای ایجاد نور کافی در خانه استفاده نمایید.
  • از آینه بر روی دیوار استفاده کنید: آینه ها تاثیر فوق العاده ای در بزرگ تر به نظر رسیدن خانه دارند. شما می توانید از آینه های بزرگ و کوچک بر روی یکی از دیوار ها استفاده نمایید تا خانه تان روشن تر، بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد.
  • پرده ها را از حریر ساده انتخاب کنید تا نور از آنها عبور کند: پرده های ضخیم و والان های رنگ تیره اصلا برای دکوراسیون یک خانه کوچک مناسب نیستند. به جای آن حریر و یا تور به رنگ روشن می تواند انتخاب خوبی برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک باشد.
  • قد پرده را بلند بگیرید تا سقف تان بلند تر جلوه کند.
  • به جای قرار دادن میز تلویزیون، آن را بر روی دیوار نصب کنید: اگر سالن تان کوچک است، میز تلویزیون را حذف کنید و تلویزیون را به دیوار نصب نمایید. در زیر آن می توانید یک یا دو شلف چوبی نصب کنید و روی آن چند وسیله دکوری بگذارید.
  • در آشپزخانه از کابینت هایی به رنگ روشن استفاده نمایید: تا جای ممکن سعی کنید فضای آشپزخانه تان روشن و پر نور باشد. نصب ریسه نور مخفی در زیر کابینت ها نیز می تواند به روشن تر شدن آشپزخانه کمک کند.
  • در سرویس بهداشتی کاشی های ساده و روشن بهترین انتخاب خواهند بود.
  • در اتاق خواب به جای پرده پارچه ای از پرده های زبرا استفاده کنید.
  • در تغییر دکوراسیون خانه کوچک رو تختی طرح دار تان را با یک رو تختی ساده و تک رنگ جایگزین نمایید: در عوض می توانید بر روی تخت چند کوسن رنگی و طرح دار بگذارید.
  • کاغذ دیواری های طرح دار و رنگی برای دیوار های یک خانه کوچک مناسب نیستند: آنها را با کاغذ دیواری ساده تعویض نمایید. اگر به کاغذ دیواری طرح دار علاقه دارید می توانید تنها یک دیوار را به کاغذ دیواری طرح دار با رنگی روشن و پاستلی اختصاص دهید.
  • اگر سبک وسایل خانه تان کلاسیک است، آن را تغییر دهید.
  • برای انتخاب سبک چیدمان منزل به سراغ سبک های مدرن بروید.
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک

راه هایی برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک

در این بخش می خواهیم راه ها و ایده هایی کاربردی را برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک معرفی کنیم. شما با توجه به شرایط خانه خود می توانید از این ایده ها برای تغییر چیدمان استفاده کنید. بعضی از این تغییرات ممکن است با هزینه هایی همراه باشد و بعضی دیگر با کمترین هزینه ها قابل انجام هستند. برای آنکه میزان مخارج تان در تغییر چیدمان کمتر شود و بتوانید در این مورد مدیریت مالی داشته باشید، بخشی از کار را خودتان به عهده بگیرید. کارهایی مثل رنگ کردن دیوار ها یا وسایل چوبی چیزی است که حتما خودتان از پس انجامش بر خواهید آمد.

از رنگ های روشن برای دیوار ها استفاده کنید

یکی از مهم کاری هایی که در تغییر دکوراسیون خانه کوچک می توان انجام داد، رنگ کردن دیوار ها آن هم با رنگی روشن است. ممکن است دیوار های خانه کوچک تان همین حالا هم سفید باشند، اما این رنگ پس از مدتی دچار کثیفی و کدر شدن می گردد و تجدید رنگ می تواند تاثیر زیادی بر افزایش نور و روشنی خانه بگذارد. در تغییر دکوراسیون خانه کوچک برای دیوار ها علاوه بر سفید از رنگ های شیری و کرم هم می توان استفاده کرد. البته کاغذ دیواری های رنگ روشن که دارای طرح های ساده ای هم هستند برای این کار مناسب اند. جهت ایجاد تنوع می توانید تنها یکی از دیوار ها را با کاغذ دیواری متفاوت تری پوشش دهید.

مبلمان خود را به رنگ روشن انتخاب کنید

اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه کوچک تان را دارید و مبل های تان نیاز به تعویض دارند، این بار از مبلمانی به رنگ روشن استفاده نمایید. مبلمان چوبی سفید یا کرم با پارچه روکش ساده و روشن، و یا پارچه ای با طرح های آبرنگی نسبتا ساده گزینه خوبی برای تغییر دکوراسیون خانه کوچک هستند. البته باید گفت که حتما لازم نیست مبل هایی جدید بخرید و همان مبلمان قدیمی تان را می توانید بازسازی کنید. مبل های راحتی نیز به سادگی با پارچه هایی جدید روکش می شوند. برای آنکه فضای خانه از روشنی و سادگی بیش از حد به دور باشد بر روی مبل ها کوسن های رنگی و طرح دار بگذارید تا تنوعی ایجاد گردد.

نورپردازی خانه را اصلاح کنید

در تغییر دکوراسیون خانه کوچک موضوع نورپردازی بسیار مهم است. اگر خانه تان قدیمی است احتمالا از انواع روشنایی های جدید بی بهره اید. در کار تغییر دکوراسیون خانه کوچک می توانید یک کناف ساده برای سقف ایجاد کنید و دور تا دور آن را با نور های مخفی روشن نمایید. لامپ های ال ای دی نیز در ایجاد روشنایی کافی نقش مهمی دارند. نصب یک لوستر مرکزی هم به زیبایی چیدمان کمک خواهد کرد. البته پیشنهاد می شود از مدل لوستر هایی که به سقف نزدیک هستند و زیاد آویزان نمی شوند استفاده کنید. برای افزایش نور و دل باز تر شدن خانه می توانید بر روی یکی از دیوار ها آینه بزرگی نصب کنید تا به کمک بازتاب نور هم خانه بزرگ تر جلوه کند و هم روشن تر.

اکسسوری ها، دکوری ها و تزیین خانه کوچک

همانطور که گفته شد در موضوع تغییر دکوراسیون خانه کوچک خلوت بودن فضا و سادگی چیدمان دارای اهمیت بالایی است. پس اگر تا پیش از این خانه تان را با انواع و اقسام دکوری های مختلف پر کرده بودید، باید تعداد زیادی از آنها را جمع کنید. می توانید یک قسمت از خانه را به قرار دادن مجسمه ها و دکوری ها اختصاص دهید. مثلا یک کنسول که بر روی آن آینه و دیگر وسایل تزیینی را قرار می دهید. تجمع دکوری های کوچک در یک نقطه بهتر از آن است که در هر جایی از خانه یک وسیله کوچک گذاشته شود. دکوراسیون های سبک مینیمال باعث می شوند که فضا بزرگ تر و آرامش بخش تر باشد. در تغییر دکوراسیون خانه کوچک باید تا جای ممکن به فضای ساده و مینیمال نزدیک شوید.

در انتها متن هایی که در سایت چیدوپلاس درباره تغییر دکوراسیون خانه کوچک وجود دارد را به شما معرفی می کنیم تا با کلیک بر روی آنها بتوانید اطلاعات بیشتر و مفید تری در این باره داشته باشید. این مطالب در لیست زیر قابل مشاهده هستند:

نشیمن خانه ام کوچک است، چه کار کنم؟

با یک چیدمان منحصر به فرد در آپارتمان کوچکتان، زبانزد شوید

ویدیو : مدل چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی

دکوراسیون و بازسازی آپارتمان ۵۰ متری و کوچک تر

چگونه اتاق نشیمن کوچک و کم عرض خانه ام را دیزاین کنم؟

بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان کوچک به روش ژورنالی

چه میز ناهارخوری ای برای خانه کوچکم مناسب است؟

آشپزخانه کوچک ، نقلی و دوست داشتنی

ویدیو: مبلمان تخت خواب شو، از فضای کوچکتان استفاده بهینه کنید

بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک چه رنگی است؟

مدل های میز تلویزیون دیواری برای خانه کوچک به همراه ابعاد

میز ناهار خوری نقلی و شیک برای خانه های کوچک آپارتمانی

انتخاب بهترین رنگ و مدل کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک

ویدیو : میزهای نهار خوری جمع شونده برای خانه های کوچک

ویدیو: ایده هایی برای دکوراسیون بالکن های کوچک

رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک چه رنگی است؟

چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان میدهد

انتخاب مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک ، چه مواردی مهم هستند؟

تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک
تغییر دکوراسیون خانه کوچک

 

خانه ایده آل خود را بسازید:

نکاتی کاربردی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک چه رنگی است؟



چیدوپلاسی عزیز دیدگاه خود را بنویسید

<